Gå til innhold

Jeg og mannen har to barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har tenkt at skulle vi bli gravid etter forrige barn, hadde ikke det gjort noe selv om det ikke er noe vi har planlagt i den grad. Jeg har ikke gått på prevensjon etter nr to som nå er 2 år siden. Det bare slo meg. Er det ikke rart at jeg ikke har blitt gravid på over 2 år uten perevensjon? Vi har i gjennomsnitt sex 3-4 ganger i uken...

Anonymkode: ee7e3...0c8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke brukt prevensjon på over ti år, og har «bare» to barn.

Det er mye som skal klaffe...rett sperm til rett tid, friskt sperm/egg, rette forhold i livmoren mm. Leste litt om det når vi prøvde på førstemann, og egentlig så skal man ha veldig flaks for at alt skal klaffe.

Anonymkode: a435b...5c0

Skrevet

Jo, det er rart.  

Hvis dere hadde ønsket dere barn hadde det vært vanlig å starte utrednin for et år siden.

Anonymkode: aad67...448

Skrevet

Da vi prøvde hadde vi sex hver eneste dag. Mannen min har sjekket seg og har veldig god sædkvalitet, så da er ikke det noe problem. Problemet for oss var meg. Jeg tok dobbel dose pergotime første gangen, som førte til klaff på første forsøk. Andre gangen fantes ikke Pergotime lenger og jeg fikk letrozol, igjen klaff på første forsøk. Vi tracker ikke eggløsning men hadde daglig sex fra dag 8 til dag 22 eller noe sånt :P og jeg lå med rumpa opp etter hver gang så lenge jeg hadde muligheten. 

Det var en veldig hyggelig tid ;) spesielt mannen var veldig fornøyd med daglig sex :) (jeg også da!)

var ikke så lett andre gang med en toåring i hus. Om vi våknet før henne om morgenen tok vi en stille kjappis da, hvis ikke tok vi det på kvelden etter hun hadde lagt seg.

Men om mannen har god nok sædkvalitet til det er daglig sex det beste for å bli gravid. Med annenhver dag KAN man risikere å gå glipp av muligheten.

Anonymkode: bbca4...a1a

Skrevet
43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da vi prøvde hadde vi sex hver eneste dag. Mannen min har sjekket seg og har veldig god sædkvalitet, så da er ikke det noe problem. Problemet for oss var meg. Jeg tok dobbel dose pergotime første gangen, som førte til klaff på første forsøk. Andre gangen fantes ikke Pergotime lenger og jeg fikk letrozol, igjen klaff på første forsøk. Vi tracker ikke eggløsning men hadde daglig sex fra dag 8 til dag 22 eller noe sånt :P og jeg lå med rumpa opp etter hver gang så lenge jeg hadde muligheten. 

Det var en veldig hyggelig tid ;) spesielt mannen var veldig fornøyd med daglig sex :) (jeg også da!)

var ikke så lett andre gang med en toåring i hus. Om vi våknet før henne om morgenen tok vi en stille kjappis da, hvis ikke tok vi det på kvelden etter hun hadde lagt seg.

Men om mannen har god nok sædkvalitet til det er daglig sex det beste for å bli gravid. Med annenhver dag KAN man risikere å gå glipp av muligheten.

Anonymkode: bbca4...a1a

Nei det KAN man absolutt ikke! Les deg opp på biologi. 

Anonymkode: fab7c...d1e

Skrevet

Hm.. Jo tenkte selv dette muligens var litt bekymringsverdig. Hva ville dere gjort i denne situasjonen? 

Hi

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hm.. Jo tenkte selv dette muligens var litt bekymringsverdig. Hva ville dere gjort i denne situasjonen? 

Hi

Hvor gammel er du nå, da?

Anonymkode: b5f72...442

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hvor gammel er du nå, da?

Er 33, blir 34 om ikke så alt for mange mnd

hi

Skrevet

Når fekk du menstruasjon etter siste fødsel då? Amming fungerar jo som ein (usikker) prevensjon, og du har jo ikkje moglegheit for å bli gravid før første syklus med eggløysing og menstruasjon. Sidan de allereie har klart å lage to barn, er det sansynleg at de får til ein tredje og.

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er 33, blir 34 om ikke så alt for mange mnd

hi

Det er ikke så uvanlig at fruktbarheten er større i 20-åra. 

Skrevet

Jeg har blitt gravid 3 ganger på p-piller, en gang 2 uker etter ppillestopp, og måtte bruke 18måneder på å bli gravid med det ene barnet... 

Biologi er et komplisert fagfelt. (Jeg er biolog)

Anonymkode: 1e0ae...f79

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...