Gå til innhold

Gi meg styrke til å bryte ut av ekteskapet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært gift i mange år og har to ganske store barn sammen. For å gjøre en lang historie kort har mannen min et vanskelig temperament som har ført til at naboer har meldt oss til barnevernet.

Jeg har holdt ut så mye i mange år og både jeg og barna er slitne av denne situasjonen. Vi har første møte med barnevernet neste uke og jeg er veldig usikker på hva som venter oss. Jeg lurer på om jeg skal benytte denne anledningen til å få hjelp til å komme meg ut av dette forholdet preget av kjefting og usikkerhet for hvilket humør han er i etter jobb og i helger. 

Jeg er bare så livredd han skal skade oss hvis jeg bryter ut og at han skal rømme med barna til utlandet. Han kommer fra Tyrkia. Jeg vet med sikkerhet at han ikke kommer til å gi seg lett. Familien og æren betyr alt for ham. 

Brevet fra barnevernet ble en virkelig vekker for meg. Det gikk virkelig opp for meg at vi kan ikke leve slik, men jeg er så redd.. både for oss og familien min som bor i nærheten. Jeg er på jobb hver dag, men klarer ikke tenke på noe annet..

Anonymkode: f4625...d0c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vær ærlig til BV om at du vil ha ham ut. De kan hjelpe deg. 

Anonymkode: 145b7...df0

Skrevet

Be om hjelp fra barnevernet. Jeg gjorde det! Og jeg har fått ett veldig mye bedre liv i etterkant. Hardt når det sto på, men når har jeg og barna det bra! 

Anonymkode: 916af...c23

Skrevet

Enig med de andre - vær ærlig med barnevernet og be om hjelp til å komme deg unna ham!

Kontakt også et krisesenter, der kan du og barna få hjelp selv om dere ikke bor der - og skulle dere få behov for beskyttelse kan dere også få det der.

Veldig viktig at du er 100 % åpen om din frykt for at han kan komme til å skade deg og barna til bv - uten at han hører det, selvfølgelig. Er det fare for deres sikkerhet er det andre måter å gjøre ting på enn om et slikt risikobilde ikke er tilstede.

Gjem passene til ungene, oppbevar dem på jobben eller gi dem til et familiemedlem du stoler på og be politiet om hjelp mtp. at du er redd for at han skal ta barna med til Tyrkia uten ditt samtykke. Da kan det gjøres tiltak for å sikre barna dine også.

Veldig bra at du nå ser at du kan bruke dette til å komme deg unna ham! Vær stolt av deg selv nå, gjør det du må, vær 100 % ærlig med hjelpeapparatet. Og stå i denne prosessen til du og barna er fri fra ham.

Veldig viktig! Ring barnevernet I MORGEN TIDLIG og fortell det du har skrevet her, at du trenger hjelp til å komme deg unna ham og at du er redd for sikkerheten til deg og barna hvis du forlater ham - og be om hjelp. Det kan være de da velger å gjøre ting anderledes enn de nå planlegger (innkalle dere begge til møte). Kan være de da vil gjøre det på en annen måte for å sikre deg og barna!

Anonymkode: 24e76...e63

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...