Anonym bruker Skrevet 19. april 2018 #1 Skrevet 19. april 2018 Mannen min jobber i Statoil og sparer derfor i Statoil-aksjer. No er kursen høy, og vi vurderer om vi skal selge litt for å iallefall selge noe mens kursen er som den er no. Etter dagens verdi på aksjen (200,-) har han aksjer for ca 900.000,- Kan selge ca 70% av de (resten venter han på bonusaksjer på). Vi har boliglån på rundt 3-4 millioner. Ellers ok økonomi. Er usikker på om det lønner seg og selge for å sette pengene på lånet pga aksjene gir også greit utbytte hvert år. Vurderer også å kjøpe bobil eller båt (noe vi vet ikke lønner seg økonomisk, men gøy likevel). Hva hadde dere gjort? Anonymkode: f9bcd...5d3
Nyttårs barn Skrevet 19. april 2018 #2 Skrevet 19. april 2018 Jeg hadde ikke solgt om jeg ikke trengte pengene til en annen "investering" Har også aksjer i Statoil, om ikke på lang nær så mange som dere, og får utbytte på et par 1000 i året. Dere må jo få langt mer. Kursen er høy nå ja, men Statoil er en av de solide aksjene som nok holde seg og om det blir uro i verden vil oljeprisen være høy.Solgte selv Norwegian i går, lurer på å kjøpe meg inn igjen.
Holzhaus Skrevet 19. april 2018 #3 Skrevet 19. april 2018 Jeg ville nok solgt en del for å diversifisere. Akkurat nå er dere jo ekstremt eksponert for oljerisiko ved at dere både har betydelig andel aksjer i statoil og at mannen din arbeider der. Dvs hvis det skulle bli en skikkelig nedtur for selskapet risikerer dere både å tape store verdier samt at mannen risikerer å miste jobben (i teorien).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå