Gå til innhold

Gifte seg i kirken uten forlover?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ønsker å gifte meg i kirken, men har ingen jeg føler jeg kan spørre som forlover. Har ikke søsken, har noen søskenbarn men de går på barneskolen. Har ingen nære venner, flere bekjente men ingen jeg føler meg nær nok til å være forlover. 

Kan man ha et vanlig kirkebryllup uten forlover, slik at noen ansatte fra kirken underskriver som vitner? Vi ønsker å ha noen gjester, så jeg tenker ikke lukket bryllup.

Anonymkode: 3c141...b00

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den viktigste oppgaven til forloveren er å skrive under papirene du må sende inn før du skal vies. Du må jo søke på forhånd, sende inn papirer på at du er du, at du ikke er gift fra før osv, disse papirene på forloveren skrive under på.

Tror ikke det er noe must å ha med forlover i kirken, hvem som helst kan bevitne at dere er gift. Vi giftet oss ikke i kirken, men hadde ikke med forlovere, to kontordamer var vitner ;)

Men vi hadde jo forlovere som skrev under på papirene vi sendte inn på forhånd.

Anonymkode: 843e5...b82

Skrevet

Det er ikke å være vitne under vielsen som formelt er hovedsaken for forloveren. Forloverens  hovedoppgave å signere prøvingspapirene. Der signerer forloveren på at du ønsker å gifte deg av fri vilje, ikke er i slekt med den du skal gifte deg med og slike ting. Dette er papirer som skal sendes folkeregisteret i forkant. 

Anonymkode: 3d280...fad

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...