Gå til innhold

Noen som bruker menskopp?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nettopp investert i en menskopp. Har str L for jeg har 2 barn. Det går greit å sette den inn, men når den er inne får jeg vondt/kjenner vakuumet på en måte. Kan koppen være for stor? 

Anonymkode: 150bf...b69

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjekk først at den sitter riktig, du skal kjenne at den er rund rundt, ikke bulkete etc. Ellers sjekker du hjemmesiden for tips. Den kan selvsagt være for stor. 

Anonymkode: 2349d...a36

Skrevet

Jeg vil tippe at den ikke sitter riktig. Jeg kjenner den kun hvis den er satt inn feil. 

Er du sikker på at den er helt åpen?

Anonymkode: 2790a...ae3

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sjekk først at den sitter riktig, du skal kjenne at den er rund rundt, ikke bulkete etc. Ellers sjekker du hjemmesiden for tips. Den kan selvsagt være for stor. 

Anonymkode: 2349d...a36

Jeg kjenner ikke selve koppen, og den er rund og festet skikkelig. Det er liksom mensensmerter, men de kom først når koppen ble satt på plass. Altså kjenner vakuumet på en måte... Vanskelig å forklare..

Anonymkode: 150bf...b69

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vil tippe at den ikke sitter riktig. Jeg kjenner den kun hvis den er satt inn feil. 

Er du sikker på at den er helt åpen?

Anonymkode: 2790a...ae3

Jeg kjenner ikke selve koppen, men vakuumet på en måte. Den er helt åpen, ja.

Anonymkode: 150bf...b69

Skrevet

Hvor høyt oppe er den? Skal være langt nede. 

Mulig du trenger et annet merke.  Jeg er veldig fornøyd med ladycup

Anonymkode: 2790a...ae3

Skrevet
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg kjenner ikke selve koppen, og den er rund og festet skikkelig. Det er liksom mensensmerter, men de kom først når koppen ble satt på plass. Altså kjenner vakuumet på en måte... Vanskelig å forklare..

Anonymkode: 150bf...b69

Hvis du ikke kjenner koppen med fingrene tror jeg den sitter for langt inn. 

Anonymkode: cf6aa...03d

Skrevet

Jeg klarer ikke å bruke den mer enn 5 min pga det du snakker om, så jeg har gitt opp!! 

Anonymkode: b949e...ade

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvor høyt oppe er den? Skal være langt nede. 

Mulig du trenger et annet merke.  Jeg er veldig fornøyd med ladycup

Anonymkode: 2790a...ae3

Selve tappen i enden måtte eg klippe til halv str, for kjente den. Den sitter rett innenfor lukkemuskelen. Kjøpte fra fertil.no mener jeg, så vet ikke hva den heter. 

Anonymkode: 150bf...b69

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg klarer ikke å bruke den mer enn 5 min pga det du snakker om, så jeg har gitt opp!! 

Anonymkode: b949e...ade

Prøvde du flere dager, eller ga du opp med en gang? Neste gang jeg skal ha mensen, skal jeg til Mallorca, så vil veldig gjerne få den til å fungere...

Anonymkode: 150bf...b69

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis du ikke kjenner koppen med fingrene tror jeg den sitter for langt inn. 

Anonymkode: cf6aa...03d

Jeg kjenner koppen med fingrene. Den tappen i enden har jeg klipt av halvparten, og den er rett innenfor "lukkemuskelen".

Anonymkode: 150bf...b69

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Prøvde du flere dager, eller ga du opp med en gang? Neste gang jeg skal ha mensen, skal jeg til Mallorca, så vil veldig gjerne få den til å fungere...

Anonymkode: 150bf...b69

Prøvde 9 ganger før jeg ga opp... 

Anonymkode: b949e...ade

Skrevet
17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Prøvde 9 ganger før jeg ga opp... 

Anonymkode: b949e...ade

Håper jeg er heldigere da... Dumt du ikke fikk det til.

Anonymkode: 150bf...b69

Skrevet

Jeg brukte noen menstruasjonsperioder før jeg fikk det til. Både det å få den til å sitte riktig så jeg ikke kjente den, og det å få den helt tett. Det som gjorde susen for meg var da jeg begynte å brette den på en annen måte når jeg skal sette den inn. Jeg brukte c-fold, som sto forklart i det papiret som fulgte med da jeg kjøpte min første, men etter å ha sett litt på youtube prøvde jeg med ulike bretteteknikker og plutselig løsnet det.

Skrevet

Jeg har også akkurat begynt med det, nærmere bestemt da jeg fikk mensen nå for 4-5 dager siden. Hadde det på akkurat samme måte til å begynne med, og var helt sikker på at den var for stor. Jeg kjente gradvis mindre og mindre, og nå kjenner jeg den bare hvis jeg kjenner godt etter. :)

Vet ikke om det er fordi jeg fikk mer dreisen på det for hver gang jeg satt den inn (selv om den holdt tett fra starten av), eller om jeg bare måtte venne meg til den.

Men jeg var først overbevist om at den var for stor, så jeg googlet litt og fant ut at det er en del som klarer seg med liten selv om de har født. Så jeg har tenkt å prøve det også og se om den passer bedre. :)

Deilig å slippe å styre med bind og tamponger, og det beste synes jeg er at jeg kan gå ut av dusjen og være helt ren selv om jeg har mensen. ;)

Anonymkode: dd5b9...946

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har også akkurat begynt med det, nærmere bestemt da jeg fikk mensen nå for 4-5 dager siden. Hadde det på akkurat samme måte til å begynne med, og var helt sikker på at den var for stor. Jeg kjente gradvis mindre og mindre, og nå kjenner jeg den bare hvis jeg kjenner godt etter. :)

Vet ikke om det er fordi jeg fikk mer dreisen på det for hver gang jeg satt den inn (selv om den holdt tett fra starten av), eller om jeg bare måtte venne meg til den.

Men jeg var først overbevist om at den var for stor, så jeg googlet litt og fant ut at det er en del som klarer seg med liten selv om de har født. Så jeg har tenkt å prøve det også og se om den passer bedre. :)

Deilig å slippe å styre med bind og tamponger, og det beste synes jeg er at jeg kan gå ut av dusjen og være helt ren selv om jeg har mensen. ;)

Anonymkode: dd5b9...946

Da får jeg bare ta tiden til hjelp. 

Anonymkode: 150bf...b69

Skrevet

Når du har satt den inn så snurr på den. Snurr masse. Kjenner den om jeg ikke gjør det. 

Jeg bruker en small enda jeg har født. Har også klippet av hele stilken. 

Skrevet
3 minutter siden, Lille krøll skrev:

Når du har satt den inn så snurr på den. Snurr masse. Kjenner den om jeg ikke gjør det. 

Jeg bruker en small enda jeg har født. Har også klippet av hele stilken. 

Jeg kjenner ingenting til selve koppen, så den sitter riktig. Lekker heller ikke, så da må den vel sitte riktig?

Det gjør bare sånn vondt som at du må tisse kjempemasse, men må ikke på do...

Anonymkode: 150bf...b69

Skrevet

Se på youtube som andre anbefaler. Husker jeg satt å så på en 13 år gammel jente som forklarte og forklarte i det vide og brede, både om bretting og størrelse. Jeg byttet til liten kopp etter et års tid, og fant ut at det funket like så bra for meg, har 3 barn.

Anonymkode: 11234...ed8

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvor høyt oppe er den? Skal være langt nede. 

Mulig du trenger et annet merke.  Jeg er veldig fornøyd med ladycup

Anonymkode: 2790a...ae3

Skal den være langt nede? Da jeg anskaffet kopp var instruksjonen at den skulle settes dypt, slik at den dekker livmorhalsen. Gjør alltid det, og det fungerer utmerket - kjenner den ikke og opplever ingen lekkasje. Klarer ikke helt å forestille meg at det kan være behagelig å ha den langt nede?

Anonymkode: 99050...280

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...