Gå til innhold

Har legen digital tilgang til diagnoser osv. fra BUP?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er litt stresset... skal til legen om en time - holder på å fylle ut søknad om hjelpestønad for sønnen min, og må få legen til å bekrefte på søknaden at sønnen min har autisme-diagnose. Vi er ikke tilknyttet Bup mer, så akkurat dette må legen gjøre. Men nå har jeg glemt å ta med diagnose-papirene vi fikk fra BUP! Rekker ikke kjøre hjem og hente de heller... så jeg lurer på om alt dette ligger tilgjengelig for fastlegen? Sånn i tilfelle hun vil inn og dobbelsjekke? 

Anonymkode: 3600d...e34

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fastlegen har nok fått epikrise fra bup og der stå det. Men de har ikke tilgang på journalen derifra nei 

Anonymkode: 26846...c67

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fastlegen har nok fått epikrise fra bup og der stå det. Men de har ikke tilgang på journalen derifra nei 

Okey, så hvis diagnosen er satt for 4 år siden, så vil kanskje også epikrisen være vanskelig tilgjengelig (eller vil den også være digital?)? HI

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Okey, så hvis diagnosen er satt for 4 år siden, så vil kanskje også epikrisen være vanskelig tilgjengelig (eller vil den også være digital?)? HI

De sendte nok epikrise den gang og da ligger det i journalen til barnet hos legen

Skrevet

Det burde ikke være vanskeligere enn å ta en telefon til bup å få det bekreftet 

Anonymkode: 57fa7...029

Skrevet

Jeg trodde ikke det holdt at fastlegen skrev under jeg?

Hjelpestønaden for datteren min må fornyes hver fjerde år, får innvilget for fire år om gangen og jeg har ringt sykehuset når jeg har fornyet. Da har legen på sykehuset bare sendt en bekreftelse direkte til nav (med kopi til meg) om at hun fremdeles trenger litt mer hjelp enn friske barn pga handikappet hennes.

Anonymkode: 9f452...6e4

Skrevet
27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg trodde ikke det holdt at fastlegen skrev under jeg?

Hjelpestønaden for datteren min må fornyes hver fjerde år, får innvilget for fire år om gangen og jeg har ringt sykehuset når jeg har fornyet. Da har legen på sykehuset bare sendt en bekreftelse direkte til nav (med kopi til meg) om at hun fremdeles trenger litt mer hjelp enn friske barn pga handikappet hennes.

Anonymkode: 9f452...6e4

Men vi har aldri vært på noe sykehus med han...? Og Bup lukket saken etter diagnosen var satt.... så jeg vet ikke hvor ellers jeg skal henvende meg.. HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...