Gå til innhold

Hvordan forholde seg til denne personen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi ventet og fikk barn rundt samme tiden. Dette er en veldig hyggelig jente som jeg jobber med, hun er så innmari hyggelig til alle- nesten litt for mye. Under svangerskapet snakket hun så mye om hvor vi skulle trille, drikke kaffe osv. 

Saken er, hun har ikke tatt iniativ til dette en eneste gang. Jeg har spurt en del ganger, jeg syns hun er så hyggelig, og hun blir da med. Men hun spør aldri. Den ene dagen vi trillet så snakket vi om at vi kunne tenke oss en annen jobb, og hun snakket da om hva hun kunne tenke seg. Hun viste da at hun allerede hadde fått en ny jobb. 

Så- hun vil tydeligvis ikke ha meg i livet sitt. Men hvordan skal jeg forholde meg til henne på jobb, da hun igjen er sånn overhyggelig? Jeg bør vel bare være normal, men på et annet vis så vil jeg hun skal merke at jeg er skuffet og. Det hadde vel ikke gjort så mye om hun og tok iniativ til å møtes, ihverfall ikke når hun hadde snakket om det på forhånd. Hadde hun aldri tenkt det kunne hun bare gitt f. 

Hvordan kan jeg gå frem for å vise dette? Eller er det bare for sent, og jeg må bare drite i hele greia? Kan jo ikke tvinge henne. 

Anonymkode: e7ba9...d0e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som om du overtenker dette litt.

Anonymkode: bd3ef...a49

Skrevet

Du kan jo spørre henne om du orker.

Jeg tror jeg bare hadde forholdt meg høflig og vennlig på jobb, og om hun sier noe om at dere må møtes så sier du "jeg møter deg gjerne. Da tar du kontakt når du vil møtes?".

Jeg orker ikke lenger legge særlig i slike vennskap som er så ensidige.

Anonymkode: a0ea2...fb6

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du kan jo spørre henne om du orker.

Jeg tror jeg bare hadde forholdt meg høflig og vennlig på jobb, og om hun sier noe om at dere må møtes så sier du "jeg møter deg gjerne. Da tar du kontakt når du vil møtes?".

Jeg orker ikke lenger legge særlig i slike vennskap som er så ensidige.

Anonymkode: a0ea2...fb6

Det var en lur måte å vinkle det på. Takk!

Skrevet

Kanskje hun hadde sett for seg hverdagen som nybakt mor helt annerledes enn den ble! De fleste planlegger og ser for seg at de skal lese, strikke, trille, trene, vøre romantiske, bake, lage middag fra vunnen og stryke alle klær. Så når ungen kommer og alt de rekker og orker er å sove og mate blir de litt satt ut. Tanken på kafebesøk og trilleturer synes mest som et ork. Eller kanskje hun fikk en depresjon? Kanskje hun er overhyggelig mot alle fordi hun er redd for å såre/ikke bli likt, dermed sier hun ja til ting hun ikke egentlig har lyst til. Kanskje hun ikke gar kontakt av frykt for avvisning.

Som du ser er det mange muligheter. Ville enten bare snakket litt med henne eller latt det ligge. Å skulle "være hyggelig og casual, men også sende diskret SIGNALER som hun skal tolke og forstå dithen at du er skuffet" er veldig...vel... 

Anonymkode: 85524...650

Skrevet

Høres ut som om hun har en annen omgangsform enn du. Du tror hun vil være bestevenninne når hun bare prøver å være grei. 

Jeg opplever sånt hele tiden, men mest med menn. De tror jeg flørter fordi jeg er blid og hyggelig. Men jeg antyder jo ikke noe romantisk selv om jeg smiler og er grei. På samme måte har du tolket hennes varme og vennlige tone som at det er noe spesielt med deg, og at hun bør følge det opp med å være mer "på". Men som du sier i første avsnittet, hun er sånn mot alle. 

Anonymkode: 5ba05...31b

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Høres ut som om hun har en annen omgangsform enn du. Du tror hun vil være bestevenninne når hun bare prøver å være grei. 

Jeg opplever sånt hele tiden, men mest med menn. De tror jeg flørter fordi jeg er blid og hyggelig. Men jeg antyder jo ikke noe romantisk selv om jeg smiler og er grei. På samme måte har du tolket hennes varme og vennlige tone som at det er noe spesielt med deg, og at hun bør følge det opp med å være mer "på". Men som du sier i første avsnittet, hun er sånn mot alle. 

Anonymkode: 5ba05...31b

Du har rett, hun er nok bare slik. Og jeg tolket det som om hun ville henge mye mer under permisjonen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...