Gå til innhold

Mor og mormor stakk av barn på ettår

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her er historien til kameraten min som går under mye stress og problemer pga av kjæreste+svigermor. Kameraten har truffet kjæresten som har to barn fra før med to forskjellige fedre som ikke eksisterer i barnas liv det hele tatt. Han bistår kjæresten med barn og selv har han ikke barn. etterhvert fikk de fellesbarn sammen og kjøpte bil og leilighet. Nå om noen måneder skulle han ta sin pappapermisjon og moren sin permisjon var ferdig tidlig og han ville kombinere sommerferien med permisjonen. Dermed har mormor sagt at hun var villig til å bistå med barnepass. Hun kom hjemme hos dem og har overtatt styringen av alt i huset, økonomi, ordre og har visst hat, rasisme mot mannen i huset og også mot barnebarnet sitt pga av rasen sin. Skapte konflikter og instruerte og lærte de andre barn å hate mannen i huset og kalle mot han stygge ord for å eskalere situasjonen. Til slutt har dette førte til at hun instruert datteren sin å ta med alt, eindomsskjøte, penger,  som var spart av kameraten og kjæresten, pass, barn og reiste hun med dem til krisesenteret for å søke hjelp. Politiet nekter å fortelle noe om hvor barnet til kameraten befinner seg og han har ikke truffet sitt barn 3 uker til nå. Må betjene forskjellige lån de hadde tatt sammen blant annet bolig, bil alene og i tillegg stå under så mye stress og uten hjelp.

Hva kan han gjøre for å få se barnet sitt i mens de er på senteret og hvordan få tilbake foreldreansvaret sitt for barnet? Mor og svigermor kommer med anklager mot han, hvor mye må senteret dobbeltsjekke beskyldninger med kameraten/politiet/andre instanser , hva er rutinen deres. Kan krisesenteret bli ensidig i dette da de lar ikke far treffe når de ikke foreligger noe anmeldelse på han?

Anonymkode: d0310...364

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du "skriver for en venn?" 

Sorry, men dette stinker lang vei av av at du, eh, jeg mener "kameraten din" , ikke er så uskyldig som det eventyret du forteller her later som.

Krisesentre er ikke hyggelige sladrekafeer der hvem som helst før plass.

Anonymkode: 3f927...191

Skrevet

Man kommer ikke inn på krisesenteret hvis det ikke er noe galt altså. Her regner jeg med at det er en annen side av saken som ser helt annerledes ut

Anonymkode: c87f9...0a2

Skrevet

Selvsagt kommer man inn på krisesenteret uansett. De er et lavterskeltilbud som ikke stiller noen spørsmål vedr om de som oppsøker dem er velkomne eller ikke. 

Det hører nok til sjeldenhet at kvinner oppsøker krisesenter uten god grunn. 

Anonymkode: 24739...940

Skrevet
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Selvsagt kommer man inn på krisesenteret uansett. De er et lavterskeltilbud som ikke stiller noen spørsmål vedr om de som oppsøker dem er velkomne eller ikke. 

Det var vel liksom poenget. Er du HELT tett?

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det var vel liksom poenget. Er du HELT tett?

Neitakk, det går bra. Men du har visst ikke så lett for det?

Jeg skjønner selvsagt at det var poenget i denne tråden, men om andre som kanskje vurderer å oppsøke krisesenter selv leser dette kan de bli bekymret for om deres sak er 'alvorlig nok' og om de risikerer et forhør før de får lov å komme inn. Derfor følte jeg at det var viktig å poengterer at ingen blir avvist på krisesenter  

Det var det der med to tanker samtidig og sånn da, vet du 😛

Skrevet

Er ikke dette samværshindring av mor? 

Skrevet
40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det var poenget mitt da, at folk ikke reiser til krisesenteret uten grunn

Anonymkode: c87f9...0a2

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er ikke dette samværshindring av mor? 

Nei, ikke under de forholdene som er. Mor og hennes barn er i fare. Mor gjør helt rett i å beskytte sine barn fra far. Derfor er de på krisesenter, for å få hjelp.

Anonymkode: 509da...eb0

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, ikke under de forholdene som er. Mor og hennes barn er i fare. Mor gjør helt rett i å beskytte sine barn fra far. Derfor er de på krisesenter, for å få hjelp.

Anonymkode: 509da...eb0

Da tenker jeg må far trolig være enten anmeldt, siktet for noe. 

Skrevet

Jeg har jobbet frivillig på et krisesenter. Og innimellom (svært sjelden) kom det kvinner med barn som planla en større greie. Frata far rett til samvær. Så JO, det finnes så kyniske kvinner. De ble avslørt etter hver selvsagt. Hvis så er tilfellet vil sannheten komme frem etterhvert. Slik situasjonen er nå vil ikke han få se barna. Er historien din sann så burde han selvsagt umiddelbart kontakte advokat. Om mor sine påstander er oppspinn så vil hun selvsagt ikke ha noen bevis. Enn så lenge må han bare vente. 

Anonymkode: 591c7...c7d

Skrevet
56 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Neitakk, det går bra. Men du har visst ikke så lett for det?

Jeg skjønner selvsagt at det var poenget i denne tråden, men om andre som kanskje vurderer å oppsøke krisesenter selv leser dette kan de bli bekymret for om deres sak er 'alvorlig nok' og om de risikerer et forhør før de får lov å komme inn. Derfor følte jeg at det var viktig å poengterer at ingen blir avvist på krisesenter  

Det var det der med to tanker samtidig og sånn da, vet du 😛

Godt sagt. 

Anonymkode: 7ff46...c18

Skrevet

trist at så mange er så negativ mot far her, alle mammaer er ikke perfekte

Anonymkode: 07bf6...6aa

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

trist at så mange er så negativ mot far her, alle mammaer er ikke perfekte

Anonymkode: 07bf6...6aa

Her er det vel mer snakk om naturlige røde flagg som går opp når noen spør om hjelp til å få samvær med et barn som er på krisesenter.

Anonymkode: 63922...e6a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...