Gå til innhold

Hvor skal jeg begynne.. ang. Forhold og utroskap.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært i et forhold de siste 10 årene. Har barn sammen. Har flere ganger i løpet av disse årene vurdert å gå ifra mannen, da det kanskje ikke har føltes 100% rett, men har vel kommet inn i en slags "rutine". Det siste året har jeg tenkt mye på at jeg egentlig ikke er lykkelig. Uansett hvor vanskelig jeg har hatt det i mitt forhold, så har utroskap aldri vært et tema. Noe jeg alltid har tenkt at bare onde folk gjør. VIPPS, ut av det blå, så møter jeg en mann som jeg faller pladask for ved første øyekast. Aldri opplevd noe slik før. Pulsen stiger hver gang jeg ser denne mannen. Han er en fantastisk morsom og snill mann. Vi jobber sammen fra tid til annen, og har derfor kommet i prat. Det viser seg etter en stund at denne mannen (som også er gift) hadde følt det på akkurat samme måte som jeg. Vi snakket ved et par anledninger om at ingenting kunne skje. Selvom jeg er i et dårlig Forhold, ønsker jeg ikke p bedra min mann. Denne andre mannen forteller meg at han elsker sin kone høyt, og at de har det veldig bra sammen. På tross av dette har vi endt opp til sengs 2 ganger. Jeg skammer meg over at jeg nå har blitt "en av de onde". Men hvorfor har jeg ikke mer dårlig samvittighet ovenfor min mann? Jeg har skjønt nå at jeg er nødt til å glemme denne andre mannen, fordi det aldri kommer til å bli oss to. En utrolig trist tanke, og jeg sliter fælt med å glemme han. Jeg vet ikke helt hva jeg vil fram til, men hodet mitt er bare et rent kaos for tiden. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre med forholdet mitt, og ikke vet jeg heller hvordan jeg skal glemme denne andre mannen... hadde virkelig ALDRI trodd at jeg skulle havne i en slik situasjon hvor jeg faktisk har vært utro.. 

Anonymkode: a9d79...ede

Videoannonse
Annonse
Skrevet

My best guess? Du kommer til å ende i samme seng som denne mannen igjen. Og igjen...

Anonymkode: 997e7...65b

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

My best guess? Du kommer til å ende i samme seng som denne mannen igjen. Og igjen...

Tro meg, jeg har tenkt samme tanken. Men jeg prøver alt jeg kan å tenke fornuftig, og legge bort denne forelskelses-rusen. Men det er jaggu ikke lett🙈 jeg ønsker ikke å være en sånn person. Skulle ønske jeg klarte å være lykkelig i forholdet mitt, og ikke tenke på denne andre personen..

Skrevet

spyr av sånne som deg...

Anonymkode: 64cf5...21c

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det tror jeg også... De krysset en grense da de først snakket om at de aldri kunne gå lenger - og så hopper til sengs sammen, ikke én gang, men to... foreløpig.

Dette er konsekvensen når man ikke tar ansvar i det forholdet man er i. Et forhold må jobbes med kontinuerlig av begge to, hvis ikke sklir man fra hverandre. Når Hi har slått seg til ro med "rutinen" i forholdet, da var det bare et tidsspørsmål om når noe ville skje... og det skjedde da hun forelsket seg i en annen. Og igjen, i steden for å ta ansvar for forholdet så valgte hun utroskap.

Hva tenker du gjøre med forholdet du er i, HI? Fortsette å ikke gjøre noe, bare for å ha en mens du venter til du treffer en mann du kan forelske deg i som også er singel og vil ha deg?

Anonymkode: f640e...af1

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tro meg, jeg har tenkt samme tanken. Men jeg prøver alt jeg kan å tenke fornuftig, og legge bort denne forelskelses-rusen. Men det er jaggu ikke lett🙈 jeg ønsker ikke å være en sånn person. Skulle ønske jeg klarte å være lykkelig i forholdet mitt, og ikke tenke på denne andre personen..

Hvordan forventer du at du eller mannen din skal være lykkelige når dere har slått dere til ro på en rutine helt uten følelser og uten at dere har tatt ansvar for forholdet?

Du har jo i årevis ønsket å gå fra ham...

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det tror jeg også... De krysset en grense da de først snakket om at de aldri kunne gå lenger - og så hopper til sengs sammen, ikke én gang, men to... foreløpig.

Dette er konsekvensen når man ikke tar ansvar i det forholdet man er i. Et forhold må jobbes med kontinuerlig av begge to, hvis ikke sklir man fra hverandre. Når Hi har slått seg til ro med "rutinen" i forholdet, da var det bare et tidsspørsmål om når noe ville skje... og det skjedde da hun forelsket seg i en annen. Og igjen, i steden for å ta ansvar for forholdet så valgte hun utroskap.

Hva tenker du gjøre med forholdet du er i, HI? Fortsette å ikke gjøre noe, bare for å ha en mens du venter til du treffer en mann du kan forelske deg i som også er singel og vil ha deg?

Men mannen sier jo han er lykkelig med sin kone også likevel går han å har sex med en annen? Noe som skurrer her. ? 

Anonymkode: e5560...4f4

Skrevet

Kan jeg bare spørre hvordan dere har klart å snikke dere unna og møtes uten at noen får vite det? En venninne og jeg satt å snakket og hun mistenker at mannen driver med noe av det samme, men jeg er jo litt nysgjerrig hvordan to som jobber sammen i blant bare kan møtes sånn når hvertfall han sier han har det bra med sin kone 🙂 kanskje dumt spm. Men hvordan klarer dere det? 😅

Skrevet

Uff selvfølgelig mange dritt svar.. vettu, dette gjorde jeg i januar også, møtte en fyr to ganger, 1 gang sex. 

Jeg skjønner deg.. 

jeg droppet ut av d..  men ikke hadd neverdig dårlig samvittighet. Men kan også nevne at jeg nesten ikke husker d, akkurat som jeg ser tilbake på d fra utsiden av meg selv.. vet ikke, men kan søren ikke ha vært meg selv.. jeg er over han, har d bra her hjemme. Men kjenner innimellom litt på d:) 

Lykke til☺️

Anonymkode: 235df...cf7

Skrevet

Hvordan klarer man å være utro? 

Si man trener? Hotel i arbeidstiden? Reiser? Mulighetene er så mange..

Skrevet
27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan klarer man å være utro? 

Si man trener? Hotel i arbeidstiden? Reiser? Mulighetene er så mange..

Men hvorfor er man ofte utro. Dere som har vært det? Hva trigget dere og klarer dere å fortsette å late som ingenting? Er da deres mann helt trofast tilbake eller tror dere han også har litt på si?

Skrevet

Jeg har svart over her også. Det viktigste er hva du gjør videre, Hi...

Oppsummerer man innlegget ditt så er du i et forhold som gjør deg ulykkelig og som fører til at du gjør ting du normalt ellers ikke ville gjort og som får deg til å slite med deg selv. Videre har du en elsker, som du er forelsket i, som forteller deg veldig tydelig at han bare vil ha deg som elskerinne ikke noe mer. Og så er det det faktum at du og elskeren jobber sammen innimellom, så det å kutte all kontakt med ham blir umulig om begge fortsetter i nåværende jobb.

Du er ikke lykkelig i forholdet til mannen din. Du er ikke lykkelig i forholdet til elskeren. Det viktige for deg er hva du gjør videre. Ikke fortsett å være i slike ulykkelige forhold.

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Du gjorde det jo fordi det forholdet du lever i, ikke er rett for deg. Det kommer neppe til å endre seg, så det er jo der du må starte.!

Anonymkode: 8122e...771

Skrevet

Tror mange glemmer at man må jobbe med forholdet sitt. Meg inkludert. Gresset er grønnest der man vanner. Jeg var utro mot samboeren jeg hadde da jeg var 18. Han var ikke spesielt alright. Han trodde at han utnyttet meg, men det var omvendt. Jeg kunne aldri vært utro mot mannen min. Jeg kunne ha vært det, men det ønsker jeg ikke. 

Anonymkode: 5d21d...98c

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du ønsker ikke å være en sånn person? Litt for sent nå, du er en slik person!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...