Gå til innhold

Kan dere hjelpe meg å tenke litt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en nevø, myndig. Han sliter pga en trasig oppvekst. Mye her som har kommet frem i seinere tid. Foreldre har skjult mye dritt og barn er lojale.

Denne gutten sliter med angst. Han sover dårlig om nettene pga han ligger «å venter» på neste krangel. Han er egentlig ikke moden nok for å bo alene, TROR JEG. Han følges opp av lege og nav, men pga ulike omstendigheter, både fra det offentliges side og fra han og hans mangel på vettug oppbakking fra sin familie, har samarbeidet vært komplisert/ mangelfullt.

Vi har et ledig rim snart. Vi vurderer å la han få det rommet. Han respekterer oss, jeg tror jeg ser behovene hans, og han er åpen om problemene sine.

Samtidig har han såklart «sine sider», som kanskje ikke er like enkle å svelge. Vi har vår måte å leve på, våre vaner, så mtp at han skal passe inn og FØLE seg HJEMME...

Det er veldig enkelt å si «ja, så klart jeg hadde tatt han inn» om man faktisk ikke står i situasjonen og det er en realitet.

Tenker ikke å trå inn som forelder og mase på han. Men gi han et fristed, et hjem hvor han kan slappe av. Om han finner seg tilrette. Han har selv sagt at han har hatt lyst til å spørre om å få bo her, men ikke tort. Døra her er alltid åpen for han, det vet han. Men benytter seg sjelden av det.

Hva hadde du gjort?

Anonymkode: 389f4...4f0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Håper du sier ja til at han får bo hos dere 😊❤ Vedder på han blomstrer om ikke lenge 😊 Snille dere er 😊 

Anonymkode: 28e94...ebd

Skrevet

Jeg hdde tatt han inn. Hvis jeg hadde besittet en mulighet til å få hans liv på rett kjøl hadde jeg tagg den 

Anonymkode: 63eba...0ed

Skrevet

Jeg har en 22 år gammel nevø som jeg gjerne skulle ha gjort dette for. 

Anonymkode: de352...e1e

Skrevet

Vi gjorde det med kjæresten til en av våre. Det å ha et trygt sted med forutsigbarhet, ro, noen å prate med og muligheten til å koble av og ikke ha ansvar for absolutt alt gjorde et hav av forskjell. I og med at han har ønsket å bo hos dere, så ville jeg ihvertfall ha gitt det et forsøk. Det er jo uansett ikke for alltid. 

Anonymkode: 89fb1...3f2

Skrevet

Jeg og min mann har snakket om det, og vi behøvde ikke diskutere det, for begge sa ja. Måtte bare sjekke om noen hadde gode argumenter på hvorfor ikke🙈

Takk for svar, vi kommer nok til å tilby ham det. Men av grunner må vi vente litt. Ikke snakk om veldig lang tid altså.

• 2 uker senere...
Skrevet

Oppdatering, om det er av interesse. Vi har tilbudt ham et rom her. Han vurderer det i denne stund. Så får vi se hva han velger, men han vet han er velkommen hit i dag, i morgen, om en uke, om en måned...

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Oppdatering, om det er av interesse. Vi har tilbudt ham et rom her. Han vurderer det i denne stund. Så får vi se hva han velger, men han vet han er velkommen hit i dag, i morgen, om en uke, om en måned...

Fint å høre. Om han velger å ikke ta imot, så er det uansett godt for ham å ha fått tilbudet. Det betyr mye å vite at noen var villige til å åpne sitt hjem! 

Anonymkode: de352...e1e

Skrevet

Dere brukte 2 år på å tilby ham rommet? 

Anonymkode: 15f00...be7

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

???

Anonymkode: 849ed...c0e

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

2 år? Hvor i alle dager har du det fra? Hvis du mener 2 uker, så tok det vel 2 uker fra vi sa noe. Men vi har gått litt omveier, så han har visst om det tidligere. Men dette er en sårbar gutt, og er rent frivillig, og vi måtte ta det på rett måte og til rett tid.

Men dette var ment som en oppdatering om noen måtte lure. Ikke for trolling som det du legger opp til. Imøteser ingen svar fra deg.

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tror du roter litt her altså! Når der står april 15 betyr ikke det april i 2015, men den 15.april...

Anonymkode: 6d002...a0b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...