Anonym bruker Skrevet 19. april 2018 #1 Skrevet 19. april 2018 Åtte av dem holdt henne nede, mens resten spaet sand over henne i sandkassen. Hun ville blitt kvalt haet det ikke vært for en vakt som passerte dem i det øyeblikket. Anonymkode: f3af6...00f
Anonym bruker Skrevet 19. april 2018 #2 Skrevet 19. april 2018 Du stiller ingen spørsmål i innlegget, så vet ikke hva du vil. Men det eneste du kan gjøre er jo å snakke med skolen, og be dem håndtere det. Anonymkode: 59261...220
Anonym bruker Skrevet 19. april 2018 #3 Skrevet 19. april 2018 Hva gjør skolen med det? Anonymkode: 89ff5...878
Anonym bruker Skrevet 19. april 2018 #4 Skrevet 19. april 2018 Dette hadde jeg tatt svært alvorlig! Ta med deg en du stoler på, og be om et møte med lærer og rektor snarest. Anonymkode: d8c3c...7ae
Anonym bruker Skrevet 19. april 2018 #5 Skrevet 19. april 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Hva gjør skolen med det? Anonymkode: 89ff5...878 Kontaktlæreren fortalte barnene hvor farlig det kunne vært, og saet at de aldri måtte gjøre noe slikt igjen. Anonymkode: f3af6...00f
Anonym bruker Skrevet 19. april 2018 #6 Skrevet 19. april 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Dette hadde jeg tatt svært alvorlig! Ta med deg en du stoler på, og be om et møte med lærer og rektor snarest. Anonymkode: d8c3c...7ae Jeg har allerede begått den handlingen. De lovet å passe ekstra godt på henne. Anonymkode: f3af6...00f
Anonym bruker Skrevet 19. april 2018 #7 Skrevet 19. april 2018 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kontaktlæreren fortalte barnene hvor farlig det kunne vært, og saet at de aldri måtte gjøre noe slikt igjen. Anonymkode: f3af6...00f Det er ikke nok! Her må skolen sette inn langt flere tiltak. Be om en skriftlig plan for å unngå mobbing og skadelig adferd. Be om at skolen melder inn en avviksmelding, og be om at fagfolk blir koblet inn for å hjelpe hele klassen. Krev at alle tiltak blir skrevet ned i en bindende plan, og også at de må få på plass hjelpetiltak umiddelbart, og få dato for når de ulike tiltakene skal startes og være gjennomført! Jeg ville også kontaktet kommunens skoleansvarlige og bedt om at kommunen også tok tak i situasjonen. Og hvis din datter sliter med det som skjedde så bør du også koble inn helsesøster og andre fagfolk som kan hjelpe henne å bearbeide traumet, hvis hun opplevde det slik. Hvilken klasse går de i? Anonymkode: 89ff5...878
Anonym bruker Skrevet 19. april 2018 #8 Skrevet 19. april 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Det er ikke nok! Her må skolen sette inn langt flere tiltak. Be om en skriftlig plan for å unngå mobbing og skadelig adferd. Be om at skolen melder inn en avviksmelding, og be om at fagfolk blir koblet inn for å hjelpe hele klassen. Krev at alle tiltak blir skrevet ned i en bindende plan, og også at de må få på plass hjelpetiltak umiddelbart, og få dato for når de ulike tiltakene skal startes og være gjennomført! Jeg ville også kontaktet kommunens skoleansvarlige og bedt om at kommunen også tok tak i situasjonen. Og hvis din datter sliter med det som skjedde så bør du også koble inn helsesøster og andre fagfolk som kan hjelpe henne å bearbeide traumet, hvis hun opplevde det slik. Hvilken klasse går de i? Anonymkode: 89ff5...878 Hvis det er første gangen noe sånt skjer holder det nok å snakke med dem. Anonymkode: 012c6...8e4
Anonym bruker Skrevet 19. april 2018 #9 Skrevet 19. april 2018 Det hadde jeg ikkje akseptert. Kva med å få foreldra inn til samtale og barna. Anonymkode: 4ac3e...6b1
Anonym bruker Skrevet 19. april 2018 #10 Skrevet 19. april 2018 Tror dere virkelig på det her? Tror dere ikke det hadde vært i media hvis medelever hadde begått drapsforsøk? Anonymkode: 307b0...d2b
Anonym bruker Skrevet 19. april 2018 #11 Skrevet 19. april 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvis det er første gangen noe sånt skjer holder det nok å snakke med dem. Anonymkode: 012c6...8e4 Det er jeg helt uenig i! Skolebarn VET at dette er noe man kan skade andre med. Når så mange går sammen om å holde ett barn nede er det i tillegg en form for lynsjegjeng, og det kan være forferdelig skummelt og skadelig. Skolen MÅ ta tak i den gjengmentaliteten og gjøre noe for at de endrer dynamikken mellom barna, ikke aksepterer slike lynsjegjenger. Hadde ikke den vakten kommet forbi kunne vi lest om barnet som ble drept av åtte andre i klassen... Anonymkode: 89ff5...878
Anonym bruker Skrevet 19. april 2018 #12 Skrevet 19. april 2018 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tror dere virkelig på det her? Tror dere ikke det hadde vært i media hvis medelever hadde begått drapsforsøk? Anonymkode: 307b0...d2b Er også skeptisk. Anonymkode: 16f90...412
Anonym bruker Skrevet 19. april 2018 #13 Skrevet 19. april 2018 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er ikke nok! Her må skolen sette inn langt flere tiltak. Be om en skriftlig plan for å unngå mobbing og skadelig adferd. Be om at skolen melder inn en avviksmelding, og be om at fagfolk blir koblet inn for å hjelpe hele klassen. Krev at alle tiltak blir skrevet ned i en bindende plan, og også at de må få på plass hjelpetiltak umiddelbart, og få dato for når de ulike tiltakene skal startes og være gjennomført! Jeg ville også kontaktet kommunens skoleansvarlige og bedt om at kommunen også tok tak i situasjonen. Og hvis din datter sliter med det som skjedde så bør du også koble inn helsesøster og andre fagfolk som kan hjelpe henne å bearbeide traumet, hvis hun opplevde det slik. Hvilken klasse går de i? Anonymkode: 89ff5...878 Tusen takk for svaret. Jeg skal se til å få dette gjort. Ikke bare var det skummelt for henne, men det var også det for meg som kunne ha mistet henne. Hun betyer absolutt alt for meg. Barnene gåer i andreklasse, forresten. Anonymkode: f3af6...00f
Anonym bruker Skrevet 19. april 2018 #14 Skrevet 19. april 2018 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tror dere virkelig på det her? Tror dere ikke det hadde vært i media hvis medelever hadde begått drapsforsøk? Anonymkode: 307b0...d2b Det tolkes jo ikke som drapsforsøk, i beste fall som grov fysisk mobbing/plaging. Tipper på at det er maaaaange liknende tilfeller som hverken når media eller rektor datteren min ble sperret inne og tre gutter holdt henne fast og dro hetta over nese og munn så hun ikke fikk puste.. hun følte det selv som om hun skulle dø Vi fulgte tett opp og det har ikke skjedd liknende siden Ikke gi deg.. krev at de tar tak i de som gjorde dette og gir dem saftige konsekvenser Anonymkode: ad54d...c2a
Anonym bruker Skrevet 19. april 2018 #15 Skrevet 19. april 2018 Jeg har en andreklassing som er rimelig umoden, men selv han har forstått for flere år siden at dette er farlig. Dette må tas skikkelig tak i. Anonymkode: 4c070...87f
Anonym bruker Skrevet 19. april 2018 #16 Skrevet 19. april 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Det er ikke nok! Her må skolen sette inn langt flere tiltak. Be om en skriftlig plan for å unngå mobbing og skadelig adferd. Be om at skolen melder inn en avviksmelding, og be om at fagfolk blir koblet inn for å hjelpe hele klassen. Krev at alle tiltak blir skrevet ned i en bindende plan, og også at de må få på plass hjelpetiltak umiddelbart, og få dato for når de ulike tiltakene skal startes og være gjennomført! Jeg ville også kontaktet kommunens skoleansvarlige og bedt om at kommunen også tok tak i situasjonen. Og hvis din datter sliter med det som skjedde så bør du også koble inn helsesøster og andre fagfolk som kan hjelpe henne å bearbeide traumet, hvis hun opplevde det slik. Hvilken klasse går de i? Anonymkode: 89ff5...878 Dette! Anonymkode: 5dd7e...15d
Anonym bruker Skrevet 19. april 2018 #17 Skrevet 19. april 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Tusen takk for svaret. Jeg skal se til å få dette gjort. Ikke bare var det skummelt for henne, men det var også det for meg som kunne ha mistet henne. Hun betyer absolutt alt for meg. Barnene gåer i andreklasse, forresten. Anonymkode: f3af6...00f Ja, få det gjort. Krev at ting blir gjort, og at du får skriftlig bekreftelse for hva som skal gjøres og når det skal gjøres og hvordan det følges opp. Andreklassinger er så store at de vet at dette er farlig og kunne ha tatt livet av jentene dine. At så mange og så store barn går sammen om dette er så alvorlig at skolen og fagpersoner MÅ få brutt opp den gjengen som gjorde det, for i den gjengen er det trolig en eller to "ledere" som de andre følger, og måten de fungerer på må avsløres for å kunne hjelpe alle. I tillegg til det jeg skrev i det forrige svaret tror jeg at jeg ville ha forhørt meg med politiet også hvordan de ser på en slik hendelse. Anonymkode: 89ff5...878
Anonym bruker Skrevet 19. april 2018 #18 Skrevet 19. april 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Det er ikke nok! Her må skolen sette inn langt flere tiltak. Be om en skriftlig plan for å unngå mobbing og skadelig adferd. Be om at skolen melder inn en avviksmelding, og be om at fagfolk blir koblet inn for å hjelpe hele klassen. Krev at alle tiltak blir skrevet ned i en bindende plan, og også at de må få på plass hjelpetiltak umiddelbart, og få dato for når de ulike tiltakene skal startes og være gjennomført! Jeg ville også kontaktet kommunens skoleansvarlige og bedt om at kommunen også tok tak i situasjonen. Og hvis din datter sliter med det som skjedde så bør du også koble inn helsesøster og andre fagfolk som kan hjelpe henne å bearbeide traumet, hvis hun opplevde det slik. Hvilken klasse går de i? Anonymkode: 89ff5...878 Men foreldrene til de potensielle drapsbarna skal få slippe noe gnål? Om det er slik hi beskriver burde vel en bekymringsmelding til barnevernet for hver og en av dem være på sin plass? Om noen hadde prøvd å drepe mitt barn hadde jeg kontakta både barnevern og politi. Sikkert mye mer effektivt enn vage planer fra skolen, uansett hvor korrekt datostempla de er. Anonymkode: 9683a...459
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå