Anonym bruker Skrevet 16. april 2018 #1 Skrevet 16. april 2018 Min tapre 6-åring tok hull i ørene i dag 😊 På salongen sa de at hun bare behøvde å bruke renseserviettene "ved behov", og skylle godt når hun dusjet. Det var IKKE nødvendig å rense fast, mente de. På nettsiden til produsenten av øredobbene (blomdahl.com) står det at man bør rense 2 ganger daglig..? 🤔 Vil gjerne gjøre dette riktig slik at hun ikke får infeksjon... Anonymkode: 522bf...ca1
Anonym bruker Skrevet 16. april 2018 #2 Skrevet 16. april 2018 Vi fikk beskjed om å rense hver dag, men for all del ikke vri på øredobbene. Da jeg fikk hull i ørene i min ungdom skulle man vri på dem så de ikke grodde fast, sånn er det altså ikke lenger. Med de øredobbene som brukes i dag risikerer du å hele tiden rive opp igjen det som har grodd og få verk. Anonymkode: c4584...6cc
Anonym bruker Skrevet 16. april 2018 #3 Skrevet 16. april 2018 Takk for svar! Altså rense én gang daglig? Det er så mye forskjellig info der ute, ikke lett å bli klok på hva som er best... Anonymkode: 522bf...ca1
Anonym bruker Skrevet 16. april 2018 #4 Skrevet 16. april 2018 Hullene skal renses morgen og kveld med sterilt saltvann på q-tips. Man bør unngå bading i badekar den første måneden. Det er viktig å ikke tilføre bakterier. Piercingen har det også best med å holdes så tørr som mulig, så når barnet har vasket håret bør man tørke bak øret med en ren q-tip (vær ekstra nøye innerst i folden ved øreflippen), og enten føne håret eller holde det bort fra ørene mens det er vått. Anonymkode: 6d88e...6ed
Anonym bruker Skrevet 16. april 2018 #5 Skrevet 16. april 2018 Takk! Det med hårvask/føning har jeg ikke tenkt på engang, det skal jeg følge opp 😊 HI Anonymkode: 522bf...ca1
Anonym bruker Skrevet 16. april 2018 #6 Skrevet 16. april 2018 Bare hyggelig. Er ganske viktig det med hårvasken/tørk. Har en del piercinger selv, flere i øret, og aldri hatt infeksjon etter disse tipsene fra studio. Anonymkode: 6d88e...6ed
LME1001 Skrevet 17. april 2018 #7 Skrevet 17. april 2018 Vi renset ingenting. Aldri vært noe problem.
Anonym bruker Skrevet 17. april 2018 #8 Skrevet 17. april 2018 Sprayet med Pyrisept spray Anonymkode: 0ea63...fe0
Tipp topp Skrevet 17. april 2018 #9 Skrevet 17. april 2018 Vi fikk beskjed om å spraye en gang per dag med saltvannsspray. Skulle ikke vri og ikke bruke pyrisept.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå