Gå til innhold

Jente som er utenfor


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en datter på 12. For noen år siden fikk hun en ny jente i klassen. Min datter var litt sammen med henne det første året. Da ble det en del drama eller maktkamp i klassen mellom denne jenta og en tredje jente.  Min datter ble stående i midten. Begge jentene fortalte datteren min at den andre så ekle ting om min datter når hun ikke var der. Vi vet enda ikke om noen av dem snakket sånt, men min datter trakk seg i hvertfall vekk fra begge og har funnet seg andre venner.

Det som jeg synes er litt vanskelig er at denne nye jenta ikke ser ut som om hun har det godt på skolen. Hun er veldig frempå, skrytrer mye av materielle ting (Jeg vet ikke hvor rike de er, men de bruker veldig mye mer penger enn alle andre her) hvor flink hun er øl og ev veldig tydelig på at de andre ikke er kule nok for vennene. Hun kommer bare i bursdager til de to kuleste i klassen, møter aldri på fellesarrangemanger som skoledisko, eller Halloween fest, hun går ikke i tog på 17.mai og ble tatt ut av skolen da de var på leirskole for eksempel.

Jeg tror ikke det er noen mobbing her. Jenta har nok satt seg i denne situasjonen selv, men det gjør det jo ikke noe lettere for henne.

Moren var vanlig aktiv i skolesammenheng det første året, men nå har jeg ikke sett henne på foreldremøter eller treff de siste to årene og de uteblir bare fra dugnader. Faren tror jeg aldri jeg har truffet.

Jeg tror rett og slett ikke jenta har det noe bra her, men jeg skjønner heller ikke hva vi kan gjøre for å hjelpe henne.

Er det noen, som har tips?

 

Anonymkode: aba4e...f77

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her hadde jeg konsentrert meg om min egen jente. 

Anonymkode: c3ee6...142

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Her hadde jeg konsentrert meg om min egen jente. 

Anonymkode: c3ee6...142

Det er jeg ikke enig i. Vi bør forsøke å gjøre noe med det når vi ser at andre har det vondt. Tenk på valdressaken for eksempel. 

Selvmord er vanligste dødsårsak blant ungdom og depresjon er vanligste årsak til uførhet. Selvfølgelig bør vi forsøke å hindre det.

Anonymkode: aba4e...f77

Skrevet

Jøssenam! Det får være måte på overdramatisering og spekulering. 

 

Anonymkode: ef0b3...83e

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jøssenam! Det får være måte på overdramatisering og spekulering. 

 

Anonymkode: ef0b3...83e

Jeg mener ikke at hun nødvendig vis får den typen problemer, men jeg synes det er litt skremmende hvis innstillingen til folk er at man ikke skal bry seg med mennesker som sliter.

Vi hører stadig om innflyttere som sliter med å finne venner og å finne seg til rette på nye steder. Å leve på et sted man ikke trives gjør noe med folk.

Anonymkode: aba4e...f77

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg mener ikke at hun nødvendig vis får den typen problemer, men jeg synes det er litt skremmende hvis innstillingen til folk er at man ikke skal bry seg med mennesker som sliter.

Vi hører stadig om innflyttere som sliter med å finne venner og å finne seg til rette på nye steder. Å leve på et sted man ikke trives gjør noe med folk.

Anonymkode: aba4e...f77

Å være et medmenneske er å hilse, invitere, kommunisere osv.

Å mene at du uten noe som helst belegg for det kan påstå at hun «sliter» og står i fare for det ene og andre, er spekulasjoner og utidig sladrekjerringatferd. 

Anonymkode: ef0b3...83e

Skrevet

Med andre ord: Ha et åpent sinn, mindre fordommer og vær et normalt, vennlig medmenneske. 

Anonymkode: ef0b3...83e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...