Gå til innhold

Å flytte ut av islo


Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om noen fordeler ved å bo i Oslo ? Nå bor vi i en 70kvm leilighet i en blokk, med ett barn i skolealder. Begynt å lengte ut av Oslo. Større sted å bo og på bakkeplan

Anonymkode: 8e087...8d5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og mente selvfølgelig Oslo 😅

Anonymkode: 8e087...8d5

Skrevet

Fordelen med Oslo er vel nærhet til alle former for tjenester, men det avhenger jo litt av hvor i Oslo du bor. Jeg har flyttet ut av Oslo, bor ca midt mellom Asker og Drammen, veldig landlig. Det var supert inntil jeg ble skilt. Nå savner jeg veldig å bo mer sentralt men ettersom barnsa er så etablert på skole og i fritidsaktiviteter velger jeg å bli her. Det er nesten umulig å gå ut for en øl uten å bruke en halv månedslønn på taxi hjem feks, og dating er vanskelig.. jeg savner å kjenne at det er liv i gatene rundt meg og å kunne stikke innom et sted for en kaffe og titte på livet, + at jeg hadde flere venner i Oslo.. 

For ungene derimot er det fantastisk, og jeg lever godt på det altså. Her er ti minutter å gå til strand, lysløype ti meter fra ytterdøra, liten skole, engasjerte foreldre, mindre status-jag og folk har bedre tid.. 

Anonymkode: 26f9a...4ad

Skrevet

Du kjenner vel selv på om det er viktig for deg å bo i Oslo eller ikke?

Vi flytta til et lite tettsted 3 mil utenfor Oslo, men langs jernbanen så det går fint å pendle til jobb. Vi trives godt med hus i en stor hage og rolige omgivelser. Men om det er viktig for deg å bo i gå/t-baneavstand til Oslo-fasilitetene så må du jo vurdere hva som er viktigst.

Så er det heller ikke sånn at fordi Oslo har et større tilbud hva angår spisesteder, museer, teatre osv så er andre steder i landet ribbet for det samme. Er mye som skjer rundt om.

Anonymkode: abd88...b0a

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du kjenner vel selv på om det er viktig for deg å bo i Oslo eller ikke?

Vi flytta til et lite tettsted 3 mil utenfor Oslo, men langs jernbanen så det går fint å pendle til jobb. Vi trives godt med hus i en stor hage og rolige omgivelser. Men om det er viktig for deg å bo i gå/t-baneavstand til Oslo-fasilitetene så må du jo vurdere hva som er viktigst.

Så er det heller ikke sånn at fordi Oslo har et større tilbud hva angår spisesteder, museer, teatre osv så er andre steder i landet ribbet for det samme. Er mye som skjer rundt om.

Anonymkode: abd88...b0a

Samme jeg tenker , føler jeg blitt så trangsynt at verden ikke finnes utenfor Oslo. Bor på østkanten. Bruker heller ikke Oslo som en by, føler bare på at det er vanskelig å bryte opp med byen jeg vant med. 

Anonymkode: 8e087...8d5

Skrevet

Bor i Oslo med barn i skolealder, bydel sentralt på vestkanten. Vil ikke bytte med noen, men vi har super bakgård med grill, dukkestue, sandkasse, husker, en liten klatrevegg og sklie. Og to balkonger. Elsket at ungen kan gå til alle vennene sine, sykle til Frognerbadet på sommeren og gå til vestkantbadet og svømme på vinteren. Vi har bil men den brukes stort sett bare til å dra til ikea eller hytta 😉

Anonymkode: 7bf0c...1ec

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...