Gå til innhold

Ansiennitetshopp i permisjon. Noen som vet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får et ansiennitetshopp i august, samtidig som jeg starter permisjon noen dager før det. Regnes permisjon ut fra det jeg tjente i månedene før svangerskapspermisjonen? Eller får jeg de ekstra tusenlappene uansett?

Anonymkode: e0746...1d1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får ikke hoppet før etter permisjonen.

Anonymkode: 7256e...ec1

Skrevet

Riktig som forrige taler sier, grunnlaget for foreldrepengene bygges før permisjonen starter, hoppet får du etter permisjonen

Men om du har en arbeidsgiver som forskutterer foreldrepengene kan du likvel være heldig å få det selv om de ikke får pengene tilbake fra nav.

Anonymkode: 44f62...ec6

• 2 måneder senere...
Skrevet

Jeg ringte arb.giver og dere har har heldigvis feil 😊 Jeg får selvfølgelig ansiennitetshoppet mitt selv om jeg får foreldrepenger. 

Skrevet

Feil og feil... Kan du ikke lese?

Anonymkode: 7256e...ec1

Skrevet

Sånn har jeg det også på min jobb. Jeg får permisjonspengene utbetalt fra jobben (helt som vanlig lønn, med lønnsslipp) også får de igjen tilbake fra NAV. Så jeg går opp i lønn i permisjonen. Da dekker arbeidsgiver det som overstiger det de får igjen fra NAV :)

Anonymkode: fcbfe...c95

Skrevet
13 minutter siden, LME1001 skrev:

Jeg ringte arb.giver og dere har har heldigvis feil 😊 Jeg får selvfølgelig ansiennitetshoppet mitt selv om jeg får foreldrepenger. 

Det er ingen som har tatt feil i det hele tatt. NAV regner permisjonspenger etter lønn du hadde når du går ut i permisjon, og hvis du hadde fått betalt direkte fra NAV så ville det ikke din lønnsøkning blitt tatt hensyn til da den trer ikraft etter at du har begynt din permisjon. Da din arbeidsgiver betaler ut lønn og får refundert fra NAV har de en policy som tilsier at de følger alle ansiennitetshopp med mer og dekker da selv mellomlegget i forbindelse med det. 

Anonymkode: b3246...43e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...