Anonym bruker Skrevet 15. april 2018 #1 Skrevet 15. april 2018 Hei alle dere flotte damer đ Jeg trenger nok noen beroligende ord. Jeg og samboeren bestemte oss endelig etter 6 Ă„r sammen, og 4 Ă„r i samboerskap Ă„ bli foreldre. Og jaggu klaffet det pĂ„ fĂžrste pp. Testen lyste positivt og i dag er jeg 5+6. Jeg har flere av de vanlige symptomene; trĂžtthet, Ăžmme pupper, lukt/smakssans er helt ute Ă„ kjĂžre.. men i tillegg til dette har jeg en god del smerter nederst i magen.. jeg er klar over at ligamentene strekker seg da livmor skal utvide seg.. sĂ„ det kan hende jeg er paranoid, og bekymrer meg unĂždig.. men smertene er en del stĂžrre enn ubehag eller "mensmurring". Dette er jo nytt for meg som ikke har vĂŠrt gravid fĂžr, sĂ„ da har jeg ikke noe Ă„ sammenligne med.. men ingen jeg kjenner som har vĂŠrt/er gravide har klaget over smerter i magen fĂžr. NĂ„r bĂžr jeg kontakte lege og avtale timer? Hilsen lykkelig men bekymret Anonymkode: deca1...539
Anonym bruker Skrevet 15. april 2018 #2 Skrevet 15. april 2018 Med mine tre svangerskap sĂ„ startet alle likt (selv om alle var utrolig forskjellige siden) det startet med kraftige menssmerter, kraftigere enn normalt. Gikk Ă„ fĂžlte mensen skulle komme hele tiden og med fĂžrste var jeg veldig urolig og redd for at «nĂ„ mister jeg», men med de to andre sĂ„ var jeg mer rolig da jeg hadde vĂŠrt igjennom dette fĂžr. livmoren din jobber pĂ„ hĂžygir nĂ„, alt vokser og vier seg ut, ligamentene strekkes. Slapp av sĂ„ godt du kan dette er vanligđ  gratulerer med graviditeten. Anonymkode: 006e9...f25
Anonym bruker Skrevet 15. april 2018 #3 Skrevet 15. april 2018 Om du er fĂžrstegangsgravid sĂ„ er det nok smerter ifht at livmoren din utvider seg. Jeg vĂ„knet en natt (uvitende om at jeg var gravid) med sĂ„ intense smerter i magen .. jeg grĂ„t og lĂ„ pĂ„ badegulvet sammenkrĂžllet. Det er forskjellig fra person til person. Dagen etter fikk jeg vite at jeg var gravid. Jeg hadde det bare fra ca uke 4-6. OgsĂ„ ga det seg med intense smerter. Er nĂ„ 12 uker pĂ„ veg (11+1). Har til tider ligamentsmerter, men ikke i nĂŠrheten av hvordan det var helt i starten. Gratulerer med spiren i magen! HĂ„per den klorer seg fast â€ïž Anonymkode: cc967...361
MissKatrine Skrevet 16. april 2018 #4 Skrevet 16. april 2018 Takk for svar damer â€ïž Jeg vet jeg er i det mest sĂ„rbare stadiet i svangerskapet (mellom uke 4 og 8) , men jeg ble litt mere beroliget av Ă„ hĂžre fra dere :-) i dag har vĂŠrt en kjempe fin dag uten smerter og kvalme, sĂ„ mĂ„ nok innfinne meg med at det vil gĂ„ litt opp og ned :-)Â
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere
Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nÄ