Anonym bruker Skrevet 16. april 2018 #1 Skrevet 16. april 2018 Hei. Jeg oppdaget for fire uker siden en kul i armhulen. Har vært hos fastlege og han syns det kjentes ut som en kul i muskelen. Ble henvist til ultralyd men han poengterte flere ganger at han ikke trodde det var noe å bekymre seg for. Han sa at han hadde kjent på flere maligne kuler gjennom årene og dette kjentes ikke ut som en slik. Han trodde ikke det var en hoven lymfekjertel. Han kjente nøye på brystene og fant ingen kul der. Så dum som jeg er så har jeg googlet som bare det og finner ikke så mye oppløftende.. har du hatt en kul i armhulen som var helt ufarlig? Hvor lenge hadde du den? Lå den i muskelen. Dagene frem til ultralyd er altfor lange. Veldig stor påkjenning psykisk. :/ Anonymkode: 89bbf...476
Anonym bruker Skrevet 16. april 2018 #2 Skrevet 16. april 2018 Glemte å legge til at jeg har tatt blodprøver og de var heldigvis fine. Det er da vel noe å juble over🤔 Anonymkode: 89bbf...476
Anonym bruker Skrevet 16. april 2018 #3 Skrevet 16. april 2018 Jeg har hatt kuler under armene noen ganger. Første gang trodde legen det var spredning av kreft til lymfesystemet og jeg ble sendt rett fra legen til sykehuset. Viste seg å være betente svettekjertler. Det var en lege som var regnet for å være ganske erfaren og dyktig Har hatt samme noen ganger senere også, da av og til bare én. Men de jeg hadde lå nok mer overfladisk enn den du har siden legen sier at din ligger i en muskel. Husk at det ikke er uvanlig med fettkuler heller, disse kan legge seg hvor som helst og er ufarlige. Jeg har en på siden av halsen, en i korsryggen og har også fått en ny i de skrå magemusklene - men disse har alle helt klare tegn på å bare være godartede fettkuler, så har aldri tatt ultralyd av dem en gang. Det som kjennetegner godartede kuler er at de er glatte og ikke sitter fast, at de er bevegelige - vil tro det er det legen din har kjent også, og derfor han sa det han sa. Ikke google noe mer, det er bare dumt uansett hva det er. Aksepter at du ikke vet før etter ultralyden, og bestem deg for at du ikke skal ta noen sorger på forskudd når det mest trolig er unødvendig. Anonymkode: 16f54...543
Anonym bruker Skrevet 16. april 2018 #4 Skrevet 16. april 2018 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har hatt kuler under armene noen ganger. Første gang trodde legen det var spredning av kreft til lymfesystemet og jeg ble sendt rett fra legen til sykehuset. Viste seg å være betente svettekjertler. Det var en lege som var regnet for å være ganske erfaren og dyktig Har hatt samme noen ganger senere også, da av og til bare én. Men de jeg hadde lå nok mer overfladisk enn den du har siden legen sier at din ligger i en muskel. Husk at det ikke er uvanlig med fettkuler heller, disse kan legge seg hvor som helst og er ufarlige. Jeg har en på siden av halsen, en i korsryggen og har også fått en ny i de skrå magemusklene - men disse har alle helt klare tegn på å bare være godartede fettkuler, så har aldri tatt ultralyd av dem en gang. Det som kjennetegner godartede kuler er at de er glatte og ikke sitter fast, at de er bevegelige - vil tro det er det legen din har kjent også, og derfor han sa det han sa. Ikke google noe mer, det er bare dumt uansett hva det er. Aksepter at du ikke vet før etter ultralyden, og bestem deg for at du ikke skal ta noen sorger på forskudd når det mest trolig er unødvendig. Anonymkode: 16f54...543 Tusen takk for delt erfaring og svar❤ Det roer et stressa hjerte. Du har helt rett. Godt å høre det fra noen andre. Anonymkode: 89bbf...476
Anonym bruker Skrevet 17. april 2018 #5 Skrevet 17. april 2018 Jeg hadde en kul i armhulen for ett års tid siden. Ble selvsagt megastressa, men det var en hoven melkekjertel. Som oftest er slike kuler helt harmløse, men i noen tilfeller kan det være mer alvorlig. Fint du får den undersøkt 🙂 Anonymkode: 50109...279
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå