Anonym bruker Skrevet 19. april 2018 #1 Skrevet 19. april 2018 Jeg har endel sølv som barna fikk til dåpen(e) for noen år siden. Dette har ligget i en skuff, og er nå blitt misfarget. For å få bort misfargingen, har jeg prøvd eddik iblandet zalo og vann, samt diverse sølvpuss, men likevel er det misfarget. Er sølvet ødelagt, kanskje? Anonymkode: 42d80...167
Anonym bruker Skrevet 19. april 2018 #2 Skrevet 19. april 2018 Eddik ville jeg definitivt ikke brukt på sølv. Det letteste måten å fjerne sølvoksidlaget på er å legge det i varmt vann, ha i aluminiumsfolie og strø en god del salt på. -kjemiker Anonymkode: bac8f...19f
Optatium Skrevet 19. april 2018 #3 Skrevet 19. april 2018 Og nytter ingenting, lever den til forsølving hos gullsmeden.
Anonym bruker Skrevet 19. april 2018 #4 Skrevet 19. april 2018 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Eddik ville jeg definitivt ikke brukt på sølv. Det letteste måten å fjerne sølvoksidlaget på er å legge det i varmt vann, ha i aluminiumsfolie og strø en god del salt på. -kjemiker Anonymkode: bac8f...19f Ikke eddik? Bah, typisk at jeg fulgte akkurat det rådet, da. 🙄 Okei, takk, jeg prøver aluminiumsfolie og salt. Hi Anonymkode: 42d80...167
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå