Gå til innhold

Inntaksstopp på ppt!


Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min har igjen vært utredet på bup. Fra før har han ADHD, ADD variant, og han er nå utredet for Asperger. Han trenger iop siden han ikke får med seg stort. Både skole og bup purrer på ppt, men de har inntaksstopp... Hva gjør man da? Uten ressurser er det begrenset hvordan skolen greier å tilrettelegge 😳

Anonymkode: 662e5...797

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare et lite innspill fra en sliten lærer; skolen får ikke tildelt flere ressurser bare fordi en elev får en diagnose eller PPT kommer med en sakkyndig vurdering. 

Anonymkode: b2817...9b3

Skrevet

Iop lages vel av skolen? Er han ikke i Ppt systemet fra før? 

Anonymkode: af8c7...c53

Skrevet

Det er ingen sted i lovverket som gir hjemmel for inntaksstopp hos ppt. Dersom skolen «nektes» å henvise eleven kan dere som foreldre gjøre det selv.

Inntaksstopp er lovstridig. Jeg hadde ringt til lederen og spurt hva de driver med.

Anonymkode: ccebe...c4d

Skrevet

Han har krav på tilrettelagt undervisning uansett hva PPT får somlet seg til, og uansett hvor slitne lærerne måtte være. Stå på krava!

Anonymkode: 13af4...f8b

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Han har krav på tilrettelagt undervisning uansett hva PPT får somlet seg til, og uansett hvor slitne lærerne måtte være. Stå på krava!

Anonymkode: 13af4...f8b

Dette handler dessverre ikke om at noen somler. Dette handler om at PPT er underbemannet og har lange ventelister. Hilsen hun i Ppt som skal jobbe til 2000 i dag (som i går). En annen ting, forrige avregning i kommunen mistet jeg 23 overtidstimer. Dette fordi det bare er lov til å overføre et visst antall timer mellom hver avregningsperiode. Så da ble det gratisarbeid i år også. Til deg, Hi. Jeg er forferdelig lei meg på dine vegne. Jeg ville henvist til skolens tilretteleggingsplikt og mulighet til å fatte et midlertidig vedtak i påvente av sakkyndig vurdering hos Ppt. 

Anonymkode: c0b15...e2d

Skrevet

Få det skriftlig og ring Fylkesmannen. Det er lovstridig.

Anonymkode: bd352...905

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Iop lages vel av skolen? Er han ikke i Ppt systemet fra før? 

Anonymkode: af8c7...c53

Han var det for 3 år siden, så ny vurdering derfra må skje etter oppmelding og inntak. 

 

Hi

Anonymkode: 662e5...797

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Bare et lite innspill fra en sliten lærer; skolen får ikke tildelt flere ressurser bare fordi en elev får en diagnose eller PPT kommer med en sakkyndig vurdering. 

Anonymkode: b2817...9b3

Nei, men det kan legge føringer på hva som blir gjort for ham. Til nå har skolen lovet å tilrettelegge, men så lenge det ikke har kommet noen vurdering fra ppt som sier det, så gjør ikke skolen noe med det. Han bør absolutt ha spes ped timer, men dette får han ikke uten at ppt sier det

Anonymkode: 662e5...797

Skrevet

Klag til fylkesmannen!! 

 

Anonymkode: 5c481...281

Skrevet
27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, men det kan legge føringer på hva som blir gjort for ham. Til nå har skolen lovet å tilrettelegge, men så lenge det ikke har kommet noen vurdering fra ppt som sier det, så gjør ikke skolen noe med det. Han bør absolutt ha spes ped timer, men dette får han ikke uten at ppt sier det

Anonymkode: 662e5...797

Dersom han har har spesialundervisning i dag, og «bare» skal ha en oppdatert sakkyndig vurdering, så kan det fattes midlertidig vedtak basert på nåværende sakkyndig vurdering.

Men inntaksstopp er det ikke lov å ha. 

Anonymkode: ccebe...c4d

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dersom han har har spesialundervisning i dag, og «bare» skal ha en oppdatert sakkyndig vurdering, så kan det fattes midlertidig vedtak basert på nåværende sakkyndig vurdering.

Men inntaksstopp er det ikke lov å ha. 

Anonymkode: ccebe...c4d

Han har ikke spesialundervisning i dag. Da han fikk diagnosen adhd for tre år siden, mente ppt at han ikke hadde behov, bare skolen tilrettela litt. Gapet mellom ham og de andre har blitt større i disse årene. 

Jeg skjønner at det ikke er liv til å ha inntaksstopp, men han ble meldt til ppt i oktober, og vi venter enda. Skolen og bup har purret, og jeg har også ringt en gang. De skylder på manglende ressurser. 

Sønnen min går nå i 6. og jeg føler det er viktig at alt er på plass en god stund før ungdomsskolen. Aller helst i fjor 🙄  

Anonymkode: 662e5...797

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...