Gå til innhold

Bursdag gave selv om det ikke er selskap??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gir dere bursdag gave til familiemedlemmer selv om de ikke har noe selskap?? Vi gjør nemlig det og alltid gjort. Nå når jg fylte år hadde vi ikke selskap for meg men jeg fikk gaver av alle uansett bortsett fra svigers. Samboeren min spurte mora si om hvorfor jeg ikke hadde fått gave og da fikk han til svar»vi har ikke blitt bedt i noe selskap». Han reagerte og sa det gikk ann og gi gave for det. Men ennå ikke fått noe. Svigers har aldri hatt noe selskap når de fyller år mn er da en selvfølge og gi de gave for det.. 

Overreagerer vi her eller er det normalt og ikke gi gave når det ikke er selskap???vi tenker det ikke er så nøye med selskap når vi har blitt såpass voksne da som vi er..

Anonymkode: d4a34...1c4

Videoannonse
Annonse
Skrevet
19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Gir dere bursdag gave til familiemedlemmer selv om de ikke har noe selskap?? Vi gjør nemlig det og alltid gjort. Nå når jg fylte år hadde vi ikke selskap for meg men jeg fikk gaver av alle uansett bortsett fra svigers. Samboeren min spurte mora si om hvorfor jeg ikke hadde fått gave og da fikk han til svar»vi har ikke blitt bedt i noe selskap». Han reagerte og sa det gikk ann og gi gave for det. Men ennå ikke fått noe. Svigers har aldri hatt noe selskap når de fyller år mn er da en selvfølge og gi de gave for det.. 

Overreagerer vi her eller er det normalt og ikke gi gave når det ikke er selskap???vi tenker det ikke er så nøye med selskap når vi har blitt såpass voksne da som vi er..

...men gave skarru ha! Da var det ikke så nøye at du hadde blitt såpass voksen?

Skrevet

Vi gir svigers og mine foreldre og motsatt uansett selskap eller ei. Men viss ikke søsken eller tante/onkel barn har selskap , gir vi ikke.

Anonymkode: 76911...0e1

Skrevet

Vi gir kun gave til familiemedlemmer når de har selskap, med mindre det er rundt tall, men da pleier man jo å ha selskap da. Tror det er veldig vanlig å kun gi om man er bedt i bursdag. Har ikke prøvd å ikke ha selskap for barna, men tror nok de ville fått uansett da. De fleste familier gjør det nok sånn, gir gave når man kommer i bursdagen

Anonymkode: 7046b...7de

Skrevet

Vi gir til alle selv om det ikke er selskap, får ingenting tilbake.....selv ikke da vi tok med alle ut på restaurant. Så nå faser jeg ut den ene gaven etter den andre, er kun de som har selskap som får av meg heretter.

Anonymkode: faec2...0fe

Skrevet
15 minutter siden, Fru Banderas skrev:

Jeg har ikke sagt jeg skal ha gave eller.. leser du det noen steder? Var samboeren som reagerte på at jeg ikke fikk gave.. 

Skrevet

Vi gir gave til alle i familien selv om de ikke har selskap. Det er få av oss voksne som har selskap pga at alle har bursdag rundt samme tid, da har vi kuttet ut selskap for de voksne. Var i bursdagsselskap for to tantebarn i helga, da fikk jeg min bursdagsgave av min søster og min mor fikk gaven fra oss. 

Det hadde nok vært litt anderledes om vi hadde klart å få bursdagene spredt litt over året, men når vi har klart å få nesten alle på noen få mnd så blir det problematisk. Så da har vi gjort det enkelt, barn feires og voksne får gaver når det passer. 

Anonymkode: 54395...487

Skrevet

Vi gir gave til alle i familien uansett om de lager til selskap eller ikke. De fyller jo uansett året liksom. 

Skrevet

Vi gir gave uansett, men de som har selskap pleier å få dem da, selv om det blir 3 uker senere.

Anonymkode: 8ad67...e88

Skrevet

Ja her gis det gave uansett, helt vanlig

Anonymkode: 4cd7b...9be

Skrevet

I min familie verken gratuleres det eller gis gave, latsabber hele gjengen. Har det siste året fått til at vi feirer alle sammen og gir gave, men tror ikke det skjer noe hvis jeg ikke tar initiativ. Så spørs om det fortsetter.. 

Anonymkode: bc6c9...61d

Skrevet

I min nærmeste familie gir vi alltid gave, selv om vi aldri har selskap. Vi pleier å gå ut og spise på restaurant i stedet. Ville synes det var veldig rart hvis svigers ikke gav meg bursdagsgave, men ville ikke sagt noe.

Anonymkode: 5398d...704

Skrevet

I min familie gis det gave uansett, men har som regel selskap også. Mannens familie bor på andre kanten av landet, så der er vi sjelden i selskap til hverandre. De har kuttet ut gaver mellom voksne, men til barna sendes det i posten.

Anonymkode: dd029...50f

Skrevet

Til foreldre og ungenes søskenbarn blir det gitt gave uansett selskap, men til alle andre er det bare gaver når det er selskap.

Skrevet

Gir kun gave om eg skal i selskap. Vi feirer alle bursdagene, men da vi budde vekke som studenter sendte vi ikkje gave heim til de som hadde bursdag. Ringte og gratulerte.

Anonymkode: d8a5b...24d

Skrevet
14 timer siden, Fru Banderas skrev:

Herlig! 

Anonymkode: c6202...d7e

Skrevet

Da lar dere være å gi til dem da? Er sikkert sånn de vil ha det ;)

Anonymkode: f1665...3d9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...