Gå til innhold

Samboeren er en gris.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært samboer med denne mannen i rett overkant av et år. Han bor i min bolig og betaler en liten "leie" for å bo der. Det vil si utgifter som er naturlig at man deler på to; strøm, kommunale avgifter, internett, tv osv. En symbolsk sum med andre ord. Saken er den at han er en skikkelig gris. Han roter, rydder ikke opp etter seg, kaster skitne klær på gulvet og der blir det liggende til jeg (!) rydder opp. Min største frustrasjon akkurat nå er at han ikke tar opp dosetet når han er på toalettet og urinerer. Det er urin (opptil flere dråper) hele tiden på toalettsetet. og urin som har rent nedover toalettet på utsiden mot gulvet. Jeg har tatt det opp med han flere  ganger men han skjerper seg ikke på dette. Jeg synes det er ekkelt, og det er ikke noe gøy å må gå rundt å sjekke toalettene hver gang vi venter besøk for å se om alt er ok. Det er også vanvittig kjedelig å måtte vaske/tørke av toalettene når man selv må på do. Det skal også sies at mannen/gutten er over 30 år og JEG måtte introdusere han for dobørsten etter nr 2. Jeg vet ikke mine arme råd. Jeg vurderer nesten å sette opp "husleien" i demonstrasjon for smusstillegg, fordi det fortjener jeg virkelig. Noen med noen råd til meg?

Anonymkode: c49f2...bbe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mitt eneste råd er vel å ikke få barn med denne mannen. Det vil forverre problemene dine med en million.

Anonymkode: fed36...329

Skrevet

Jeg hadde ikke orket det. Unntaket var om han var styrtrik og hadde betalt for alt, slik at jeg kunne gå hjemme og gjøre rent etter ham. 

Jeg har brukt 20 år på å lære mannen min hva normal rengjøring innebærer. Han var TOTALT bortskjemt og sykt lat opprinnelig. Jeg måtte faktisk flytte ut fordi jeg ble så lei (sluttet rett og slett å elske han fordi han ga så f... i husarbeid). Da først våknet han. Nå går det bedre. Men jeg hadde ikke orket det slitet igjen. 

Anonymkode: d02e1...77e

Skrevet

Han bør ikke få høyere husleie, for da tror han jo at det er greit; da blir du en betalt hushjelp i stedet for en gratis en. 

Han bør vel egentlig bo et annet sted. 

Anonymkode: 24e52...edb

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har vært samboer med denne mannen i rett overkant av et år. Han bor i min bolig og betaler en liten "leie" for å bo der. Det vil si utgifter som er naturlig at man deler på to; strøm, kommunale avgifter, internett, tv osv. En symbolsk sum med andre ord. Saken er den at han er en skikkelig gris. Han roter, rydder ikke opp etter seg, kaster skitne klær på gulvet og der blir det liggende til jeg (!) rydder opp. Min største frustrasjon akkurat nå er at han ikke tar opp dosetet når han er på toalettet og urinerer. Det er urin (opptil flere dråper) hele tiden på toalettsetet. og urin som har rent nedover toalettet på utsiden mot gulvet. Jeg har tatt det opp med han flere  ganger men han skjerper seg ikke på dette. Jeg synes det er ekkelt, og det er ikke noe gøy å må gå rundt å sjekke toalettene hver gang vi venter besøk for å se om alt er ok. Det er også vanvittig kjedelig å måtte vaske/tørke av toalettene når man selv må på do. Det skal også sies at mannen/gutten er over 30 år og JEG måtte introdusere han for dobørsten etter nr 2. Jeg vet ikke mine arme råd. Jeg vurderer nesten å sette opp "husleien" i demonstrasjon for smusstillegg, fordi det fortjener jeg virkelig. Noen med noen råd til meg?

Å sette opp husleien vil jo bare fortelle han at han kan fortsette å grise. Jeg hadde rett og slett sagt at hvis han ikke slutter å oppføre seg som en gris, så fikk han finne seg et annet sted å bo. Jeg hadde og revurdert forholdet til han, tenk hvordan han vil være når dere har vært sammen i 10 år.......grøss og gru.

Anonymkode: 88135...1ad

Skrevet

Hvorfor betaler han ikke noe for å bo hos deg? Har du nedbetalt bolig uten husleie? Hvis ikke bør han definitivt betale noe for å bo der.

Når det gjelder griseriet tilsier min erfaring med tenåringer (som han oppfører seg som), at det eneste som hjelper er å sette hardt mot hardt. Han har vist at han ikke gidder å skjerpe seg etter opptil flere forsøk på å ta det opp fra din side, da må du sette makt bak ordene hvis du ønsker endring.

Anonymkode: 18554...83d

Skrevet

Jeg synes nesten det er merkelig at du må spørre om råd om dette, HI.

Du bor sammen med en som har økonomiske fordeler av å bo hos deg. Han respekterer deg ikke nok til å rydde/vaske etter seg selv - og med det forteller han at han ikke respekterer deg.

Spørsmålet er hvorfor du ønsker å bo sammen med ham, hvorfor du vil bo med en mann som ikke respekterer deg, som ikke bidrar, som synes det er helt greit at du er hans hushjelp og tjener og den som betaler mest av boutgiftene? Spørsmålet er hvorfor du synes det er greit å la deg behandle så dårlig? Og enda mer uforklarlig hvorfor du lar ham utnytte deg når han gang på gang har vist deg at han IKKE har tenkt å endre seg!

De fleste noenlunde oppegående personer vil vise seg fra sin beste side når man er i starten av et forhold, både når man er nyforelsket, og når man flytter sammen for første gang. Det han har vist deg er det han mener du fortjener... Han har vist gang på gang at han ikke ønsker å endre seg heller. Hvorfor gidder du da å vaske piss etter ham og betale for at han skal ha et sted å bo?

Ikke kast bort mer tid på denne slasken!

Anonymkode: 5757e...bb1

Skrevet

Æsj, at du orker å bo med en slik fyr. Hvordan klarer du å få lyst på han?

Anonymkode: 95523...9b8

Skrevet

Jeg sier som de andre. Hvorfor i all verden gidder du å bo sammen med en fyr som respekterer deg så lite?

Jeg hadde tuppet ham ut og forklart at han kunne komme tilbake og ringe på døra når han hadde klart å lære seg elementære regler for hygiene og orden.

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Smør nugatti på do setet sjå om han reagerer.

Anonymkode: 92864...f42

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...