Anonym bruker Skrevet 17. april 2018 #1 Skrevet 17. april 2018 Har et barn som er under utredning hos BUP. De har foreløpig kommet frem til at det ikke er autisme eller psykisk utviklingshemming. Jeg prøver å finne en gylden middelvei. Han vil ha oppmerksomhet hele tiden. Uansett hva han ser på eller leker med så vil han at jeg skal se ditt og se datt. Jeg gjør så godt jeg kan med å møte behovet men det sier seg selv at det er vanskelig å se på alt som han vil hele tiden. Jeg må gjøre andre ting også. Sikkert mange her inne som har barn som tar stor plass og krever mye oppmerksomhet, hvordan balanserer dere det? Anonymkode: 72705...efc
Anonym bruker Skrevet 17. april 2018 #2 Skrevet 17. april 2018 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har et barn som er under utredning hos BUP. De har foreløpig kommet frem til at det ikke er autisme eller psykisk utviklingshemming. Jeg prøver å finne en gylden middelvei. Han vil ha oppmerksomhet hele tiden. Uansett hva han ser på eller leker med så vil han at jeg skal se ditt og se datt. Jeg gjør så godt jeg kan med å møte behovet men det sier seg selv at det er vanskelig å se på alt som han vil hele tiden. Jeg må gjøre andre ting også. Sikkert mange her inne som har barn som tar stor plass og krever mye oppmerksomhet, hvordan balanserer dere det? Anonymkode: 72705...efc Du ser jo at du ikke lykkes med din middelvei... Du må gi barnet den oppmerksomheten FØR han/hun står og krever den. Og gjør det helhjertet og udelt. Å være "middels oppmerksom" betyr jo å være atspredt. Anonymkode: afcf9...75f
Anonym bruker Skrevet 17. april 2018 #3 Skrevet 17. april 2018 Du må bare lære barnet at han kan ikke få full oppmerksomhet hele tiden å sånn er det bare. Hadde nok øvet en del på lære han det. Anonymkode: ae671...928
Anonym bruker Skrevet 17. april 2018 #4 Skrevet 17. april 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Du ser jo at du ikke lykkes med din middelvei... Du må gi barnet den oppmerksomheten FØR han/hun står og krever den. Og gjør det helhjertet og udelt. Å være "middels oppmerksom" betyr jo å være atspredt. Anonymkode: afcf9...75f Om barnet har unormalt stort oppmerksomhetsbehov så klarer man inne å møte barnet slik barnet ønsker. Å sette av tid til kvalitetstid er OK, nå skal jeg lage middag, etter middag kan du og jeg sitte sammen i 30 minutter og se på det du vil. Å konstant komme barnet i møte før behovene oppstår er umulig. HI, jeg ville satt av faste tider der barnet får oppmerksomhet. Når barnet maser ville jeg bare sagt etter middag/klesvasken/jeg har hjulpet søster så skal du og jeg... barnet forstår dette og med forutsigbarhet om at «hver dag kl fem får jeg mammatid» så kanskje han lærer seg å vente. Anonymkode: f5212...323
Anonym bruker Skrevet 17. april 2018 #5 Skrevet 17. april 2018 Det meste kan læres, av de fleste. Noen barn har utfordringer som gjør at det tar mye lenger tid, og krever mye mer innsats, å lære ting, men de kan også lære. Du må rett og slett være veldig tydelig, noen gang svarer du at ja nå skal jeg se, og delta 100%, gi 100% oppmerksomhet. Andre ganger må du avvise og si at nei, nå leser mamma avisen og kan ikke se, nå må du leke alene også kan vi snakke sammen om hva du har lekt etterpå. Om det tar en uke eller et år å lære denne kommer an på barnet ditt, men det vil lære det til slutt. Anonymkode: f2173...92f
Anonym bruker Skrevet 17. april 2018 #6 Skrevet 17. april 2018 Ville tatt en blanding mellom de to over. Barnet kan ikke få 100% oppmerksomhet hele tiden. Men ville øvd på at når du leker med barnet er man litt føre var. Oi se på den osv. Så må man gå og gjlre annet. Si at jeg må nå gp og gjøre dette og du ef så flink til å leke selv. Da trenger ikke alltid mamma å se alt. Også gjør du noe og bruker minutter på det. Kommer tilbake igjen selv om barnet ikke vet om oppmerksomhet. Og ber det om at du skal de må du følge tilbake og si at du kommer snart. Også øker du tiden når/om det funker. Anonymkode: 2313d...480
Anonym bruker Skrevet 17. april 2018 #7 Skrevet 17. april 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Om barnet har unormalt stort oppmerksomhetsbehov så klarer man inne å møte barnet slik barnet ønsker. Å sette av tid til kvalitetstid er OK, nå skal jeg lage middag, etter middag kan du og jeg sitte sammen i 30 minutter og se på det du vil. Å konstant komme barnet i møte før behovene oppstår er umulig. Anonymkode: f5212...323 Ikke konstant. Da har jeg uttrykt meg dårlig. Men altså å foregripe behovet, i stedet for 100 "vent litt" og 150 "jeg skal bare gjøre ditten og datten først". Tjue minutter ubrutt tid kan forebygge 3 timers masing på oppmerksomhet. Anonymkode: afcf9...75f
Anonym bruker Skrevet 17. april 2018 #8 Skrevet 17. april 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det meste kan læres, av de fleste. Noen barn har utfordringer som gjør at det tar mye lenger tid, og krever mye mer innsats, å lære ting, men de kan også lære. Du må rett og slett være veldig tydelig, noen gang svarer du at ja nå skal jeg se, og delta 100%, gi 100% oppmerksomhet. Andre ganger må du avvise og si at nei, nå leser mamma avisen og kan ikke se, nå må du leke alene også kan vi snakke sammen om hva du har lekt etterpå. Om det tar en uke eller et år å lære denne kommer an på barnet ditt, men det vil lære det til slutt. Anonymkode: f2173...92f Tror du har veldig rett i at man må være tydelig. Å taste på mobilen samtidig er bannlyst, eller motvillig slite blikket vekk fra tv'n. Men å se og være til stede, og så si klart ifra at nå kommer den tida da jeg skal lese avisen og kun det. Anonymkode: afcf9...75f
Anonym bruker Skrevet 17. april 2018 #9 Skrevet 17. april 2018 Hi her Takk for mange flotte tips som jeg kan teste ut. Anonymkode: 72705...efc
Anonym bruker Skrevet 17. april 2018 #10 Skrevet 17. april 2018 sånn er det å ha barn Anonymkode: b8c5c...9cd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå