Gå til innhold

Dere med jenter mellom 6-10 år..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør dere sammen med barna? Vi har kommer litt inn i en ond sirkel, der vi foreldre har vært veldig slitne, og TV har vært brukt mer enn ønskelig denne vinteren. 

Jentene leker godt sammen, de er mest glad i å være inne, og jeg har latt dem velge for å få litt fred. Og så kommer jeg ikke på noe vi kan gjøre sammen utenom å lese, dra på tur eller lage mat/ bake. De koser seg veldig sammen, og jeg føler at jeg bryter inn i deres hyggelige dag hvis jeg prøver å ta dem med på noe, hvis dere skjønner. 

Jeg trenger hjelp av dere kreative sjeler der ute! 

Anonymkode: 8df02...3b1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har to jenter i 3. og 5.klassse 

I dag har vi spilt brettspill på morgenen, tatt frem syklene og vasket dem, skudd opp sete, pumpet dekk og smurt kjede 

Nå er mann og barn ute på sykkeltur mens jeg starter på middagen. 

Det trenger ikke være så avansert. 

Etterpå skal jeg hjelpe begge jentene å skifte på sengene deres. 

Anonymkode: 01a16...bf9

Skrevet

Takk for tips!! Det bare føles så hjelpeløst.. Det har vært veldig deilig at de har vært selvstendige, for jeg har virkelig trengt å slappe av litt, men jeg føler at jeg har mistet dem litt... 

Brettspill var et godt tips. Praktisk arbeid både inne og ute er kanskje en god plass å begynne... 

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk for tips!! Det bare føles så hjelpeløst.. Det har vært veldig deilig at de har vært selvstendige, for jeg har virkelig trengt å slappe av litt, men jeg føler at jeg har mistet dem litt... 

Brettspill var et godt tips. Praktisk arbeid både inne og ute er kanskje en god plass å begynne... 

Det viktigste er tid sammen, og samtalene man da har når man holder på. 

I påsken ryddet vi i klesskapene deres. Alt tøyet ut, noe til gjenvinning, noe til arv og det som passet tilbake i skapet. De skravler, ler, forteller og fjaser mens vi holder på, det skaper nærhet det også. 

Det er hyggelig å gå på kino, i svømmehallen osv, men det er ikke nødvendig for å komme nær. Alle de små tingene vi gjør sammen er viktig lim i forholdet til barna 

Anonymkode: 01a16...bf9

Skrevet

Vi har i perioder i vinter også brukt mer TV og pad enn vi pleier vi også, det er mindre overskudd og tid om vinteren. Vi har jenter på 3 og 10 år og i vinter har begge begynt å stå slalom, så det har vi brukt mye tid på sammen. Vi har gått en del på skøyter, akt og noen langrennsturer har det blitt. Svømmehallen har blitt flittig brukt og vi har vært mye på kino med jentene i vinter. Teknisk museum, Tøyen museumene og bibliotek har blitt besøkt. Inne har vi holdt på med perler, plastelina og spill samt store puslespill er populært å sitte med sammen. Nå i det siste har våren kommet og vi har plantet div frø, lekt ute, ordnet i hagen, tatt ut sykler, sparkesykler og rulleskøyter og vært mye på tur. 

Anonymkode: a5170...518

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...