Gå til innhold

Gode tips for å redusere magen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har oppløst og stor mage. Hvordan bli kvitt det. Øvelser eller andre tiltak? 

Anonymkode: 184fd...a79

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Reduser på karbohydrater

Anonymkode: 1adf1...1ff

Skrevet

Ja slutt å spise kilovis med Mc Donalds mat og slutt å spis all den sjokoladen dy trykker i seg!

Anonymkode: 7cbcb...150

Skrevet

Oppblåst mage kan også skyldes feil bakteriekultur i magen. For eksempel som direkte eller indirekte følge av en antibitiotikakur. Jeg slet VELDIG med oppblåst mage etter at jeg måtte ta litt forskjellig antibiotika i forbindelse med noen hissige urinveisinfeksjoner for noen år siden. Men kobla ikke først... så slet med oppblåst mage i 3-4 år. Men så kjøpte jeg probiotikapiller på apoteket og tok 2-3 om dagen en periode, og etter to uker eller noe var alle problemene med oppblåst mage borte!!

I 3-4 år kunne jeg ikke spise asiatisk mat eller sterk mat i det hele tatt uten å bli veldig oppblåst og få halsbrann. Det er null problem nå :)

Har gått på én antibiotikakur siden da, på grunn av streptokokker. Da passet jeg på å ta probiotika samtidig og en stund etter. Og det gikk bra :)

Anonymkode: 1ee37...ac9

Skrevet

Om magen din er stor pga fett må du jo selvfølgelig spise mindre og trene mer. Mindre karbohydrater, mer proteiner, (sunt) fett og grønnsaker. Drikk vann som tørstedrikk. 

Lykke til!

Skrevet
53 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja slutt å spise kilovis med Mc Donalds mat og slutt å spis all den sjokoladen dy trykker i seg!

Dust

Anonymkode: a8e5f...b24

Skrevet

For meg hjalp det å kutte ut kullsyre, salt, mel og meieriprodukter. 

Skrevet
55 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Oppblåst mage kan også skyldes feil bakteriekultur i magen. For eksempel som direkte eller indirekte følge av en antibitiotikakur. Jeg slet VELDIG med oppblåst mage etter at jeg måtte ta litt forskjellig antibiotika i forbindelse med noen hissige urinveisinfeksjoner for noen år siden. Men kobla ikke først... så slet med oppblåst mage i 3-4 år. Men så kjøpte jeg probiotikapiller på apoteket og tok 2-3 om dagen en periode, og etter to uker eller noe var alle problemene med oppblåst mage borte!!

I 3-4 år kunne jeg ikke spise asiatisk mat eller sterk mat i det hele tatt uten å bli veldig oppblåst og få halsbrann. Det er null problem nå :)

Har gått på én antibiotikakur siden da, på grunn av streptokokker. Da passet jeg på å ta probiotika samtidig og en stund etter. Og det gikk bra :)

Kan du linke til probiotikapillenen fra apoteket? Jeg har lurt på om jeg burde prøve noe sånt, tåler plutselig ingenting før jeg ser ut som om jeg har svelget en ball, og/eller får halsbrann :(

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er så imponert over hvor mange feil enkelte klarer å få inn i én enkelt setning. Dumt at du ikke har betalt for skolegangen din; da kunne du i det minste bedt om å få pengene tilbake.

Og ikke skyld på dysleksi! For det første: det er mest sannsynlig latskap du lider av, ikke dysleksi. For det andre: kjenner flere som har alvorlig dysleksi og de skriver tilnærmet feilfritt. Men de er litt opptatt av å ikke fremstå som evneveike. Det problemet har tydeligvis ikke du.

Anonymkode: efb43...de9

Skrevet

Jeg har vært mye plaget med magen i alle år. 

I januar begynte jeg på lavkarbo for å prøve å gå ned noen kilo. Jeg har aldri vært så bra i magen som jeg har vært nå disse mnd. Ikke oppblåst i det i hele tatt. Vekta går nedover også og jeg er 15 cm mindre i livvidde

Jeg har tidligere trodd at jeg reagerer på melk, men jeg spiser mer melkeprodukter nå enn jeg har gjort før så det kan det ikke være.

Anonymkode: ece09...118

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er så imponert over hvor mange feil enkelte klarer å få inn i én enkelt setning. Dumt at du ikke har betalt for skolegangen din; da kunne du i det minste bedt om å få pengene tilbake.

Og ikke skyld på dysleksi! For det første: det er mest sannsynlig latskap du lider av, ikke dysleksi. For det andre: kjenner flere som har alvorlig dysleksi og de skriver tilnærmet feilfritt. Men de er litt opptatt av å ikke fremstå som evneveike. Det problemet har tydeligvis ikke du.

Huff det er fælt når du føler deg truffet ja!

Skrevet
58 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Huff det er fælt når du føler deg truffet ja!

Var det alt?

Oppfinnsomheten står til rettskrivingen, ser jeg😂

Skrevet
På 16.4.2018 den 8.29, Anonym bruker skrev:

Kan du linke til probiotikapillenen fra apoteket? Jeg har lurt på om jeg burde prøve noe sånt, tåler plutselig ingenting før jeg ser ut som om jeg har svelget en ball, og/eller får halsbrann :(

Jeg vil også ha link til probiotika!

Anonymkode: 72f05...e99

Skrevet
På 16.4.2018 den 8.18, Anonym bruker skrev:

For meg hjalp det å kutte ut kullsyre, salt, mel og meieriprodukter. 

Beklager, men denne kan jeg ikke la fare.

Kullsyre eller karbonsyre som det heter, som blir tilsatt blant annet i brus og musserende vin og dannes naturlig i Champagne og øl, fører verken til oppblåsthet eller bidrar i noen prosesser som fører til høyere lagring av fett. 

Salt gjør at du tar opp mer vann i kroppen, mel er karbohydrater og meieriprodukter inneholder ulik grad av animalsk fett. Å kutte ut kullsyre for å unngå stor mage har ingen effekt. Dette minner meg om myten om at kullsyre påvirker brystmelk og kan føre til kolikk. Det stemmer heller ikke. 

Anonymkode: 4a171...cc4

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vil også ha link til probiotika!

Anonymkode: 72f05...e99

Da jeg fikk en betennelse i munnen og måtte ta to sterke antibiotikakurer samtidig anbefalte tannlegen meg å ta Udos Choice super 8. Det er en intensivkur som skal tas i 30 dager og inneholder veldig mange flere melkesyrebakterier enn den du får på apoteket (inneholder 42 milliarder bakterier, mot 2,5 milliarder i Idoform fra apoteket)

Jeg har aldri vært så god i magen som da jeg tok den kuren, selv om jeg samtidig tok kjempesterke antibiotikatabletter....

https://www.life.no/produkter/mage-tarm/melkesyrebakterier/udo-s-choice-melkesyrebakterier-super-8-30-kpsl?gclid=EAIaIQobChMIxcro0bTB2gIVwdmyCh3AswpIEAAYAiAAEgLVMfD_BwE

Etter den kuren på 30 dager kan du fortsette å ta melkesyrebakterier, men da kan du bare kjøpe vedilkeholdskurer på apotekte, de kan man ta hver dag året rundt.

https://www.apotek1.no/produkter/idoform-classic-plus-kapsler-50stk-922843p

Anonymkode: d3ae6...bdb

Skrevet
23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da jeg fikk en betennelse i munnen og måtte ta to sterke antibiotikakurer samtidig anbefalte tannlegen meg å ta Udos Choice super 8. Det er en intensivkur som skal tas i 30 dager og inneholder veldig mange flere melkesyrebakterier enn den du får på apoteket (inneholder 42 milliarder bakterier, mot 2,5 milliarder i Idoform fra apoteket)

Jeg har aldri vært så god i magen som da jeg tok den kuren, selv om jeg samtidig tok kjempesterke antibiotikatabletter....

https://www.life.no/produkter/mage-tarm/melkesyrebakterier/udo-s-choice-melkesyrebakterier-super-8-30-kpsl?gclid=EAIaIQobChMIxcro0bTB2gIVwdmyCh3AswpIEAAYAiAAEgLVMfD_BwE

Etter den kuren på 30 dager kan du fortsette å ta melkesyrebakterier, men da kan du bare kjøpe vedilkeholdskurer på apotekte, de kan man ta hver dag året rundt.

https://www.apotek1.no/produkter/idoform-classic-plus-kapsler-50stk-922843p

Tusen takk for tips :) Hvordan merket du det på magen din?

Skrevet
36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tusen takk for tips :) Hvordan merket du det på magen din?

Regelmessig avføring av normal konsistens, mindre oppblåst og luft i magen. Jeg har nok snev av irritabel tarm og sliter ofte med enten hard mage eller løs mage, ofte oppblåst og stinn.

Jeg tenkte jeg skulle ta en slik intensivkur igjen når, har tatt de vanlige fra apoteket en stund, men synes ikke de gir samme effekt over tid. Men forskjellen da jeg startet på den intensivkuren var veldig merkbar. Må bare få lønn på fredag først, de er ganske dyre ;)

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Regelmessig avføring av normal konsistens, mindre oppblåst og luft i magen. Jeg har nok snev av irritabel tarm og sliter ofte med enten hard mage eller løs mage, ofte oppblåst og stinn.

Jeg tenkte jeg skulle ta en slik intensivkur igjen når, har tatt de vanlige fra apoteket en stund, men synes ikke de gir samme effekt over tid. Men forskjellen da jeg startet på den intensivkuren var veldig merkbar. Må bare få lønn på fredag først, de er ganske dyre ;)

Uff, ja de var litt dyre. Men dette høres akkurat ut som meg, så de her vil jeg prøve :) Tok du 1 eller 2 om dagen?

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Uff, ja de var litt dyre. Men dette høres akkurat ut som meg, så de her vil jeg prøve :) Tok du 1 eller 2 om dagen?

Tror det står en om dagen på glasset, var det jeg tok ihvertfall 

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Tror det står en om dagen på glasset, var det jeg tok ihvertfall 

Så det sto 1-2 på den linken. Men jeg håpte det holdt med en, så det holder med et glass., ellers blir det veldig dyrt :sprettoy: Tusen tusen takk for tips :):)

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvor fort merket du forskjell?

Skrevet

Jeg slet med oppblåst og irritabel mage. Begynte derfor på lavFODMAP diett. Fant fort ut hva jeg tålte å ikke. Den første kvelden jeg la meg uten oppblåst mage var himmelsk. 

Anonymkode: be059...9b2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...