Gå til innhold

Erfaring med Modum bad


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvordan er opplegget her og hvor lenge vil en innleggelse vare? Erfaringer?

Anonymkode: 52d5f...529

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kommer vel an på hva du er innlagt for? Altså diagnose og hva tilstanden og behovene dine er? :-)

Anonymkode: c03e0...f2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mhm. Ok. Er ikke innlagt endå, men sliter psykisk (mye som er ubearbeida) i tillegg til sinne/aggresjon i enkelte situasjoner (muligens ADHD?) Mannen mente det kunne være lurt. Skal ta det opp med fastlegen. Er det vanskelig å få plass der? HI

Anonymkode: 52d5f...529

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske lang ventetid der ja.

Søsteren min fikk plass, men ble vurdert som for syk til å være der (personlighetsforstyrrelse og angst)

Anonymkode: 183b9...a58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble avvist. Jeg var ikke syk nok, og hadde ikke forsøkt nok andre alternativ som dos, privat psykolog osv. Legen hadde da også skrevet at jeg hadde 3 små barn og at det var vanskelig å fokusere på det psykiske og samtidig ta vare på de og ba egentlig om et 3 ukers opphold slik at jeg i alle fall fikk en start på behandling og se om det fungerte da sosionomer, psykologer, bup, barnevern, psykiatrisk sykehus og psykiatere hadde forsøkt i 20 år. Likevel var ikke situasjonen min ille nok og de anbefalte dps. 

 

Anonymkode: cbe1c...4fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg ble avvist. Jeg var ikke syk nok, og hadde ikke forsøkt nok andre alternativ som dos, privat psykolog osv. Legen hadde da også skrevet at jeg hadde 3 små barn og at det var vanskelig å fokusere på det psykiske og samtidig ta vare på de og ba egentlig om et 3 ukers opphold slik at jeg i alle fall fikk en start på behandling og se om det fungerte da sosionomer, psykologer, bup, barnevern, psykiatrisk sykehus og psykiatere hadde forsøkt i 20 år. Likevel var ikke situasjonen min ille nok og de anbefalte dps. 

 

Anonymkode: cbe1c...4fa

Ok, det høres litt ut som meg. Er redd for å bli avvist jeg og. Hvor lang tid gikk det fra du ble henvist til du fikk svar om at du ikke fikk plass? HI

Anonymkode: 52d5f...529

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De har vel et års ventetid. Kommer an på hva du skal henvises for, men kjenner ei som ble henvist til familieenheten og var der i 3 mnd. Hun var strålende fornøyd 

Anonymkode: ae185...f08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ok, det høres litt ut som meg. Er redd for å bli avvist jeg og. Hvor lang tid gikk det fra du ble henvist til du fikk svar om at du ikke fikk plass? HI

Anonymkode: 52d5f...529

Det tok ikke så lang tid. Men drt var veldig vanskelig. Jeg hadde lenge sagt at jeg ikke kunne dra fra barna. Men så ble mamma med meg på en legetime og fikk vite av legen hvordan det lå an med meg og hun var klar for å ta seg av barna mens jeg var borte. Så da ga jeg etter. Jeg visse at jeg var veldig syk og ikke kunne klare det alene, så avvisningen ble enda vanskeligere. 

Jeg kom inn på dps 6 mnd etter og fikk snakke med en kvinnelig psykolog der. Men etter 3 mnd så ble hun overført til en annen avdeling og min nye behandler var mann og de hadd ingen andre, så jeg avsluttet behandlingen. 

Jeg får det bare vanskeligere og vanskeligere og det er ikke noe hjelp å få lenger her jeg bor, så jeg må flytte for å få hjelp. Antakelig går det virkelig galt for meg, men et er jeg vant til.

Anonymkode: cbe1c...4fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det tok ikke så lang tid. Men drt var veldig vanskelig. Jeg hadde lenge sagt at jeg ikke kunne dra fra barna. Men så ble mamma med meg på en legetime og fikk vite av legen hvordan det lå an med meg og hun var klar for å ta seg av barna mens jeg var borte. Så da ga jeg etter. Jeg visse at jeg var veldig syk og ikke kunne klare det alene, så avvisningen ble enda vanskeligere. 

Jeg kom inn på dps 6 mnd etter og fikk snakke med en kvinnelig psykolog der. Men etter 3 mnd så ble hun overført til en annen avdeling og min nye behandler var mann og de hadd ingen andre, så jeg avsluttet behandlingen. 

Jeg får det bare vanskeligere og vanskeligere og det er ikke noe hjelp å få lenger her jeg bor, så jeg må flytte for å få hjelp. Antakelig går det virkelig galt for meg, men et er jeg vant til.

Anonymkode: cbe1c...4fa

God Klem ❤ vær så snill å ta i mot all hjelp du blir tilbudt ❤

Anonymkode: 52d5f...529

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det tok ikke så lang tid. Men drt var veldig vanskelig. Jeg hadde lenge sagt at jeg ikke kunne dra fra barna. Men så ble mamma med meg på en legetime og fikk vite av legen hvordan det lå an med meg og hun var klar for å ta seg av barna mens jeg var borte. Så da ga jeg etter. Jeg visse at jeg var veldig syk og ikke kunne klare det alene, så avvisningen ble enda vanskeligere. 

Jeg kom inn på dps 6 mnd etter og fikk snakke med en kvinnelig psykolog der. Men etter 3 mnd så ble hun overført til en annen avdeling og min nye behandler var mann og de hadd ingen andre, så jeg avsluttet behandlingen. 

Jeg får det bare vanskeligere og vanskeligere og det er ikke noe hjelp å få lenger her jeg bor, så jeg må flytte for å få hjelp. Antakelig går det virkelig galt for meg, men et er jeg vant til.

Anonymkode: cbe1c...4fa

Har du en god dialog med fastlegen din? Går du på noen medisiner? Jeg hadde tatt en prat med legen, fått sendt en god henvisning til en som har avtale med det offentlige slik at frikort kan benyttes, og muligens vurdert medisin en periode? Du kan vel også få snakke med psykisk helsevern i kommunen. Hør om de har en kvinne du kan få gå til. dette er lavtterskeltilbud, skal være kort ventetid og gratis.

Anonymkode: 1ebab...829

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

God Klem ❤ vær så snill å ta i mot all hjelp du blir tilbudt ❤

Anonymkode: 52d5f...529

 

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Har du en god dialog med fastlegen din? Går du på noen medisiner? Jeg hadde tatt en prat med legen, fått sendt en god henvisning til en som har avtale med det offentlige slik at frikort kan benyttes, og muligens vurdert medisin en periode? Du kan vel også få snakke med psykisk helsevern i kommunen. Hør om de har en kvinne du kan få gå til. dette er lavtterskeltilbud, skal være kort ventetid og gratis.

Anonymkode: 1ebab...829

Jeg har vært igjennom alt av behandlere. Psykiatrisk sykepleier i kommunen mente at jeg var «for syk» for hennes kunnskap og ba om henvisning til dps. Dps hadde da en kvinnelig behandler som sluttet og den som tok over var en mann, eller jeg kunne henvises på nytt og det med ventetid på 6 mnd. Jeg har vært medisinert, men medisiner i seg selv hjelper lite. Jeg sluttet etter et år på medisiner. 

Modum bad skulle være det siste vi forsøkte og så fikk jeg avslag. Etter et år søkte vi igjen og fikk nok et avslag, så jeg kommer nok ikke inn der. MEN... stefaren min kom inn. Ganske fort også. Han betalte selv, så han søkte og fikk 3 ukers opphold på under 2 mnd. Så hvis man betaler selv, så er sjansen større.

Anonymkode: cbe1c...4fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min veninne har vært der i tre mnd og det forandret livet hennes: ) jeg går der selv på poliklinikken, men å være innlagt er intensivt. Anbefaler å se det programmet fra modum bad. De er de flinkeste i landet, men er man for syk får man ikke være der. Jeg har fått hjelp til sosial angst. 

Anonymkode: cfe8b...d51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Min veninne har vært der i tre mnd og det forandret livet hennes: ) jeg går der selv på poliklinikken, men å være innlagt er intensivt. Anbefaler å se det programmet fra modum bad. De er de flinkeste i landet, men er man for syk får man ikke være der. Jeg har fått hjelp til sosial angst. 

Anonymkode: cfe8b...d51

Hvilket program? 

Anonymkode: 52d5f...529

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvilket program? 

Anonymkode: 52d5f...529

Helene flytter inn. Var fra modum bad for et par uker siden.: )

Anonymkode: cfe8b...d51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Helene flytter inn. Var fra modum bad for et par uker siden.: )

Anonymkode: cfe8b...d51

Ok. Er det fra Modum bad kvar gong?

Anonymkode: 52d5f...529

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ok. Er det fra Modum bad kvar gong?

Anonymkode: 52d5f...529

Eg fant det på nett. Det var interessant 👍 HI

Anonymkode: 52d5f...529

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvilket program? 

Anonymkode: 52d5f...529

Jeg la link til det i den andre tråden din, i går

Anonymkode: ffdef...484

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg la link til det i den andre tråden din, i går

Anonymkode: ffdef...484

Nå ser jeg at du har funnet det

Anonymkode: ffdef...484

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, eg såg det programmet i dag👍 var hos fastlege i dag og eg fekk time ved ein DPS i morgon, eg skulle pakke som at jeg skulle innlegges så får vi se hva som skjer. HI

Anonymkode: 52d5f...529

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, eg såg det programmet i dag👍 var hos fastlege i dag og eg fekk time ved ein DPS i morgon, eg skulle pakke som at jeg skulle innlegges så får vi se hva som skjer. HI

Anonymkode: 52d5f...529

Lykke til, håper du får den hjelpen du trenger :)

Anonymkode: ffdef...484

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...