GÃ¥ til innhold

Panikk 😫 Har munnsår og har kysset barna mine

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt munnsår på leppene mine siden søndag, to sTk på overleppe. Først idag har det blitt til sår(med skorpe(m) barna er 19 mnd og 3 år. Og de skal alltid kysse meg på munnen opp til flere ganger dagen, ga dem kinnet flere ganger men det er neste umulig godt nok for de 😂 I går når vi våknet, begge lå i sengen min og begge kysset meg på munnen rett før jeg våknet. Hva kommer til å skje med de nå? De dør jo ikke ' men kommer de til å få munnsår nå også? Jeg har hatt munnsår før

Anonymkode: 6398e...204

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stress ned. Kanskje får det det, kanskje ikke. Er uansett ikke noe å gjøre med det nå. Ta det som det kommer, og avvenn dem kyssing på munnen så det ikke skjer igjen :)

Anonymkode: bae21...503

Skrevet

Kjipt hvis de får herpes. Spesielt den yngste kan bli syk. Men du får ikke gjort noe fra eller til, annet en å se an :) Kjøp deg sånne transparente plaster til neste utbrudd/sår.

Anonymkode: 2a7d7...b3c

Skrevet

Har ikke 90% av befolkningen blitt smittet av herpes, men bare noen får sår? Trodde det var et virus stort sett alle var blitt eksponert for jeg....

Skjønner ikke helt hvorfor man skal lære ungene å kysse foreldre på munnen, men det er vel en smakssak kanskje. Mine unger har alltid fått klem, kos og nuss på kinnet/panna.

Anonymkode: f68b6...e2f

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har ikke 90% av befolkningen blitt smittet av herpes, men bare noen får sår? Trodde det var et virus stort sett alle var blitt eksponert for jeg....

Skjønner ikke helt hvorfor man skal lære ungene å kysse foreldre på munnen, men det er vel en smakssak kanskje. Mine unger har alltid fått klem, kos og nuss på kinnet/panna.

Måtte google nå og fant at halvparten av verdens befolkning er smittet med herpes, men de antar at 6 av 10 ikke vet om det fordi de har så svake eller utypiske symptomer.

Herpes kan smitte også når du ikke har utbrudd.

Skrevet

Kysser heller ikke ungene på munnen. Skjønner heller ikke greia med det.

Ekstra ekkelt når ungene er tenåringer og foreldre og besteforeldre kysser dem på munnen, kanskje mest vanlig i andre land.

Anonymkode: c3d7d...e93

Skrevet

Ikke noe problem,  de har nok allerede smitten. 😊

Det er kun nyfødte man skal være forsiktig å kysse på når man har herpes-sår

Anonymkode: b7da5...c2b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...