Anonym bruker Skrevet 22. april 2018 #1 Skrevet 22. april 2018 Blir borte under 24 timer. Ingen planlagte aktiviteter den dagen. Må det meldes inn i forkant? Anonymkode: e36d6...d23
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 22. april 2018 #2 Skrevet 22. april 2018 Nei, må ikke meldes inn. Skal du dra i helgen eller ukedag?
Anonym bruker Skrevet 22. april 2018 #3 Skrevet 22. april 2018 Ukedag. Er det noen forskjell? Anonymkode: e36d6...d23
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 22. april 2018 #4 Skrevet 22. april 2018 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ukedag. Er det noen forskjell? Anonymkode: e36d6...d23 Du kan fint dra på tur til utlandetfra fredag til søndag uten å si ifra.. Du trenger heller ikke å si ifra om dagsturer i ukedagene
Anonym bruker Skrevet 22. april 2018 #5 Skrevet 22. april 2018 Jeg ringte inn til saksbehandleren min og sa at jeg skulle til svergie på ferie i fjor, og lurte på om jeg måtte søke. Fekk til svar at jeg skulle bare reise ☺️ Anonymkode: 8d499...85a
Anonym bruker Skrevet 22. april 2018 #6 Skrevet 22. april 2018 https://www.nav.no/no/Person/Arbeid/Sykmeldt%2C+arbeidsavklaringspenger+og+yrkesskade/Relatert+informasjon/fravær-på-grunn-av-sykdom-eller-ferie-aap Hvis du vil reise til utlandet må du søke om dette på forhånd på skjema 11-03.07. I utgangspunktet har du ikke rett på AAP når du har feriefravær. Det er fordi det i ferieperioder kan være aktuelt å delta i aktiviteter som sommerjobb, møter hos NAV, eller annen form for oppfølging. Du må informere om feriefravær på spørsmål fire på meldekortet. Feriefravær fører til redusert utbetaling. I noen tilfeller kan du likevel beholde AAP selv om du tar fri eller skal reise bort: Du har avklart med NAV at aktiviteter eller annen oppfølging fra NAV ikke er aktuelt for deg i perioden. Friperioder hvor det ikke er aktuelt med tiltak – for eksempel jul og påske. NAV har lagt inn en friperiode fra et arbeidsrettet tiltak i aktivitetsplanen din. I slike perioder skal du ikke føre fravær på meldekortet, og du vil få utbetalt AAP som normalt. Du må søke om å få reise til utlandet på dette skjemaet: https://www.nav.no/no/Person/Skjemaer-for-privatpersoner/skjemaveileder/vedlegg?key=273439&languagecode=53&veiledertype=privatperson Anonymkode: 00e6d...a28
Anonym bruker Skrevet 22. april 2018 #7 Skrevet 22. april 2018 Hi - hør på anonmy a28, de andre tar feil. Du risikerer å miste penger for minst den tiden du er borte om du ikke først søker på forhånd OG får det godkjent av saksbehandleren. Hvis det ikke krasjer med et tiltak eller noe annet i aktivitetsplanen din så får du normalt innvilget en slik tur, men sørg for å få godkjennelse for det. Reglene er klare, skal du til utlandet må du søke og få godkjenning på det. Når du har fått det godkjent, da må du etterpå også passe på å fylle ut skjemaet riktig, ellers mister du penger. Anonymkode: 08139...6ae
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå