Syttini Skrevet 18. april 2018 #1 Skrevet 18. april 2018 Hei. Er det noen her som har erfaring med svangerskapspenger? Jeg har noe jeg lurer på..... Jeg leser at man må ha vært i arbeid i 4 uker for å kunne søke om svangerskapspenger. Om man ikke sykemeldt 100% og jobber f.eks 50%, er det godt nok for å kunne få det innvilget? Eller må man ha jobbet 100% i disse ukene? Takk for svar😊👍
Anonym bruker Skrevet 18. april 2018 #2 Skrevet 18. april 2018 Du må ha hatt et arbeidsforhold i minst 4 uker før du kan søke om svangerskapspenger. Det er ikke noen problem om du har vært sykemeldt i forkant av svangerskapspenger - både full og gradert sykemelding er greit. Om du er gradert sykemeldt så kan du evt søke om svangerskapspenger i samme grad som sykemeldingen gjelder. Anonymkode: 9e2b3...bc5
Syttini Skrevet 18. april 2018 Forfatter #3 Skrevet 18. april 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Du må ha hatt et arbeidsforhold i minst 4 uker før du kan søke om svangerskapspenger. Det er ikke noen problem om du har vært sykemeldt i forkant av svangerskapspenger - både full og gradert sykemelding er greit. Om du er gradert sykemeldt så kan du evt søke om svangerskapspenger i samme grad som sykemeldingen gjelder. Anonymkode: 9e2b3...bc5 Ok, er det sånn det er. Arbeidsgiver her snakket om at jeg burde gå over til dette etterhvert.... årsaken er at typen arbeid ikke er helt forenlig med å være gravid, altså når man kommer et godt stykke inn i graviditeten. Tusen takk for svar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå