Anonym bruker Skrevet 14. april 2018 #1 Skrevet 14. april 2018 Og det er ikke det at jeg ikke skjønner hvorfor. Jeg propper i meg alt av sjokolade, store mengder middag, gjerne middag to ganger om dagen. Jeg vet at jeg spiser for mye, alt alt for mye. Og jeg vet at om jeg kutter ned til normale porsjoner og mindre sjokolade så går jeg ned. Men jeg klarer ikke. Er supermotivert det ene øyeblikket, og bare to timer etterpå at jeg proppa innpå en 200 grams sjokoladeplate. Eier ingen selvkontroll i det hele tatt. Og det til tross for at ønsket om å gå ned i vekt er så stort at jeg noen ganger ikke orker å gå ut døra fordi jeg føler meg så stygg. Jeg vil ned 10 kg, da er jeg normal+. Noen med tips? Anonymkode: d49c6...81e
Anonym bruker Skrevet 14. april 2018 #2 Skrevet 14. april 2018 Lær deg hva lavkarbo innebærer, sett deg godt inn i det før du legger om kostholdet ditt. Når du går på lavkarbo stabiliserer du blodsukkeret ditt, og da slipper du dette enorme suget etter mat og søtt. Anonymkode: f2c16...f88
Anonym bruker Skrevet 14. april 2018 #3 Skrevet 14. april 2018 Du bør helt klart spise en kost som holder blodsukkeret stabilt. Kvitt deg med alt snop, IKKE HA DET I HUS! Les deg opp på hvilken kost du vil holde deg til, for eksempel lavkarbo. Skriv en handleliste som kun inkluderer matvarene du kan spise, kjøp det, INGENTING ANNET! Finn ut hva som motiverer deg, om det er en klesplagg du har som du vil komme inn i, om det er å jevnlig ta mål av kroppen for å se hvilke resultater du får, eller noe annet. HOLD DEG UNNA SUKKER Dette kan du klare, men du må ikke miste motivasjonen, eller få sukkerkick, så jobb med det aller først. Lykke til! Anonymkode: 34ad3...a23
Anonym bruker Skrevet 14. april 2018 #4 Skrevet 14. april 2018 For meg funket det å telle kalorier, jeg kunne spise alt jeg ville, men måtte veie/registrere alt i en app. Da var det enklere å stå over småspising/godtefråtsibg på kvelden. Anonymkode: d0ae2...d8b
Anonym bruker Skrevet 14. april 2018 #5 Skrevet 14. april 2018 Da vil du det ikke hardt nok.. puss tennene og strikk. Gå ut når du blir fysen.. finn deg en annen avhengighet enn mat.. trening feks.. belønn deg selv på en god måte, ikke ødelegg deg selv mer enn du allerede gjør nå; med å proppe i deg! Anonymkode: 5dfd7...b63
Anonym bruker Skrevet 14. april 2018 #6 Skrevet 14. april 2018 Slutt å fokusere på den jævla maten, få rævva di opp fra sofaen og dra ut og tren!! Hva som helst, bare bli svett, bygg muskel, slit deg ut fire-fem ganger i uken!! Og samtidig; tenk på at du putter søppel og gift i kroppen. Ville du matet barnet ditt, eller et kjæledyr for den saks skyld, med den næringsfattige junkfooden din? Ville du fylt drittbensin som ødela motoren, i drømmebilen din? Neivel, hvorfor gir du elendig drivstoff til det viktigste du har; kroppen din? Den fortjener så mye bedre! Grønnsaker, vann og havre! Anonymkode: ea5de...f54
Anonym bruker Skrevet 15. april 2018 #7 Skrevet 15. april 2018 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Slutt å fokusere på den jævla maten, få rævva di opp fra sofaen og dra ut og tren!! Hva som helst, bare bli svett, bygg muskel, slit deg ut fire-fem ganger i uken!! Og samtidig; tenk på at du putter søppel og gift i kroppen. Ville du matet barnet ditt, eller et kjæledyr for den saks skyld, med den næringsfattige junkfooden din? Ville du fylt drittbensin som ødela motoren, i drømmebilen din? Neivel, hvorfor gir du elendig drivstoff til det viktigste du har; kroppen din? Den fortjener så mye bedre! Grønnsaker, vann og havre! Anonymkode: ea5de...f54 Er alene med et barn, så treningsdelen er ikke bare-bare. Men ja, putter jo masse dritt i kroppen, og det burde jeg slutte med. Jeg vil, virkelig. Men hver gang jeg kjeder meg (kveldene bli ofte veldig lange når aldri kan gå ut etter kl 18:30), så ender jeg opp med å spise Anonymkode: d49c6...81e
Anonym bruker Skrevet 15. april 2018 #8 Skrevet 15. april 2018 7 timer siden, Anonym bruker skrev: For meg funket det å telle kalorier, jeg kunne spise alt jeg ville, men måtte veie/registrere alt i en app. Da var det enklere å stå over småspising/godtefråtsibg på kvelden. Anonymkode: d0ae2...d8b Takk, har telt kalorier en gang før og gått ned masse. Syns det var veldig tungvint, men det fungerte jo alltids. Kanskje jeg skal prøve det igjen! Anonymkode: d49c6...81e
Anonym bruker Skrevet 15. april 2018 #9 Skrevet 15. april 2018 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Du bør helt klart spise en kost som holder blodsukkeret stabilt. Kvitt deg med alt snop, IKKE HA DET I HUS! Les deg opp på hvilken kost du vil holde deg til, for eksempel lavkarbo. Skriv en handleliste som kun inkluderer matvarene du kan spise, kjøp det, INGENTING ANNET! Finn ut hva som motiverer deg, om det er en klesplagg du har som du vil komme inn i, om det er å jevnlig ta mål av kroppen for å se hvilke resultater du får, eller noe annet. HOLD DEG UNNA SUKKER Dette kan du klare, men du må ikke miste motivasjonen, eller få sukkerkick, så jobb med det aller først. Lykke til! Anonymkode: 34ad3...a23 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Lær deg hva lavkarbo innebærer, sett deg godt inn i det før du legger om kostholdet ditt. Når du går på lavkarbo stabiliserer du blodsukkeret ditt, og da slipper du dette enorme suget etter mat og søtt. Anonymkode: f2c16...f88 Tusen takk, skal sjekke ut lavkarbo og om det kan være noe for meg Anonymkode: d49c6...81e
Anonym bruker Skrevet 15. april 2018 #10 Skrevet 15. april 2018 Det som funker for meg er trening. Bruke gjerne pulsklokke så du ser hvor mange kalorier du forbrenner. Lettere å ta sunne valg når du vet hvor lang tid det tar å forbrenne kaloriene. Dessuten gir trening en positiv reaksjon i kroppen og gir adrenalin og lykkefølelse. Får ikke samme behov for kick fra mat da :-) gått ned 30 kg, seff lagt om kosten mye også. Spiser normal, sunn mat, følger ikke diett. Spiser knekkebrød i stedet for brød, mer grønnsaker enn potet. Anonymkode: f98a2...d5c
Anonym bruker Skrevet 15. april 2018 #11 Skrevet 15. april 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Er alene med et barn, så treningsdelen er ikke bare-bare. Men ja, putter jo masse dritt i kroppen, og det burde jeg slutte med. Jeg vil, virkelig. Men hver gang jeg kjeder meg (kveldene bli ofte veldig lange når aldri kan gå ut etter kl 18:30), så ender jeg opp med å spise Anonymkode: d49c6...81e Da kan du jo trene hjemme :-) Sjekk ut livegym.no Anonymkode: 9e891...5f2
Anonym bruker Skrevet 15. april 2018 #12 Skrevet 15. april 2018 10 timer siden, Anonym bruker skrev: Da vil du det ikke hardt nok.. puss tennene og strikk. Gå ut når du blir fysen.. finn deg en annen avhengighet enn mat.. trening feks.. belønn deg selv på en god måte, ikke ødelegg deg selv mer enn du allerede gjør nå; med å proppe i deg! Anonymkode: 5dfd7...b63 Jeg tror HI vil det nok. Å trøstespise og overspise er en spiseforstyrrelse. Jeg tror og vet , at klarer man å gå ca 3 uker uten brus og sukker, så klarer man lett å holde seg unna usunn mat. Jeg spiste sjokolade etter 4 uker uten, det smakte pyton! Cola var heller ikke godt. Anonymkode: 9941c...849
Anonym bruker Skrevet 15. april 2018 #13 Skrevet 15. april 2018 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Er alene med et barn, så treningsdelen er ikke bare-bare. Men ja, putter jo masse dritt i kroppen, og det burde jeg slutte med. Jeg vil, virkelig. Men hver gang jeg kjeder meg (kveldene bli ofte veldig lange når aldri kan gå ut etter kl 18:30), så ender jeg opp med å spise Anonymkode: d49c6...81e Da har du HELE kvelden på å trene hjemme! Det finnes et hav av treningsvideoer på nett, du kan bruke youtube, eller Livegym som andre nevner. Et annet tips er å ikke spise på kvelden, heller ta med en kopp te og gå til sengs (etter du har trent). Der leser du til du blir trøtt, og får en god natts søvn. Detter e positivt på to måter; du spiser ikke hele kvelden, og mer søvn fører til fortere vekttap. Jeg spiser aldri etter middag lenger, og holder vekta uten problemer. Anonymkode: ea5de...f54
Anonym bruker Skrevet 15. april 2018 #14 Skrevet 15. april 2018 Veit du hva HI? Jeg liker virkelig deg. Du er det første ærlige menneske jeg har lest om her inne i alle slanketrådene som har vært her inne. Du vil ned i vekt og veit hvorfor du ikke gjør det. Men, siden du er såpass reflektert og har en slik selvinnsikt så kommer du nok til å klare dette. Husk bare at den største delen av vektreduksjon ligger i kosthold. Så sett deg ned å få oversikten over hva/hvordan du spiser i løpet av en dag. Sett deretter opp små, men konkrete mål fremover. Bytt ut melkesjokoladen i kjøleskapet med 70% kokesjokolade. Billigere, du får dekket søtsuget, men klarer ikke store mengder. Holder med en rute eller to når behovet er der. Ha også gjerne litt salte nøtter i skapet når saltsuget kommer. Men, fjern alt annet av snop og potetgull. Planlegg middag for en uke fremover, spe på med ekstra grønnsaker som du liker. Ta et stort glass vann før hvert måltid og fyll på med ekstra grønnsaker hvis du fortsatt føler litt sult etter første porsjon. Planlegg gjerne lunsj også. Fullkornswrap med mye div grønt i er veldig godt. Ta gjerne med hakkede grønnsaker og frukt. Og drikk mye vann. Drikker du kaffe, så hold deg til vanlig svart. De andre er kaloribomber så det synger etter. Og vær obs på at alkohol er også en kaloribombe. Dette klarer du. Sett deg små mål av gangen og fyll heller på med nye mål etterhvert som de første er blitt en vane eller gjennomført. Lykke til 👍🏻😊👏🏻🏃♀️ Anonymkode: dc8a5...795
Anonym bruker Skrevet 15. april 2018 #15 Skrevet 15. april 2018 Spis det du vil, bare begrens mengdene. Prøv å hold deg uten sukker gjennom uka, unn deg litt i helgen.4 Jeg prøver å spise sunt gjennom uka. Noen eksempler på hva jeg spiser kan være: Frokost: - Skyr lufting med litt mandler + et grønt eple. eller - To speltlomper med Philadelphia naturell, skinke, ruccola og agurk. / kokt egg, laks og ruccola. eller - Kjøleskapsgrøt av litt melk, vanilje kesam, havregryn og chiafrø. Lunsj: - Salat med kylling og quinoa. Agurk, paprika, tomat, fetaost, litt eplebiter. eller... - Lompetoast med ost og skinke, ruccola, paprika og rødløk. Middag: - Stekt torsk med koktegrønnsaker og mangosalat. eller - Grønnsaks pai med salat ved siden av. eller - Hjemmelagde kjøttkaker med poteter og kokte grønnsaker. Kveldsmat: - Liten omelett med en brødskive. Tilbehør: paprika og agurk. - To knekkebrød med pålegg (f.eks. kokt egg) Ellers så spiser jeg pizza og taco i helgen. I går unnet jeg meg en Trippel Royal is i sola. Spørs om det ikke blir en is i dag og. Kanskje ikke like kaloririk som den i går, men is blir det 😁👌🏼 Jeg har gått ned 3 kilo på 3 uker. Trener på treningsstudio 3-4 ganger uka. Anonymkode: 8edb3...1ac
Anonym bruker Skrevet 15. april 2018 #16 Skrevet 15. april 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Spis det du vil, bare begrens mengdene. Prøv å hold deg uten sukker gjennom uka, unn deg litt i helgen.4 Jeg prøver å spise sunt gjennom uka. Noen eksempler på hva jeg spiser kan være: Frokost: - Skyr lufting med litt mandler + et grønt eple. eller - To speltlomper med Philadelphia naturell, skinke, ruccola og agurk. / kokt egg, laks og ruccola. eller - Kjøleskapsgrøt av litt melk, vanilje kesam, havregryn og chiafrø. Lunsj: - Salat med kylling og quinoa. Agurk, paprika, tomat, fetaost, litt eplebiter. eller... - Lompetoast med ost og skinke, ruccola, paprika og rødløk. Middag: - Stekt torsk med koktegrønnsaker og mangosalat. eller - Grønnsaks pai med salat ved siden av. eller - Hjemmelagde kjøttkaker med poteter og kokte grønnsaker. Kveldsmat: - Liten omelett med en brødskive. Tilbehør: paprika og agurk. - To knekkebrød med pålegg (f.eks. kokt egg) Ellers så spiser jeg pizza og taco i helgen. I går unnet jeg meg en Trippel Royal is i sola. Spørs om det ikke blir en is i dag og. Kanskje ikke like kaloririk som den i går, men is blir det 😁👌🏼 Jeg har gått ned 3 kilo på 3 uker. Trener på treningsstudio 3-4 ganger uka. Anonymkode: 8edb3...1ac Glemt å legge ved at jeg var helt lik deg før. Var fullstendig klar over hvorfor jeg ikke gikk ned i vekt. Et godt tips er å ALLTID ha frukt i hus. Hjelpe mye for min del 😊👍🏼 En god erstatning om man får lyst på noe godt om kvelden. Anonymkode: 8edb3...1ac
Anonym bruker Skrevet 15. april 2018 #17 Skrevet 15. april 2018 Oi, tusen takk for så mange fine svar! Her var det virkelig mange gode råd. Skal ta det til meg! Jeg skal prøve å begynne å trene hjemme på kveldstid og telle kalorier. Syns lavkarbo høres spennende ut, men kaloritelling er nok lettere å gjennomføre når jeg ikke bare lager mat til meg selv, men også til en treåring. For første gang på lenge er jeg ordentlig motivert, og måltidene har gått veldig bra hittil (uff, man vet man har vært en dårlig slanker tidligere når man er strålende fornøyd med å ikke ha spist usunt enda og klokken ikke har bikket 13 en gang... ). hi Anonymkode: d49c6...81e
Anonym bruker Skrevet 15. april 2018 #18 Skrevet 15. april 2018 For meg er det veldig effektivt å trene på kvelden. Ikke først og fremst fordi jeg bruker opp så mange kalorier mens jeg trener, men fordi jeg ikke dyttet i meg godteri mens jeg trener 😊 Jeg er ikke alene, så jeg løper ute når det er føre til det, men jeg regner også yoga foran tv-en. Mange fine filmer på you tube. Og så hjelper det også med strikking, som en annen nevner. Ikke så lett å dytte i seg sjokolade mens man holder i strikketøyet og tar man en bit, blir lett garnet fullt av sjokolade, så da er det lettere å unngå å spise. Anonymkode: 10432...051
Anonym bruker Skrevet 15. april 2018 #19 Skrevet 15. april 2018 Mange fine styrkeprogram på YouTube hvor du ikke trenger utstyr. Bare å sette i gang. Er som deg og her har jeg aldri noe søtt i huset og spiser minst mulig karbohydrater. Ikke noe problem å være alene med unger. Lager det samme til dem, men ekstra grønnsaker til meg og pasta/ris/poteter til dem ved behov. Forsøk å begynne å tenke på mat som nær inntil kroppen og junk som søppel. Bruk en app som feks lifesum en stund så får du litt oversikt over kcal i ulik mat. Fa klarer man ofte å droppe den siste biten, den lille snacksen og alt annet man putter inn fordi man kjeder seg, bare lyst på noe osv. Lykke til. Anonymkode: f79c5...e16
Anonym bruker Skrevet 15. april 2018 #20 Skrevet 15. april 2018 Jeg var helt som deg. Spiste masse på kveldstid, og bare såkalt drittmat. En dag nådde jeg bunnen. Nok var nok. Jeg startet på lavkarbo i november, og har nå gått ned ca 15 kg. Lavkabo er veldig enkelt egentlig. Jeg har to barn, og lager ikke noe annen middag til barna. Eneste forskjellen er at de får pasta, ris eller potet. Masse lykke til! Anonymkode: 03917...f26
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå