Gå til innhold

Får vi aldri vite hvorfor Tim døde?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Selvfølgelig trenger mn ikke de, men det ble litt morsomt når du kommer med så gamle eksmpler. Det var ikke så mange som hadde hørt om Stayricon heller for 20 år siden og Pavarotti har vært død i over 10 år. Det er helt andre navn du må komme opp med om du skal vise at du følger med i utviklingen av sjangrene.

Plukke i fra og vrenge på det som vrenges kan..

Anonymkode: bc190...aa9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Selvfølgelig trenger mn ikke de, men det ble litt morsomt når du kommer med så gamle eksmpler. Det var ikke så mange som hadde hørt om Stayricon heller for 20 år siden og Pavarotti har vært død i over 10 år. Det er helt andre navn du må komme opp med om du skal vise at du følger med i utviklingen av sjangrene.

Anonymkode: 879b0...16c

Enig, de du nevner er artister som er eksponert gjennom Se&Hør kulturen til det kjedsommelige.

Mer relevant ville vært å spørre om du kjente operastjernen Renée Flemming, dansebandet Vagabond eller death metal bandet Suffocation?

Dette som et innspill fordi en del av dere her inne er besatt av å snakke folk ned fordi de ikke har oversikt over det dere synes de burde ha oversikt over her i verden. I min verden er det så enkelt som at mange ikke har hørt navnet/kjente ansiktet, men fikk en aha opplevelse når de googlet musikken. Helt greit, og betyr ikke at de er fossiler er totalt utenfor den rådende kultur.

 

 

Anonymkode: 3220b...72f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Plukke i fra og vrenge på det som vrenges kan..

Anonymkode: bc190...aa9

Ved å bruke så gamle eksempler viser du at du heller ikke er oppdatert på det som skjer i musikken i dag. Eksemplene dine blir som å vise til Elvis, ABBA eller Grieg (utenom at Pavarotti vel ikke skrev noe musikk selv, han bare fremførte).

Nå har jeg googlet Avicii og han har jo ikke holdt på lenge en gang. Han slo jo ikke gjennom før i 2011 eller 2012. Det er ingen lang karriere. Musikere kommer og går hele tiden. Om folk flest husker ham om 20 år kan han sikkert regnes som "stor", men jeg tviler.

Anonymkode: 879b0...16c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så dokumentaren i går kveld sammen med storeungene, og han var ganske klar på at han ikke ønsket kjendisliv eller å bli gjenkjent. Han ønsket å være privat og ville ikke ha ansiktet sitt som offentlig eiendom. Der har du kanskje grunnen til at musikken er mer kjent i øret enn i øyet. Det er trist at unge mennesker dør, uansett grunn. La det bli med det og la ham hvile i fred.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Dette er feil. Det gir ingen sterk indikasjon på at det ikke er mye mangfold i hennes omgangskrets.

Avicii er spilt på "alle" fester, utesteder, radio og TV. Han er uten tvil verdenskjent.

Jeg hører ikke på opera, men har hørt om Pavarotti. Jeg hører ikke på dansebandmusikk, men vet hvem Christer Sjögren er. Jeg hører ikke på svartmetall, men har hørt om Satyricon.

Om du har mange venner og bekjente som ikke har hørt om Avicii, så vil jeg si at din omgangskrets er mer snever.

 

Anonymkode: bc190...aa9

Enig

Anonymkode: f7a73...149

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Han tok sitt eget liv. Så trist. 

Anonymkode: 7b157...0e4

Tror ikke du synes det er trist i det hele tatt. Tror bare du synes det var deilig å få dele en stor nyhet. Skam deg!

Anonymkode: 6a2c1...661

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.4.2018 den 9.31, Anonym bruker skrev:

Dette er feil. Det gir ingen sterk indikasjon på at det ikke er mye mangfold i hennes omgangskrets.

Avicii er spilt på "alle" fester, utesteder, radio og TV. Han er uten tvil verdenskjent.

Jeg hører ikke på opera, men har hørt om Pavarotti. Jeg hører ikke på dansebandmusikk, men vet hvem Christer Sjögren er. Jeg hører ikke på svartmetall, men har hørt om Satyricon.

Om du har mange venner og bekjente som ikke har hørt om Avicii, så vil jeg si at din omgangskrets er mer snever.

 

Anonymkode: bc190...aa9

Har du hørt om Simon Rattel?

Eller Franzl Lang? 

Jeg har så vidt lest navnet hans og ikke hørt musikken hans. Det ER mulig å ikke få med seg når sjangeren er totalt uinteressant for deg. 

Anonymkode: a935c...cfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tror ikke du synes det er trist i det hele tatt. Tror bare du synes det var deilig å få dele en stor nyhet. Skam deg!

Anonymkode: 6a2c1...661

Dele en stor nyhet på Dib, som sikkert ingen ikke har fått med seg? Kutt ut a. Ingen synes det er deilig å dele det. Men sånn er det her på dib, diskuterer man tragedie som er i media, er man gribb eller sensasjonslysten.

Anonymkode: 6ad6e...66a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.4.2018 den 6.51, Anonym bruker skrev:

Da kan vi jo konkludere med engang at du har en meget snever omgangskrets...

Anonymkode: 8596e...516

Meget snever omgangskrets må jo de som ikke vet hvem Avicii er. Trodde virkelig at alle visste hvem han var. Hører dere ikke på radio, ser på TV?

Anonymkode: 7209e...413

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dele en stor nyhet på Dib, som sikkert ingen ikke har fått med seg? Kutt ut a. Ingen synes det er deilig å dele det. Men sånn er det her på dib, diskuterer man tragedie som er i media, er man gribb eller sensasjonslysten.

Anonymkode: 6ad6e...66a

Når man leser om en tragedie og tenker "Å, jeg må være den første til å dele det på dib!" - ja, da er man gribb. Hun kunne jo bare lest det og sittet der med sine triste følelser.

Anonymkode: 6a2c1...661

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Når man leser om en tragedie og tenker "Å, jeg må være den første til å dele det på dib!" - ja, da er man gribb. Hun kunne jo bare lest det og sittet der med sine triste følelser.

Anonymkode: 6a2c1...661

Hvordan i alle dager vet du at hun tenkte det? Så vidt meg bekjent er det noen timer siden dødsårsaken ble kjent, tror ikke det første hun gjorde var å styrte inn her og skrive det hun skrev.

Anonymkode: 6ad6e...66a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Når man leser om en tragedie og tenker "Å, jeg må være den første til å dele det på dib!" - ja, da er man gribb. Hun kunne jo bare lest det og sittet der med sine triste følelser.

Anonymkode: 6a2c1...661

Snakk om å dra feil konklusjon. Hva vet du om meg? Ingenting. Nada. 

Jo, jeg syns faktisk det er trist. Det er tragisk. Han, som så mange så opp til, hyllet og forgudet, klarte ikke lenger å leve med seg selv. Det er grusomt. Og så kan du jo kalle meg gribb og sensasjonslysten og alt det andre du gulpet opp. 

Anonymkode: 7b157...0e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff. Dib på sitt verste.

Folk som omtrent er stolt av sin ignoranse (fordi musikk som begeistrer store folkemengder må per definisjon være søppel), man blir kalt for en sensasjonslysten gribb og sånn går nå dagan.

Jeg hadde ønsket at han fremdeles var i live og da forhåpentligvis lagde mer musikk. Jævla egoist jeg.

Anonymkode: 69b98...b7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden begynner rett på Tim. Hvem er Tim? 

Nei, jeg har ikke fritid nok til nyheter, ikke barnehageplass, jobber 80%, om det er OK å ikke være informert. 

Anonymkode: 600cc...662

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tror ikke du synes det er trist i det hele tatt. Tror bare du synes det var deilig å få dele en stor nyhet. Skam deg!

Anonymkode: 6a2c1...661

Er det noen som bør skamme seg så er det faen meg deg! Hvem tror du at du er? Tror du at du er noe bedre når du sitter å tramper ned på en som faktisk tar dette tungt og dømmer henne?? Dumme kvinnfolk. Du burde virkelig skjerpe deg og begynne å behandle folk med respekt. Håper ikke du har barn for sånne holdninger er synd å videreføre neste generasjon.

Anonymkode: f8e0a...e76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden viser virkelig noen av de mørke sidene av forumet...

En forholdsvis ung, talentfull mann, som har laget musikk som har rørt millioner av mennesker over hele verden, har gått bort. Damene på dib synes det er tråden å krangle

Anonymkode: 2b927...ad8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Cybele skrev:

Da avslutter vi denne tråden i respekt for Tim og familien hans og alle i tilsvarende situasjon.

Det er den teiteste kommentaren så langt i denne tråden.

Jeg kom egentlig inn hit fordi jeg lurte på hvem "Tim" var, men så ser jeg jo at navnet er på linje med Jarle og Anna og andre som dibbere omtaler som sine beste venner, men antageligvis neppe noengang har vært i samme rom som.

Har dere ikke et liv med ordentlige mennesker i det, dere som gjør dette?

Cybele- ta deg en av de berømmelige bollene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, gale damen skrev:

Det er den teiteste kommentaren så langt i denne tråden.

Jeg kom egentlig inn hit fordi jeg lurte på hvem "Tim" var, men så ser jeg jo at navnet er på linje med Jarle og Anna og andre som dibbere omtaler som sine beste venner, men antageligvis neppe noengang har vært i samme rom som.

Har dere ikke et liv med ordentlige mennesker i det, dere som gjør dette?

Cybele- ta deg en av de berømmelige bollene.

enig

Anonymkode: 84c65...ad3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tråden begynner rett på Tim. Hvem er Tim? 

Nei, jeg har ikke fritid nok til nyheter, ikke barnehageplass, jobber 80%, om det er OK å ikke være informert. 

Anonymkode: 600cc...662

Men du har jævlig god fritid til å sitte å være dum på DIB🤣🤣🤣

Anonymkode: 7209e...413

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan godt ta meg en bolle og innrømme at kommentaren var døll. Budskapet står jeg for: Kan ikke vi bare droppe å nære denne tråden? Det er respektløst å grave i hvorfor noen døde når familien har sgat at de ikke vil fortelle det, og i etterkant mene noe om et selvmord, når familien kommer ut med det. Spis boller sjæl. DIB er topp men forumet taper seg sånn i sånne tråder som dette, så hva med å ta kollektivt avsnar å bare droppe å skrive mer. det var det jeg prøvde å si på en sikkert bollete måte (det er jo rimelig vankelig å uttrykke noe som helst her inne uten å bliknerta da;-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...