Gå til innhold

17 mai og samvær med far

Anbefalte innlegg

Skrevet

Far har årets 17 mai samvær. Vi har bodd i utlandet til nå så dette er første gangen barna vil få muligheten til å gå med skolen.
Dette er noe far ønsker å være med på og vil være på skolens aktiviteter med barna.

Helt fint for meg det, ikke noe problem.
Men far vil gjerne ha meg tilstede der ettersom det er barnas første år på Norsk skole.
Heller ikke noe problem for meg, om far ikke var tilstede.
Han har aldri sluttet å gi opp håpet med at det kan bli oss, og nå som vi er tilbake så får han barna til å spørre hvorfor vi ikke gifter oss så mammas nye baby kan bli hans. Det er masse rart han får de til å si..
Jeg ønsker å være mest mulig vekk fra far som også kun har samvær annenhver helg, siden barna er et pes for han...

Hvordan få barna til å forstå at det ikke er bare å bite tennen sammen å overvære en hel dag med fars øyne og hender over hele meg? De er 9 og 10 år. Jeg har jo fremdeles en mann selv om han blir boende i utlandet et år til grunnet jobben sin. Jeg har sagt dette til barna mine, men i følge far er mamma nå singel og helt alene. Fritt vilt rett og slett.

I tillegg vil far ha redusert sum i barnebidraget siden 17 mai samværet koster litt ekstra enn vanlig helg. Ennå det er hans år for å ha samvær da..

Trenger rett og slett tips for å få frem for barna at alt pappa sier  ikke alltid er ikke sant eller riktig.

Smått frustrert..

Anonymkode: d21af...1dd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ikke sagt noe særlig på forhånd, og om barna kommer og sier ting i ettertid ville jeg ganske konsekvent svart at nå må pappa ha misforstått for jeg har jo giftet meg med "Paul" vet dere.

De blir eldre, og de vil etterhvert fortstå mer, men ikke svert han eller snakk han ned. Ta ting etterhvert som de kommer og ikke si at pappa lyver osv, bare si at han har misforstått eller sagt noe feil. La de slippe å få "dritt" fra to sider.

Anonymkode: b1b03...681

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ville ikke sagt noe særlig på forhånd, og om barna kommer og sier ting i ettertid ville jeg ganske konsekvent svart at nå må pappa ha misforstått for jeg har jo giftet meg med "Paul" vet dere.

De blir eldre, og de vil etterhvert fortstå mer, men ikke svert han eller snakk han ned. Ta ting etterhvert som de kommer og ikke si at pappa lyver osv, bare si at han har misforstått eller sagt noe feil. La de slippe å få "dritt" fra to sider.

Jeg har forrsøkt men det sitter langt inne å tro på mamma skjønner jeg..

Hi

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har forrsøkt men det sitter langt inne å tro på mamma skjønner jeg..

Hi

De blir litt og litt eldre for hver måned som går, de skjønner etterhvert.

Skrevet

Har du ingen du kan ta med på 17 mai feiringen? Svigerforeldre, dine foreldre, søsken, venninne, svigersøsken , en kompis , en god kollega ?

Uansett om barna er så store at de går på skolen så springer vel de stort sett rund med vennene sine på skolen ? Da kan vel du gjøre det du kan for å prate med de andre foreldrene og andre kjennsfolk, sånn at du holder en viss avstand til far og slipper å stå alene med han.. 

Ha en hyggelig tone til far, men om han kommer veldig "nær " så gi raskt beskjed om at han må slutte og at du går om han ikke gir seg. Sett han på plass og gi han klar beskjed.

Til barna må du bare si at Paul er mammas mann og at de ikke må glemme han og at pappa bare tuller.

Når det kommer til bidrag så ikke har privat avtale men ta det heller gjennom nav. Men han skal ikke ha avslag pga 17 mai et dyrt. Da kan du jo spørre han om han skal betale mer i bidrag neste år når du har barna eller om han skal betale mer i bidrag når ungene et hos deg i påsken, jul osv siden gaver, god mat og påskeegg koster 😉

Skrevet

Dette burde være lett å løse. Dere tar halve dagen hver. Du trenger ikke omgås eksen dersom han er ubehagelig mot deg. Skaff deg en ryggrad og si dere kan ta halve dagen hver, 

Anonymkode: dbb85...1cc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...