Gå til innhold

Hvorfor er det de gode menneskene som rammes verst her i livet?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Som dør eller blir hardt rammet i ulykker, av kreft og lignende i alt for ung alder. De som har sterk vilje, livsglede, stor omgangskrets og elsket av alle. 

Mens sånne feilvaremennesker som meg bare seiler gjennom livet uten sånne harde påkjenninger. Ingen ville savnet meg om jeg døde. Jeg har ikke oppnådd noe og kommer heller aldri til å gjøre det, så jeg vil ikke være noe tap for samfunnet heller. Jeg er en udugelig person med ME og dårlig psyke. Hvorfor kan ikke jeg rammes istedet for de gode menneskene?

Anonymkode: ab1dd...75b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du noe annet enn svogerforskning som underbygger dette?

Det er ingen ting som tyder på at dette er tilfelle.

Anonymkode: 5ac4a...eb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi

Du er jo rammet selv av en sykdom. Så da tyder teorien din på at du er et godt menneske🌹

Anonymkode: 1da30...2fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er et dårlig menneske, men jeg er rammet av depresjon, angst, traumer fra barndommen (overgrep), mistanke om kreft og adhd. Så det rammer dårlige mennesker også. Men kanskje det er opplevelsene våre som gjør oss enten gode eller dårlige? Jeg er blitt iskald av opplevelsene i barndommen og har nok med meg selv og kan derfor ikke bry meg om andre hele tiden. De færreste ville savnet meg. Kanskje barna, men det er alt tror jeg. Andre blir kanskje motsatt av meg av slike ting? 

Jeg tror i alle fall det er «ulykken som rammer» som gjør av vi blir det ene eller det andre.

Anonymkode: 05917...8da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har tenkt det samme! Mens grusomme mennesker som forgriper seg på barn og som dreper folk,de får leve lenge..Det gir bare ingen mening å det er utrolig provoserende!

Anonymkode: 8ca21...23c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har tenkt det samme! Mens grusomme mennesker som forgriper seg på barn og som dreper folk,de får leve lenge..Det gir bare ingen mening å det er utrolig provoserende!

Anonymkode: 8ca21...23c

Jeg tror ikke det er så stor forskell på de "gode" og de "grusomme" menneskene. Noen har vært heldigere med hvor de har vokst opp og med hvem enn andre. Det er gjerne en grunn til at noen får dårligere sider enn andre. Rene engler eller djevler finnes ikke. Selv den grusomste drapsmann år gode sider og selv det snilleste menneske kan gjøre grusomm ting i den rette settingen.

Anonymkode: 69bc9...0f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tror ikke det er så stor forskell på de "gode" og de "grusomme" menneskene. Noen har vært heldigere med hvor de har vokst opp og med hvem enn andre. Det er gjerne en grunn til at noen får dårligere sider enn andre. Rene engler eller djevler finnes ikke. Selv den grusomste drapsmann år gode sider og selv det snilleste menneske kan gjøre grusomm ting i den rette settingen.

Anonymkode: 69bc9...0f7

Når tantebarnet på 2 år blir utsatt av seksuelt overgrep av sin egen far,så har jeg store problemer med å se at han er noe annet enn ett grusomt monster..

Anonymkode: 8ca21...23c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Når tantebarnet på 2 år blir utsatt av seksuelt overgrep av sin egen far,så har jeg store problemer med å se at han er noe annet enn ett grusomt monster..

Anonymkode: 8ca21...23c

Han har sikkert gode sider også og du bet ikke hva som har gjort ham til en overgriper.

For hva vi vet kan det skyldes at han ble utsatt for overgrep da han var liten og det kan hende tantebarnet blir en overgriper siden.

Anonymkode: 69bc9...0f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Når tantebarnet på 2 år blir utsatt av seksuelt overgrep av sin egen far,så har jeg store problemer med å se at han er noe annet enn ett grusomt monster..

Anonymkode: 8ca21...23c

Jaja, han kan fortsatt få både kreft og pest og kolera. Det er lov å håpe.

Anonymkode: 7e4ca...ac3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi vi ser de gode rundt oss, og overser de dårlige. Derfor ser det ut som om de gode er de som blir rammet, men sannheten er at det rammer alle i like stor grad - uansett hvor elsket man er... 

Anonymkode: f1f54...49e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...