GĂ„ til innhold

Gravid 5+6 med magevondt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle dere flotte damer 😍 

Jeg trenger nok noen beroligende ord. Jeg og samboeren bestemte oss endelig etter 6 Är sammen, og 4 Är i samboerskap Ä bli foreldre. Og jaggu klaffet det pÄ fÞrste pp. Testen lyste positivt og i dag er jeg 5+6. Jeg har flere av de vanlige symptomene; trÞtthet, Þmme pupper, lukt/smakssans er helt ute Ä kjÞre.. men i tillegg til dette har jeg en god del smerter nederst i magen.. jeg er klar over at ligamentene strekker seg da livmor skal utvide seg.. sÄ det kan hende jeg er paranoid, og bekymrer meg unÞdig.. men smertene er en del stÞrre enn ubehag eller "mensmurring". Dette er jo nytt for meg som ikke har vÊrt gravid fÞr, sÄ da har jeg ikke noe Ä sammenligne med.. men ingen jeg kjenner som har vÊrt/er gravide har klaget over smerter i magen fÞr. 

NÄr bÞr jeg kontakte lege og avtale timer? 

Hilsen lykkelig men bekymret

Anonymkode: deca1...539

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med mine tre svangerskap sÄ startet alle likt (selv om alle var utrolig forskjellige siden) 

det startet med kraftige menssmerter, kraftigere enn normalt. Gikk Ä fÞlte mensen skulle komme hele tiden og med fÞrste var jeg veldig urolig og redd for at «nÄ mister jeg», men med de to andre sÄ var jeg mer rolig da jeg hadde vÊrt igjennom dette fÞr.

livmoren din jobber pÄ hÞygir nÄ, alt vokser og vier seg ut, ligamentene strekkes. 

Slapp av sĂ„ godt du kan dette er vanlig😊

gratulerer med graviditeten.

Anonymkode: 006e9...f25

Skrevet

Om du er fÞrstegangsgravid sÄ er det nok smerter ifht at livmoren din utvider seg. Jeg vÄknet en natt (uvitende om at jeg var gravid) med sÄ intense smerter i magen .. jeg grÄt og lÄ pÄ badegulvet sammenkrÞllet. Det er forskjellig fra person til person. Dagen etter fikk jeg vite at jeg var gravid. Jeg hadde det bare fra ca uke 4-6. OgsÄ ga det seg med intense smerter. 

Er nÄ 12 uker pÄ veg (11+1). Har til tider ligamentsmerter, men ikke i nÊrheten av hvordan det var helt i starten. 

Gratulerer med spiren i magen! HĂ„per den klorer seg fast ❀

Anonymkode: cc967...361

Skrevet

Takk for svar damer ❀ Jeg vet jeg er i det mest sĂ„rbare stadiet i svangerskapet (mellom uke 4 og 8) , men jeg ble litt mere beroliget av Ă„ hĂžre fra dere :-) i dag har vĂŠrt en kjempe fin dag uten smerter og kvalme, sĂ„ mĂ„ nok innfinne meg med at det vil gĂ„ litt opp og ned :-) 

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
  • Opprett ny...