Anonym bruker Skrevet 18. april 2018 #1 Skrevet 18. april 2018 Jeg har nettopp investert i en menskopp. Har str L for jeg har 2 barn. Det går greit å sette den inn, men når den er inne får jeg vondt/kjenner vakuumet på en måte. Kan koppen være for stor? Anonymkode: 150bf...b69
Anonym bruker Skrevet 18. april 2018 #2 Skrevet 18. april 2018 Sjekk først at den sitter riktig, du skal kjenne at den er rund rundt, ikke bulkete etc. Ellers sjekker du hjemmesiden for tips. Den kan selvsagt være for stor. Anonymkode: 2349d...a36
Anonym bruker Skrevet 18. april 2018 #3 Skrevet 18. april 2018 Jeg vil tippe at den ikke sitter riktig. Jeg kjenner den kun hvis den er satt inn feil. Er du sikker på at den er helt åpen? Anonymkode: 2790a...ae3
Anonym bruker Skrevet 18. april 2018 #4 Skrevet 18. april 2018 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Sjekk først at den sitter riktig, du skal kjenne at den er rund rundt, ikke bulkete etc. Ellers sjekker du hjemmesiden for tips. Den kan selvsagt være for stor. Anonymkode: 2349d...a36 Jeg kjenner ikke selve koppen, og den er rund og festet skikkelig. Det er liksom mensensmerter, men de kom først når koppen ble satt på plass. Altså kjenner vakuumet på en måte... Vanskelig å forklare.. Anonymkode: 150bf...b69
Anonym bruker Skrevet 18. april 2018 #5 Skrevet 18. april 2018 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg vil tippe at den ikke sitter riktig. Jeg kjenner den kun hvis den er satt inn feil. Er du sikker på at den er helt åpen? Anonymkode: 2790a...ae3 Jeg kjenner ikke selve koppen, men vakuumet på en måte. Den er helt åpen, ja. Anonymkode: 150bf...b69
Anonym bruker Skrevet 18. april 2018 #6 Skrevet 18. april 2018 Hvor høyt oppe er den? Skal være langt nede. Mulig du trenger et annet merke. Jeg er veldig fornøyd med ladycup Anonymkode: 2790a...ae3
Anonym bruker Skrevet 18. april 2018 #7 Skrevet 18. april 2018 18 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg kjenner ikke selve koppen, og den er rund og festet skikkelig. Det er liksom mensensmerter, men de kom først når koppen ble satt på plass. Altså kjenner vakuumet på en måte... Vanskelig å forklare.. Anonymkode: 150bf...b69 Hvis du ikke kjenner koppen med fingrene tror jeg den sitter for langt inn. Anonymkode: cf6aa...03d
Anonym bruker Skrevet 18. april 2018 #8 Skrevet 18. april 2018 Jeg klarer ikke å bruke den mer enn 5 min pga det du snakker om, så jeg har gitt opp!! Anonymkode: b949e...ade
Anonym bruker Skrevet 18. april 2018 #9 Skrevet 18. april 2018 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvor høyt oppe er den? Skal være langt nede. Mulig du trenger et annet merke. Jeg er veldig fornøyd med ladycup Anonymkode: 2790a...ae3 Selve tappen i enden måtte eg klippe til halv str, for kjente den. Den sitter rett innenfor lukkemuskelen. Kjøpte fra fertil.no mener jeg, så vet ikke hva den heter. Anonymkode: 150bf...b69
Anonym bruker Skrevet 18. april 2018 #10 Skrevet 18. april 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Jeg klarer ikke å bruke den mer enn 5 min pga det du snakker om, så jeg har gitt opp!! Anonymkode: b949e...ade Prøvde du flere dager, eller ga du opp med en gang? Neste gang jeg skal ha mensen, skal jeg til Mallorca, så vil veldig gjerne få den til å fungere... Anonymkode: 150bf...b69
Anonym bruker Skrevet 18. april 2018 #11 Skrevet 18. april 2018 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvis du ikke kjenner koppen med fingrene tror jeg den sitter for langt inn. Anonymkode: cf6aa...03d Jeg kjenner koppen med fingrene. Den tappen i enden har jeg klipt av halvparten, og den er rett innenfor "lukkemuskelen". Anonymkode: 150bf...b69
Anonym bruker Skrevet 18. april 2018 #12 Skrevet 18. april 2018 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Prøvde du flere dager, eller ga du opp med en gang? Neste gang jeg skal ha mensen, skal jeg til Mallorca, så vil veldig gjerne få den til å fungere... Anonymkode: 150bf...b69 Prøvde 9 ganger før jeg ga opp... Anonymkode: b949e...ade
Anonym bruker Skrevet 18. april 2018 #13 Skrevet 18. april 2018 17 minutter siden, Anonym bruker skrev: Prøvde 9 ganger før jeg ga opp... Anonymkode: b949e...ade Håper jeg er heldigere da... Dumt du ikke fikk det til. Anonymkode: 150bf...b69
Superdolly Skrevet 18. april 2018 #14 Skrevet 18. april 2018 Jeg brukte noen menstruasjonsperioder før jeg fikk det til. Både det å få den til å sitte riktig så jeg ikke kjente den, og det å få den helt tett. Det som gjorde susen for meg var da jeg begynte å brette den på en annen måte når jeg skal sette den inn. Jeg brukte c-fold, som sto forklart i det papiret som fulgte med da jeg kjøpte min første, men etter å ha sett litt på youtube prøvde jeg med ulike bretteteknikker og plutselig løsnet det.
Anonym bruker Skrevet 18. april 2018 #15 Skrevet 18. april 2018 Jeg har også akkurat begynt med det, nærmere bestemt da jeg fikk mensen nå for 4-5 dager siden. Hadde det på akkurat samme måte til å begynne med, og var helt sikker på at den var for stor. Jeg kjente gradvis mindre og mindre, og nå kjenner jeg den bare hvis jeg kjenner godt etter. Vet ikke om det er fordi jeg fikk mer dreisen på det for hver gang jeg satt den inn (selv om den holdt tett fra starten av), eller om jeg bare måtte venne meg til den. Men jeg var først overbevist om at den var for stor, så jeg googlet litt og fant ut at det er en del som klarer seg med liten selv om de har født. Så jeg har tenkt å prøve det også og se om den passer bedre. Deilig å slippe å styre med bind og tamponger, og det beste synes jeg er at jeg kan gå ut av dusjen og være helt ren selv om jeg har mensen. Anonymkode: dd5b9...946
Anonym bruker Skrevet 18. april 2018 #16 Skrevet 18. april 2018 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har også akkurat begynt med det, nærmere bestemt da jeg fikk mensen nå for 4-5 dager siden. Hadde det på akkurat samme måte til å begynne med, og var helt sikker på at den var for stor. Jeg kjente gradvis mindre og mindre, og nå kjenner jeg den bare hvis jeg kjenner godt etter. Vet ikke om det er fordi jeg fikk mer dreisen på det for hver gang jeg satt den inn (selv om den holdt tett fra starten av), eller om jeg bare måtte venne meg til den. Men jeg var først overbevist om at den var for stor, så jeg googlet litt og fant ut at det er en del som klarer seg med liten selv om de har født. Så jeg har tenkt å prøve det også og se om den passer bedre. Deilig å slippe å styre med bind og tamponger, og det beste synes jeg er at jeg kan gå ut av dusjen og være helt ren selv om jeg har mensen. Anonymkode: dd5b9...946 Da får jeg bare ta tiden til hjelp. Anonymkode: 150bf...b69
Lille krøll Skrevet 18. april 2018 #17 Skrevet 18. april 2018 Når du har satt den inn så snurr på den. Snurr masse. Kjenner den om jeg ikke gjør det. Jeg bruker en small enda jeg har født. Har også klippet av hele stilken.
Anonym bruker Skrevet 18. april 2018 #18 Skrevet 18. april 2018 3 minutter siden, Lille krøll skrev: Når du har satt den inn så snurr på den. Snurr masse. Kjenner den om jeg ikke gjør det. Jeg bruker en small enda jeg har født. Har også klippet av hele stilken. Jeg kjenner ingenting til selve koppen, så den sitter riktig. Lekker heller ikke, så da må den vel sitte riktig? Det gjør bare sånn vondt som at du må tisse kjempemasse, men må ikke på do... Anonymkode: 150bf...b69
Anonym bruker Skrevet 18. april 2018 #19 Skrevet 18. april 2018 Se på youtube som andre anbefaler. Husker jeg satt å så på en 13 år gammel jente som forklarte og forklarte i det vide og brede, både om bretting og størrelse. Jeg byttet til liten kopp etter et års tid, og fant ut at det funket like så bra for meg, har 3 barn. Anonymkode: 11234...ed8
Anonym bruker Skrevet 18. april 2018 #20 Skrevet 18. april 2018 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvor høyt oppe er den? Skal være langt nede. Mulig du trenger et annet merke. Jeg er veldig fornøyd med ladycup Anonymkode: 2790a...ae3 Skal den være langt nede? Da jeg anskaffet kopp var instruksjonen at den skulle settes dypt, slik at den dekker livmorhalsen. Gjør alltid det, og det fungerer utmerket - kjenner den ikke og opplever ingen lekkasje. Klarer ikke helt å forestille meg at det kan være behagelig å ha den langt nede? Anonymkode: 99050...280
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå