Anonym bruker Skrevet 18. april 2018 #1 Skrevet 18. april 2018 Jeg har et tilbakevendend problem med prolaps i korsryggen. I går/natt fikk jeg fryktelig vondt og dermed ringer jeg legesenteret i dag tidlig. Forklarer at jeg har prolaps og trenger å snakke med en lege. Hun spør om det har vært lenge og jeg svarer at det kom i går kveld/natt. Da blir det stille og så kommer der et "javeeel?" Jeg forklarer at det er et problem at jeg ofte får prolaps og at jeg trenger å se en lege. Da får jeg til svar "og hva tror du hun kan gjøre?" Jeg ble så paff at jeg svarte "gi meg ei jævla sykemelding" det ble still et øyeblikk og så fikk jeg time kl 13. Noen av disse glorifiserte telefonasvarerene blir litt høye på seg selv innimellom.... Anonymkode: 437af...c0e
Anonym bruker Skrevet 18. april 2018 #2 Skrevet 18. april 2018 Du høres ut som en forferdelig uhøflig person. Tenk å banne slik Anonymkode: 20011...085
Anonym bruker Skrevet 18. april 2018 #3 Skrevet 18. april 2018 Er ikke prolaps mer fysiomat egentlig? Hva KAN en lege gjøre bortsett fra sykemelding? Anonymkode: 9c96d...6c2
Anonym bruker Skrevet 18. april 2018 #4 Skrevet 18. april 2018 Det er ikke akkurat bare å sette over alle som krever det til legen. Det er forsinkelser nok som det er, samt at sjansen er stor for at legen sitter med pasient akkurat når du ringer. En annen ting er at en legesekretær får utallige antall telefoner fra folk som har det så ille og synes at dems sak er viktigere enn alle andres. De må derfor vurdere hvert eneste tilfelle og kan ikke alltid gjøre som den som ringer krever. Ut ifra språket ditt tipper jeg sekretæren førte en helt normal samtale, mens du var den frekke. Anonymkode: 0731b...85a
Anonym bruker Skrevet 18. april 2018 #5 Skrevet 18. april 2018 Kunne du ikke bare svart at det er fordi du trenger sykemelding? Hun trodde kanskje du alt hadde det? Tenkt over at du kanskje blir møtt på samme måte du møter folk? Anonymkode: 7885c...e2a
Anonym bruker Skrevet 18. april 2018 #6 Skrevet 18. april 2018 Det var ikke akkurat legesekretærer som var frekk i den samtalen der for å si det sånn... Anonymkode: 2ef82...40d
Anonym bruker Skrevet 18. april 2018 #7 Skrevet 18. april 2018 Om du hadde startet med "Hei, jeg trenger en sjukemelding", så hadde du gått rett til årsaken til at du ringte, og det hadde vært lettere for legesekretæren å vite hva du egentlig ville... Når det er sagt; fastlegen er en privat servicetilbyder med offentlig støtte. De burde være mer opptatt av god service. Det er særdeles ofte mangelvare hos legesekretærene. Det er endel av jobben å være legekontorets ansikt uttad, og uansett hvor vanskelig det kan være å håndtere krevende kunder, så er det endel av jobben til en legesekretær. Vær blid og imøtekommen! Anonymkode: ebf84...4ac
Anonym bruker Skrevet 18. april 2018 #8 Skrevet 18. april 2018 Ikke rart hun svarte slik med den tonen. Jeg har selv tre prolapser i ryggen som kommer og går. Legen får gjort svært lite med det, det er det fysioterapaut som må. Ikke får jeg sykemelding heller med mindre det er så ille at reseptbelagt smertestillende ikke fungerer. Anonymkode: 3ff82...e8f
Anonym bruker Skrevet 18. april 2018 #9 Skrevet 18. april 2018 Hun svarte med den tonen når jeg var høflig og korrekt og ikke ba om noe annet enn å få se en lege i løpet av dagen . Fikk ikke time før jeg var uhøflig både i språk og tone. Denne samtalen vår i følge loggen på telefonen min over 3 min lang. Hun var avvisende og direkte frekk langt utover sin oppgave og gav seg altså ikke før det rant over for meg. Anonymkode: 437af...c0e
Anonym bruker Skrevet 18. april 2018 #10 Skrevet 18. april 2018 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hun svarte med den tonen når jeg var høflig og korrekt og ikke ba om noe annet enn å få se en lege i løpet av dagen . Fikk ikke time før jeg var uhøflig både i språk og tone. Denne samtalen vår i følge loggen på telefonen min over 3 min lang. Hun var avvisende og direkte frekk langt utover sin oppgave og gav seg altså ikke før det rant over for meg. Anonymkode: 437af...c0e Du får klage til legen din da. Anonymkode: 1a760...bb6
Anonym bruker Skrevet 18. april 2018 #11 Skrevet 18. april 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Er ikke prolaps mer fysiomat egentlig? Hva KAN en lege gjøre bortsett fra sykemelding? Anonymkode: 9c96d...6c2 En prolaps er overhodet ikke "fysiomat" i akuttfasen. Hun må ha sykemelding, kanskje, og smertestillende. Anonymkode: 3dad1...39a
Anonym bruker Skrevet 18. april 2018 #12 Skrevet 18. april 2018 Vil tro dette ikke er første gang hi ringer legesenteret og møter på en uhøflig og nedlatende sekretær? Og derfor blir lunta kortere. Samt at smertene hjelper jo ikke. Har selv klaget på uhøflige sekretærer. Og da ble det litt bedre. Viktig å si ifra til legen eller legesenteret. Anonymkode: acf4d...067
Anonym bruker Skrevet 18. april 2018 #13 Skrevet 18. april 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Det er ikke akkurat bare å sette over alle som krever det til legen. Det er forsinkelser nok som det er, samt at sjansen er stor for at legen sitter med pasient akkurat når du ringer. En annen ting er at en legesekretær får utallige antall telefoner fra folk som har det så ille og synes at dems sak er viktigere enn alle andres. De må derfor vurdere hvert eneste tilfelle og kan ikke alltid gjøre som den som ringer krever. Ut ifra språket ditt tipper jeg sekretæren førte en helt normal samtale, mens du var den frekke. Anonymkode: 0731b...85a Tror ikke hi ville snakke med en lege på tlf, hun ba om å å få en time. Anonymkode: 1035e...4c3
Anonym bruker Skrevet 18. april 2018 #14 Skrevet 18. april 2018 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tror ikke hi ville snakke med en lege på tlf, hun ba om å å få en time. Anonymkode: 1035e...4c3 Da burde hun ha sakt akkurat det. "Forklarer at jeg har prolaps og trenger å snakke med en lege." Tolket jeg, og kanskje sekretæren også, som å snakke med der og da. Anonymkode: 0731b...85a
Anonym bruker Skrevet 18. april 2018 #15 Skrevet 18. april 2018 28 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du får klage til legen din da. Anonymkode: 1a760...bb6 Det skal jeg. Liker ikke å bli møtt med mistillit fra et mellomledd på den måten. Går ikke til legen med mindre jeg må og å bli møtt med "åja, så du tror du har vondt i ryggen du...." når man prøver å forklare at dette er et tilbakevendende problem, at jeg har hatt mange prolapser før (operert 1 gang) og vet veldig godt hva som er galt. Anonymkode: 437af...c0e
Anonym bruker Skrevet 18. april 2018 #16 Skrevet 18. april 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Da burde hun ha sakt akkurat det. "Forklarer at jeg har prolaps og trenger å snakke med en lege." Tolket jeg, og kanskje sekretæren også, som å snakke med der og da. Anonymkode: 0731b...85a Ganske sikker på at jeg sa "i løpet av dagen " men dersom jeg ikke gjorde det så kunne hun svart "alle legene er opptatt, men noen ringer deg senere" i stedet for å ytre sin tvil om at jeg faktisk har prolaps, vondt og behov for lege. Anonymkode: 437af...c0e
Anonym bruker Skrevet 18. april 2018 #17 Skrevet 18. april 2018 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Er ikke prolaps mer fysiomat egentlig? Hva KAN en lege gjøre bortsett fra sykemelding? Anonymkode: 9c96d...6c2 Det var jo det hun trengte. Og det kan ikke sekretæren gi. Anonymkode: 7262e...606
Anonym bruker Skrevet 18. april 2018 #18 Skrevet 18. april 2018 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Det er ikke akkurat bare å sette over alle som krever det til legen. Det er forsinkelser nok som det er, samt at sjansen er stor for at legen sitter med pasient akkurat når du ringer. Anonymkode: 0731b...85a Lesevansker? Her er hva hun skrev i hovedinnlegget: 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg forklarer at det er et problem at jeg ofte får prolaps og at jeg trenger å se en lege. Da får jeg til svar "og hva tror du hun kan gjøre?" Jeg ble så paff at jeg svarte "gi meg ei jævla sykemelding" det ble still et øyeblikk og så fikk jeg time kl 13. Anonymkode: 437af...c0e Ikke antydning til at hun ba om å bli satt over. Anonymkode: 7262e...606
Anonym bruker Skrevet 18. april 2018 #19 Skrevet 18. april 2018 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Er ikke prolaps mer fysiomat egentlig? Hva KAN en lege gjøre bortsett fra sykemelding? Anonymkode: 9c96d...6c2 Hvis væsken fra puten har lekket og presser på en av nervene, så trenger du både sykmelding og smertestillende, noe kun legen kan gi. Dessuten kan det være nødvendig å ta bilder for å vurdere om man bør sendes videre til nevrologisk poliklinikk. Det hvis du drar på ene beinet eller har problemer med å gå på do. Ps, fint lite fysio kan gjøre med nervesmerter. Anonymkode: 006a4...7be
Anonym bruker Skrevet 18. april 2018 #20 Skrevet 18. april 2018 Har sett mer og mer tendens til usympatisk oppførsel på forumet, uansett hva noen klager over: mann, barn, 17-mai komiteer, legesekretærer, så er det vedkommendes egen feil. Hvis folk er så lite villig til å være forståelsesfulle på nett, hvordan står der til med dere ute i den virkelige verden? Må være slitsomt å være så negative surpomper hele tiden? Jeg er lege og ville ikke godtatt at min legesekretær behandlet pasientene mine slik, for det ville aldri jeg gjort! Hi har smerter og trenger hjelp, er det uklart så spør man igjen, i en høflig tone. Bare glem å få sympati her inne Hi. Anonymkode: 9cfaf...a22
Anonym bruker Skrevet 18. april 2018 #21 Skrevet 18. april 2018 20 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har sett mer og mer tendens til usympatisk oppførsel på forumet, uansett hva noen klager over: mann, barn, 17-mai komiteer, legesekretærer, så er det vedkommendes egen feil. Hvis folk er så lite villig til å være forståelsesfulle på nett, hvordan står der til med dere ute i den virkelige verden? Må være slitsomt å være så negative surpomper hele tiden? Jeg er lege og ville ikke godtatt at min legesekretær behandlet pasientene mine slik, for det ville aldri jeg gjort! Hi har smerter og trenger hjelp, er det uklart så spør man igjen, i en høflig tone. Bare glem å få sympati her inne Hi. Anonymkode: 9cfaf...a22 Det er ganske ironisk at de som klager over ting som er gjort ugreit mot dem nærmest blir angrepet av mange av de som svarer, mens de som svarer gjerne dikter opp detaljer om den som startet tråden og tolker helt andre ting ut fra det som er skrevet enn det som faktisk står der. Klager man på reelle ting så får man en klagestorm uten sidestykke med beskjed om at man ikke skal klage - men jeg tror ikke de ser ironien i det selv Det er bekymringsfullt når folk blir så utrivelige på nett, for det vil gjenspeile seg i hverdagen også. Forskning viser jo det, at de som er slik på nett også har samme tendensene i det virkelige liv. Bra du som lege er bevisst på hvordan dere alle ved kontoret skal behandle pasientene Hi - hvis det skjer en neste gang, vær veldig konkret med det samme du ringer inn. "Jeg har en historie med prolapser og jeg bruker da å måtte trenge sykemelding, jeg fikk ny prolaps nå og trenger en legetime i dag for å vurdere sykemelding, for jeg greier ikke jobbe". Og når du har kommet deg over denne prolapsen, få hjelp til å trene deg opp igjen på riktig måte slik at du forebygger fremtidige prolapser. God bedring, Hi Anonymkode: 52d0d...a2f
Helene Harepus Skrevet 18. april 2018 #22 Skrevet 18. april 2018 Jeg selv ville kanskje ordlagt meg annerledes på telefonen, men jeg skjønner godt at ts ble irritert, man får kort lunte når man har smerter. Jeg har selv hatt prolaps og den første uken kunne jeg bokstavelig talt knapt gå pga smerter. Når jeg la meg til å sove om kvelden, gjaldt det å finne riktig liggestilling straks, for når jeg først hadde lagt meg ned, klarte jeg ikke å "justere" pga smerter. Det var ufattelig vondt og jeg ville ikke hatt sjanse i havet å gå på jobb, tror jeg var 100% sykemeldt i 4 uker.
Anonym bruker Skrevet 18. april 2018 #23 Skrevet 18. april 2018 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Det er ganske ironisk at de som klager over ting som er gjort ugreit mot dem nærmest blir angrepet av mange av de som svarer, mens de som svarer gjerne dikter opp detaljer om den som startet tråden og tolker helt andre ting ut fra det som er skrevet enn det som faktisk står der. Klager man på reelle ting så får man en klagestorm uten sidestykke med beskjed om at man ikke skal klage - men jeg tror ikke de ser ironien i det selv Det er bekymringsfullt når folk blir så utrivelige på nett, for det vil gjenspeile seg i hverdagen også. Forskning viser jo det, at de som er slik på nett også har samme tendensene i det virkelige liv. Bra du som lege er bevisst på hvordan dere alle ved kontoret skal behandle pasientene Hi - hvis det skjer en neste gang, vær veldig konkret med det samme du ringer inn. "Jeg har en historie med prolapser og jeg bruker da å måtte trenge sykemelding, jeg fikk ny prolaps nå og trenger en legetime i dag for å vurdere sykemelding, for jeg greier ikke jobbe". Og når du har kommet deg over denne prolapsen, få hjelp til å trene deg opp igjen på riktig måte slik at du forebygger fremtidige prolapser. God bedring, Hi Anonymkode: 52d0d...a2f Takk. Har nok, siden jeg fikk min første prolaps som 18 åring, hatt 50 av dem 🤣🤣🤣 trener kjernemuskulatur og balanse hele tiden (Har en del nerveskader i beina) i følge legen som opererte meg den gangen prolapset sprakk har jeg "lang rygg med mye rom mellom ryggvirvlene" som gjør at jeg får veldig lett prolaps. Det tar meg somregel aldri mere enn 2 uker før den drar seg inn igjen og smertene har jeg blitt vant til, så opplever det ikke som noen krise lengre, men det var utrolig kjedelig å bli møtt på den måten på telefonen i dag. Nevnte det for legen som ville ta det opp som en generell påminnelse på et møte med hele personalet. Anonymkode: 437af...c0e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå