Anonym bruker Skrevet 20. april 2018 #1 Skrevet 20. april 2018 Jeg planlegger å ta ut separasjon før sommeren og leiligheten vi har bodd i i 15 år er 100% min i særeie. Min mann er i et opplegg via nav og jeg lurer på om de kan hjelpe ham med nytt bosted? Noen som kjenner til om nav kan hjelpe han eller om han har krav på noe av leiligheten siden han har vært med å betale husleie til borettslaget her disse årene? Blir veldig glad for svar. Anonymkode: 4604e...64a
Anonym bruker Skrevet 20. april 2018 #2 Skrevet 20. april 2018 Nav kan skaffe nødbolig på kort sikt, og han kan søke kommunal bolig på lengre sikt. Men det vanligste for folk med lav inntekt er at man finner en leilighet selv, på privatmarkedet, og nav hjelper med garanti/depositum og hele eller deler av husleien. Hvor mye støtte man får kommer an på inntekten hans og hvor mye barna skal bo hos ham. Gi mannen din beskjed så raskt som mulig, så han har god tid til å finne en løsning! Anonymkode: 77820...304
Anonym bruker Skrevet 20. april 2018 #3 Skrevet 20. april 2018 Ja, han kan ha krav på en andel av leiligheten om han har betalt husleie på den i mange år. Men det må dere ta med advokater som har peiling. Anonymkode: 21e2e...12b
Anonym bruker Skrevet 20. april 2018 #4 Skrevet 20. april 2018 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, han kan ha krav på en andel av leiligheten om han har betalt husleie på den i mange år. Men det må dere ta med advokater som har peiling. Anonymkode: 21e2e...12b Selvsagt har han ikke krav på en leilighet hun har særeie på bare fordi han har betalt husleie. Det er jo hele poenget med særeie. Har han investert i oppussing, betalt ned deler av HI sitt lån eller på andre måter skapt verdiøkning i HI sin leilighet kan han få kompensasjon for dette. Men da i penger, ikke i «en andel av leiligheten». Men husleie måtte han betalt uansett hvor han bodde. Det dekker ting som TV, nett, varmtvann, snømåking osv. Og det har han benyttet sin del av i perioden han bodde der. Det kvalifiserer ikke til å gradvis få eierskap i en leilighet med særeie. Anonymkode: 77820...304
Anonym bruker Skrevet 20. april 2018 #5 Skrevet 20. april 2018 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, han kan ha krav på en andel av leiligheten om han har betalt husleie på den i mange år. Men det må dere ta med advokater som har peiling. Anonymkode: 21e2e...12b Han har ikke krav på å eieren andel av en leilighet det er særeie på. Men han kan ha rett på kompensasjon for noen av utgiftene han har hatt. Men det kommer også litt an på. Her ville jeg forhørt meg med fagfolk. Anonymkode: 8ed48...567
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå