Anonym bruker Skrevet 14. april 2018 #1 Skrevet 14. april 2018 Jeg tenkte å kjøpe en liten safe som er brann- og vannsikker til oppbevaring av pass, vitnemål fra universitetet, andre viktige papirer, minnebrikke med bilder og en liten sum kontanter i tilfelle. Disse tingene ligger i i en skuff i stua. Er ikke på grunn av tyveri/innbrudd, for de kunne jo tatt med seg safen, veier bare ti kilo og skal ikke forankres i gulvet. De få jeg har snakket med om dette ler av meg og rister på hodet. Jeg er ikke paranoid eller noe. Men er jeg en tulling?😂 Anonymkode: fee11...ab2
bompitrollet Skrevet 14. april 2018 #2 Skrevet 14. april 2018 Ja, du er litt paranoid, men bare litt.. Pass kan man få nytt av, til og med nødpass Bilder kan lagres i nettsky i tillegg til minnebrikke hjemme. Dobbelsikring: legg en minnebrikke hos en slektning Kontanter tåler vann og mest sannsynlig brenner ikke huset ditt ned, den dagen landets banker svikter totalt Det meste av viktige papirer kan man få igjen fra den instansen som utskrev dem opprinnelig, dette koster litt, men det gjør også safen. Mulig forsikring dekker gjenopprettelse av dokumenter, det vet jeg ikke. Så med mindre du har ting med personlig verdi for deg, som ikke kan erstattes, er ikke safe behovet så stort.
Anonym bruker Skrevet 14. april 2018 #3 Skrevet 14. april 2018 8 minutter siden, bompitrollet skrev: Ja, du er litt paranoid, men bare litt.. Pass kan man få nytt av, til og med nødpass Bilder kan lagres i nettsky i tillegg til minnebrikke hjemme. Dobbelsikring: legg en minnebrikke hos en slektning Kontanter tåler vann og mest sannsynlig brenner ikke huset ditt ned, den dagen landets banker svikter totalt Det meste av viktige papirer kan man få igjen fra den instansen som utskrev dem opprinnelig, dette koster litt, men det gjør også safen. Mulig forsikring dekker gjenopprettelse av dokumenter, det vet jeg ikke. Så med mindre du har ting med personlig verdi for deg, som ikke kan erstattes, er ikke safe behovet så stort. Haha😂 Når jeg leser dette så skjønner jeg jo hvorfor folk ler😅 Takk for at du satte ord på det andre mest antakelig har tenkt. Anonymkode: fee11...ab2
bompitrollet Skrevet 14. april 2018 #4 Skrevet 14. april 2018 Syns folk faktisk burde forklare dette, når de først er så frekke at de ler av deg.
Anonym bruker Skrevet 14. april 2018 #6 Skrevet 14. april 2018 Jeg skjønner ikke at det er så hysterisk jeg. Jeg har faktisk vurdert tanken selv. Hvis ulykken inntreffer må det jo være innmari lettvint å vite at man hvertfall har papirene sine i orden. Skulle ulykken ikke inntreffe, har man uansett hatt et fast sted til alle de viktigste tingene sine. Jeg ville nok også lagt ved noen av de mest personlige eiendelene mine, som jeg absolutt ikke vil miste i en brann. Folk kan le så mye de vil. Nå ble jeg jammen meg inspirert til å kjøpe meg en safe! Anonymkode: e665e...356
Anonym bruker Skrevet 14. april 2018 #7 Skrevet 14. april 2018 Altså vi har hatt brann hjemme og mistet mange verdifulle tinger. Det er ett skikkelig ork og pes å ordne alt i etterkant. Mye var også affeksjonstinger som aldri kan erstattes. Folk kan le så mye de vil, men jeg angret fælt på at jeg ikke hadde vært mer forutseende da det brant hos oss. Anonymkode: 47643...c2e
Anonym bruker Skrevet 14. april 2018 #8 Skrevet 14. april 2018 Vi har en safe. Eller svigerforeldrene mine som vi har overtatt gården av hadde en safe, og den står her fortsatt. Tenker det er ganske greit jeg. Anonymkode: 05f1a...956
Anonym bruker Skrevet 14. april 2018 #9 Skrevet 14. april 2018 Vi har en branndikker safe ja. En ting er at det meste kan skaffes på ny, men fy flate for et styr. Og så har vi noen gamle negativer og annet smått der, som gullklokka etter mamma. Anonymkode: a21cc...ddf
Anonym bruker Skrevet 14. april 2018 #10 Skrevet 14. april 2018 Har ikke safe. Bilder har jeg i skya, vitnemål osv. har jeg avfotografert og har både på e-post og i skya. Anonymkode: 034b6...4af
Anonym bruker Skrevet 14. april 2018 #11 Skrevet 14. april 2018 Vi har våpenskap som også brukes som safe. Anonymkode: 87b0b...9b8
Anonym bruker Skrevet 14. april 2018 #12 Skrevet 14. april 2018 29 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har ikke safe. Bilder har jeg i skya, vitnemål osv. har jeg avfotografert og har både på e-post og i skya. Anonymkode: 034b6...4af Vitnemål må jo være i rett kopi, hjelper ikke uten orginalen. Anonymkode: fee11...ab2
Anonym bruker Skrevet 14. april 2018 #13 Skrevet 14. april 2018 Vi har selvfølgelig brannsikker safe i hus 👍🏻👍🏻 Anonymkode: 3dbd1...1af
Anonym bruker Skrevet 14. april 2018 #14 Skrevet 14. april 2018 Ja, vi har safe . Synes det er trygt. Har ikke smykker eller penger der, men viktige dokumenter som vitnemål, fødselsattester, skjøter, kjøpekontrakter osv. Anonymkode: 387b9...c23
Anonym bruker Skrevet 14. april 2018 #15 Skrevet 14. april 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Altså vi har hatt brann hjemme og mistet mange verdifulle tinger. Det er ett skikkelig ork og pes å ordne alt i etterkant. Mye var også affeksjonstinger som aldri kan erstattes. Folk kan le så mye de vil, men jeg angret fælt på at jeg ikke hadde vært mer forutseende da det brant hos oss. Anonymkode: 47643...c2e Men man har jo ingen ghlede av affeksjonstingene hvis de ligger i en safe vel Anonymkode: 33671...8d2
Anonym bruker Skrevet 14. april 2018 #16 Skrevet 14. april 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Men man har jo ingen ghlede av affeksjonstingene hvis de ligger i en safe vel Anonymkode: 33671...8d2 Nei, ikke mens de ligger i safen, akkurat. Men jeg bruker ikke smykker til daglig, for eksempel. Anonymkode: 006d1...5b2
Anonym bruker Skrevet 14. april 2018 #17 Skrevet 14. april 2018 Vi har ikke safe, men har tenkt å skaffe en. Noe av det kjæreste jeg eier som jeg absolutt ikke kan miste er et teppe, en lue og sokker min nyfødte baby brukte de få timene han levde. I tillegg fikk vi bilder av han fra sykehuset, polaroid bilder, de vil jeg heller ikke miste. Kommer nok til å skaffe en brannsikker safe ganske snart! Anonymkode: 5a6a2...782
Anonym bruker Skrevet 14. april 2018 #18 Skrevet 14. april 2018 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vi har ikke safe, men har tenkt å skaffe en. Noe av det kjæreste jeg eier som jeg absolutt ikke kan miste er et teppe, en lue og sokker min nyfødte baby brukte de få timene han levde. I tillegg fikk vi bilder av han fra sykehuset, polaroid bilder, de vil jeg heller ikke miste. Kommer nok til å skaffe en brannsikker safe ganske snart! Anonymkode: 5a6a2...782 Polaroidbilder må du få scannet! De blir ødelagt med tiden Anonymkode: 006d1...5b2
Anonym bruker Skrevet 15. april 2018 #19 Skrevet 15. april 2018 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Men man har jo ingen ghlede av affeksjonstingene hvis de ligger i en safe vel Anonymkode: 33671...8d2 Virkelig? Jeg har iallefall stor sorg over dem nå som de er borte. Og brukte de selvsagt ikke til daglig. Anonymkode: 47643...c2e
Anonym bruker Skrevet 15. april 2018 #20 Skrevet 15. april 2018 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Polaroidbilder må du få scannet! De blir ødelagt med tiden Anonymkode: 006d1...5b2 Det skal jeg få ordnet med en gang 😊👍 Anonymkode: 5a6a2...782
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå