Anonym bruker Skrevet 17. april 2018 #1 Skrevet 17. april 2018 Sønnen på 9 har fått et utslett i ansiktet. Det startet bak øret, men dekker nå store deler av panna og har spredd seg nedover det ene kinnet. Det er ikke veldig synlig, klør ikke og har vært siden i går. Ikke spist noe unormalt.. Han har fra før av støvallergi og veldig mild hundeallergi. Kan nesten minne om soleksem (ingen prikker,de går liksom inn i hverandre + ingen væske).. noen som aner hva det kan være?? Bestille legetime eller vente å se det Ann? Allmentilstanden er helt din, noe vondt i halsen ut en at jeg vet om det har noen sammenheng.. Anonymkode: 49e0f...369
Anonym bruker Skrevet 17. april 2018 #2 Skrevet 17. april 2018 Glemte å skrive at det ikke kan være soleksem da, for det har ikke vært sol og det fortsetter å spre seg Hl Anonymkode: 49e0f...369
Anonym bruker Skrevet 17. april 2018 #3 Skrevet 17. april 2018 Utifra hva du si han har og hvordan været er omdagen så er det nok en kombinasjon med mye. Jeg har barn med atopisk eksem, det utarter seg ulikt hos begge men likt for de begge er at på årstider der det er vanskelig å kle seg pga at det er kaldt om morran, varmt på dagen, vind, sol osv omhverandre så blusser eksemn opp. Huden sliter med å regulere seg selv og dermed kommer det opp ulike eksemer her og der. At eksemen startet bak øre er ett vanlig sted for eksem å starte. Om det ikke blir behandlet kan det fort spre seg nå som det er vanskelig for huden å regulere seg. Ungene syns det er varmt ute, men det er fortsatt ett kaldt drag i lufta så da kan huden tørke ut. Jeg vil råde deg å smøre med kokosolje på eksemn og litt utenfor hver kveld, enstind før han skal legge seg slik at det får trekt inn før han legger seg på puta. Bedre å smøre masse, la det være på og tørk forsiktig av før han legger seg så ikke hele senga blir klissen. Fete kremen bør du være forsiktig med i ansiktet, pga været som er kaldt og varmt omhverandre gjør en fet krem at huden sliter enda mer med å regulere seg selv. Anonymkode: 13aed...009
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå