Gå til innhold

herpes simplex vs brennkopper!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Barnet mitt våknet med høy feber for en uke siden, dagen etter hovnet barnet mer og mer opp i tannkjøttet. Var tydelig plaget og hadde vondt. Var hos legen og hun sa at det kunne være herpes, barnet hadde da fått en liten blemme på tungen og begynte å bli sår i tannkjøttet. Sårene bak tennene ble værre, flere blemmer på tungen som har blitt sår, og hun er ellers i mye bedre form og virker som om det kun klør/gror når hun våkner på natta. Men hun har også fått fire prikker på utsiden av munnen. To har blitt sår og to er bare røde prikker, uvisst om de er fylt med væske. 

Siden jeg har begynt å hovne opp i munnen sånn som hun gjorde i begynnelen og snart har termin, ringte jeg legen og fikk komme inn til sjekk. Kom da til en annen lege, som var ganske sikker på at hun har brennkopper uten å ha sett henne, men kun hørt hva jeg fortalte. Hos meg var det ikke mulig å se noe da det ikke hadde kommet noe utbrudd. Han mente at herpes kun kom på en side, barnet har sår på begge sider inni munnen og utenpå. 

Og da blir jeg så stuss i forhold til de prikkene på utsiden av munnen som ikke ser ut som om de er fylt med væske, sårene i munnen, om det er blemmer i munnen vi ikke ser osv.. Når kan vi da levere i barnehagen igjen? Er det brennkopper må jo vi vente til de prikkene har blitt sår. Er det herpes kan hun komme i bhg nå, siden hun er i god form og ikke har feber. 

Sykdomsforløpet passer MYE bedre til herpes simplex enn til brennkopper, ifølge NHI.no

Vet det ble veldig rotete her, men lurer på hva dere hadde gjort. 
Følgt den legen som så på barnet ditt, eller den som var ganske sikker på at det var brennkopper, men ikke har sett henne?

Anonymkode: 4228c...3a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Send for all del ikke i barnehage! Herpes simplex kan være farlig for de aller minste.

Anonymkode: 7fb1f...874

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...