Gå til innhold

Hvorfor bestiller dere charterferie?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når det, kanskje med unntak av august i Europa, er så mye å spare på å bestille fly og hotell separat?

Anonymkode: 88e8d...aac

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi det er genialt å slippe å tenke på annet en pakking for 2 voksne og 3 barn! Ønsker ferie jeg og, slippe matlaging og bilkjøring osv

Anonymkode: 4dd8c...1d5

Skrevet

Fordi det er superlettvindt og man vet sånn ca hva man får, selvsagt.

Trodde du det var andre grunner?

Anonymkode: 8db54...c79

Skrevet
37 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fordi det er genialt å slippe å tenke på annet en pakking for 2 voksne og 3 barn! Ønsker ferie jeg og, slippe matlaging og bilkjøring osv

Anonymkode: 4dd8c...1d5

Du kan jo bestille hotell uten at det er charter og de fleste hoteller ordner henting på flyplassen. 

Skrevet
36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fordi det er superlettvindt og man vet sånn ca hva man får, selvsagt.

Trodde du det var andre grunner?

Anonymkode: 8db54...c79

Tja, du kan jo finne et charterhotell som du liker på nett og bestille det samme på egen hånd

Skrevet

Det er deilig at ungene har skandinaviske barn som de kan leke med i ferien.

Anonymkode: 07298...69c

Skrevet

Du vet at du kan bestille på egen hånd til de hotellene som også har charter fra Skandinavia? 

Skrevet

I vinterferien reiste vi til Kanariøyene. Samme fly, samme hotell som charterselskapene. Sparte over 10 000 for 2 voksne og 1 barn. Eneste forskjellen var at vi måtte ordne transport fra flyplassen til hotellet selv, men den 10 minutters taxituren var raskere og billigere enn om vi skulle brukt charterselskapets transferbuss.

Anonymkode: 82dae...03d

Skrevet

Fordi jeg vil ha ALL INCLUSIVE! Jeg er dritt lei av å bruke ferien min på å sitte og vente på mat på restaurant, eller tråle supermarkeder og lage mat. 

Føles veldig dyrt akkurat når vi bestiller, men totalt sett koster det det samme som å bestille fly, hotell og kjøpe all mat selv. 

Hadde motforestillinger til charter selv, helt til vi prøvde det. Og det er den mest avslappende måten å feriere på for meg. Kultur og severdigheter og restaurantsitting satser vi på når barna er større.

Skrevet

Får man bestilt all inclusive hvis man ordner hotell selv da?

Anonymkode: 27655...4d3

Skrevet

All inclusive er et internasjonalt fenomen og ikke noe norske charterselskaper har funnet opp. Kan bestilles på veldig mange hoteller over hele verden. 

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Selvfølgelig gjør man det :)

Men, jeg var veldig glad jeg var på charter den gangen ryggen min streika på ferie. Da tok jeg bare kontakt med Ving og de sørget for en lege som kom på hotellhjemmebesøk. De ringte for å høre hvordan alt stod til i etterkant og om jeg trengte noe hjelp videre.

Når man reiser charter så har man liksom en ekstern reiseleder om det skulle oppstå noe, mens reiser man ikke charter må man ta mer ansvar. Mange er villige til å betale for det første :) (selv om det er jo bare til å ta taxi, til å ringe resepsjonen, til å stå på krava om noe skulle være galt med hotellommet etc, men deilig å slippe å tenke på slike ting).

Anonymkode: 4ed93...2ae

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Selvsagt

Skrevet
10 minutter siden, Chupa chups skrev:

Fordi jeg vil ha ALL INCLUSIVE! Jeg er dritt lei av å bruke ferien min på å sitte og vente på mat på restaurant, eller tråle supermarkeder og lage mat. 

Føles veldig dyrt akkurat når vi bestiller, men totalt sett koster det det samme som å bestille fly, hotell og kjøpe all mat selv. 

Hadde motforestillinger til charter selv, helt til vi prøvde det. Og det er den mest avslappende måten å feriere på for meg. Kultur og severdigheter og restaurantsitting satser vi på når barna er større.

Men det er jo bare å bestille all inclusive selv når du booker hotellet?

Skrevet

Vel, når jeg har sjekket priser for charter vs rutefly+bestille hotell selv, har det slettes ikke vært billigere enn charter. Derfor. 

Anonymkode: 158d8...d35

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men det er jo bare å bestille all inclusive selv når du booker hotellet?

Jeg gidder ikke. En trygghet at charter-selskapet har ansvaret for logistikken og helle pakka. Noen å lene seg på. Er fullt klar over at man kan gjøre det selv, er bare ikke interessert i å bruke energi på det. 

Anonymkode: 23c85...caf

Skrevet
23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg gidder ikke. En trygghet at charter-selskapet har ansvaret for logistikken og helle pakka. Noen å lene seg på. Er fullt klar over at man kan gjøre det selv, er bare ikke interessert i å bruke energi på det. 

Vi har blitt late og bortskjemte vil jeg si

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Vi har blitt late og bortskjemte vil jeg si

Jepp, jeg påberoper meg den retten, når jeg har 100% jobb og tre små barn. Skinnhellig får jeg være om 20 år.

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Man har jo den samme tryggheten om man booker via reisebyrå også, og de vil hjelpe til med å sy sammen en skreddersydd, perfekt reise for deg.

Anonymkode: ed2b4...69a

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Man har jo den samme tryggheten om man booker via reisebyrå også, og de vil hjelpe til med å sy sammen en skreddersydd, perfekt reise for deg.

Ja, men da er det jo samme pokker hva man bruker. Jeg vil på ferie og slippe å bruke hjernen, helt enkelt.

Skrevet

Dit vi skal på charter er det MYE billigere å bestille charter enn fly+hotell. Flyr ikke fra Oslo, od midt i høysesong i juli.....

sjekket både SAS og Norwegian

i tillegg går charterflyet direkte, så flyturen er 4 timer mens separat må vi mellomlande på Gardermoen og flyturen var beregnet til 7,5 timer. Med små unger er det uaktuelt!

så fra Oslo er det sikkert billigere...men ikke fra andre byer i Norge 😄

Anonymkode: 9ef53...068

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ja, men da er det jo samme pokker hva man bruker. Jeg vil på ferie og slippe å bruke hjernen, helt enkelt.

Nei. Forskjellen er jo, som påpekt flere ganger her, prisen. I de aller fleste tilfeller. 

Skrevet

Fordi jeg ikke gidder å bruke tid på det. Gidder ikke lete opp hotel og fly selv, gidder ikke fly med mellomlanding flyturer som varer 15 timer.

Skrevet

De charterturene jeg har vært på har ikke vært dyrere enn om jeg skulle bestilt separat. Det eneste rip-off ved dem har vært de latterlig prisede tilbudene om transfer-buss (type 200 kr pers for sete på en buss som kjører deg en strekning som koster en hundrings i taxi, ingen barnerabatt).

Anonymkode: 36344...f02

Skrevet

Det stemmer jo ikke i det hele tatt. Gi meg et eller et par eksempel på et populært (all inklusive) hotel i «syden» som har reise uten mellomlanding og som er mye billigere å bestille selv. I fellesferien.

Anonymkode: fe8aa...86a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...