Gå til innhold

Inspirert; fortell din spøkelseshistorie!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså om du selv har opplevd noe som var av slik art at du begynte å lure på om det faktisk finnes "spøkelser". 

Jeg har 2:

Da jeg var 5-6 år bodde vi i et eldgammelt hus. Har i ettertid hørt at det "spøker" der. Husker fortsatt en natt jeg plutselig bråvåknet. Lå i sengen og var skikkelig livredd uten grunn. Turte ikke gå inn til mamma og pappa engang. Soveromsdøren hadde jeg alltid åpen, med litt lys i gangen. Plutselig gikk det en svartkledd skikkelse rett forbi døren min. Husker det helt tydelig. Dagen etter fortalte jeg det, men ingen hadde vært oppe om natta.... 

En annen gang da jeg var tidlig i 20 årene jobbet jeg i barnehage i et veldig gammelt bygg som ble brukt som midlertidig bhg mens de lagde ny. Ble sagt at det spøkte der også. Kom på jobb en vintermorgen på tidligvakt, før alle andre. Da jeg kom opp mot bygget så jeg at lyset var på på den ene avdelinga i 2 etg. Ble veldig glad, for jeg tenkte at kanskje tidligvakten der hadde kommet ekstra tidlig. Gikk opp og inn, og der var lyset av... 

Hva er din historie? :) 

Anonymkode: 33f19...4a4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har så mange at jeg kommer til å bruke hele kvelden, hvis jeg skal skrive dem alle sammen. 

Da jeg var rundt 3 år, hadde jeg en «hemmelig venn». Jeg snakket mye om Marius, og mamma kunne høre at jeg lekte med Marius på rommet. Jeg var veldig detaljert både på utseende til Marius, og hvem han var, og fortalte ting som Marius hadde fortalt til meg. Min mor syntes det var snodig, men tenkte ikke så veldig mye over det, før hun oppdaget at det var en liten gutt ved navn Marius, som døde i det huset noen år før vi flyttet inn. Hun fant også et bilde av ham, og hans utseende stemte helt overens med den beskrivelsen jeg hadde laget av ham. Når vi flyttet derfra, så stoppet historiene om Marius. 

Jeg drømte at min onkel døde av et plutselig hjerteinfarkt, og et par dager senere døde han. Han var frisk, ung og dødsfallet kom som et sjokk. Helt uventet.

Jeg hadde en drøm hvor en liten gutt med blondt hår kom til meg og sa «Hei mamma! Jeg heter XXX, og nå er jeg snart på vei». Jeg prøvde ikke å bli gravid, og hadde dessuten pcos, så jeg feide det bare vekk som tilfeldighet. Et par uker senere ble jeg veldig overraskende gravid, og det var en gutt. Han heter selvfølgelig det samme navnet han gav meg i drømmen, og han er helt lik gutten i drømmen i utseende. 

Jeg bodde kortvarig i et hus hvor det skjedde mye uforklarlig. For eksempel, så sto jeg i kjelleren, og plutselig lukker døren seg sakte mens jeg står å ser på. Og så hører jeg at døren blir låst. Det var ingen nøkkel i døren, men jeg var låst inne, og alene hjemme. Der ble jeg sittende til min søster kom hjem. En annen gang satt jeg i stuen, da jeg hørte at noen kom inn døren og gikk over gulvet mot meg. Ikke mulig å misforstå lyden. Det var fottrinn som kom rett mot meg. Men det var ingen der.  Har også opplevd å våkne, og se en person stå å se på meg, for å så forsvinne i løse luften. 

Dette var kun en brøkdel av alt jeg har opplevd. 

Anonymkode: 613b2...784

Skrevet

I det forrige huset vi bodde i, snakket datteren min som da var 3 år, stadig om mannen i gangen. Hun og jeg bodde alene og jeg så aldri noen mann i gangen. Flere ganger fortalte hun meg også at han kunne gå gjennom veggen.

Vi flyttet etter hvert og i det nye huset så hun ingenting unaturlig. 

Anonymkode: 3b403...082

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...