Gå til innhold

Hva menes med å jobbe på 1.

Anbefalte innlegg

Skrevet

2 og 3 linje i f.eks it support?

Anonymkode: 35264...66b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1. linje tar i mot kundehenvendelser direkte. Det som ikke kan løses sendes videre til 2. linje. De som sitter der er altså flinkere og mer erfarne. 3. linje har jeg aldri hørt om. 

Anonymkode: 4a21e...eb8

Skrevet

Linje 3 er de som bryter samtalen når du endelig har kommet igjennom etter evigheter i kø.....

Anonymkode: 56545...e76

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Linje 3 er de som bryter samtalen når du endelig har kommet igjennom etter evigheter i kø.....

Anonymkode: 56545...e76

Hahaha!!! 😁

Anonymkode: bba0b...87d

Skrevet

Jeg jobber ikke med IT, men jobber i en annen type førstelinje. Vi får henvisninger fra foreldre eller andre aktuelle instanser. Og ut fra dette hjelper vi barnet. Dersom vi mistenker at barnet trenger mer hjelp enn det som ligger innenfor vår kompetanse henviser vi til andrelinje. Dette er gjerne barn med en mer sammensatt problematikk.

Anonymkode: fedbb...005

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

1. linje tar i mot kundehenvendelser direkte. Det som ikke kan løses sendes videre til 2. linje. De som sitter der er altså flinkere og mer erfarne. 3. linje har jeg aldri hørt om. 

Anonymkode: 4a21e...eb8

3. linje kan være eksperter på akkurat det området. Ikke alle som har 3. linje, mange nøyer seg med 1. og 2. linje.

Der jeg jobbet før (IT-avdeling i UH-sektoren) hadde vi førstelinje som var bemannet av studenter. De tok unna de fleste av sakene. Noen saker ble sendt videre til andrelinje, dvs. en passende driftsgruppe innenfor IT-området problemstillingen tilhørte. Tredjelinje var da en ekspert på et konkret emne som hverken første- eller andrelinje kunne svare på.

Anonymkode: ee7aa...91d

Skrevet

Hos oss er 3. linje leverandør.

1.linje; kundesenter der de fleste henvendelser løses 

2. linje; vår egen IT avdeling som er in house eksperter 

3. linje; leverandøren av IT systemet 

Anonymkode: 2a71f...72a

Skrevet

Da jeg jobbet på kundeservice (Canal Digital), var 1.linje der alle kom inn i første omgang og fikk hjelp til standard teknisk hjelp, faktura, bestilling m.m. 2.linje var de som var eksperter på mer innviklede tekniske problemer. Hadde også egen bedriftslinje og oppsigelseslinje

Anonymkode: effb8...070

Skrevet

I mange sammenhenger kan 3.linje også være kontroll, altså en tilfeldig revisjon der saker blir gjennomgått på nytt for å se om de blir behandlet korrekt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...