Anonym bruker Skrevet 13. april 2018 #1 Skrevet 13. april 2018 På ditt barn? Altså fra barnet fikk ADHD diagnose til medisinering eller spørsmål om det kom på bordet? Anonymkode: de7ef...58f
Anonym bruker Skrevet 13. april 2018 #2 Skrevet 13. april 2018 Samme dag? Vi fikk vite konklusjon også snakket vi om ulike tiltak videre, hvor medisinering var et tilbud. Er jo helt frivillig Anonymkode: 7bfbc...4ea
Anonym bruker Skrevet 13. april 2018 #3 Skrevet 13. april 2018 Mitt barn fikk diagnosen i desember. Vi har nettopp blitt klarert for medisinering og har vært på kurs. Venter bare på neste time som blir oppstarten for medisin. Håper det blir før skolestart... så her tok det tid. Anonymkode: a9660...6d3
Anonym bruker Skrevet 13. april 2018 #4 Skrevet 13. april 2018 Samme dag. Hadde vært en lang utredning i forkant, hvor de var sikre på diagnose før den ble satt. Snakket først med psykologen og etter det med psykiateren. På grunn av helt manglende arbeidsminne og elendig konsentrasjon, var det i grunn ikke noe spørsmål. Sønnen vår er over gjennomsnittet smart, men presterer (fremdeles) under gjennomsnittet. Anonymkode: c0078...392
Anonym bruker Skrevet 13. april 2018 #5 Skrevet 13. april 2018 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Samme dag. Hadde vært en lang utredning i forkant, hvor de var sikre på diagnose før den ble satt. Snakket først med psykologen og etter det med psykiateren. På grunn av helt manglende arbeidsminne og elendig konsentrasjon, var det i grunn ikke noe spørsmål. Sønnen vår er over gjennomsnittet smart, men presterer (fremdeles) under gjennomsnittet. Anonymkode: c0078...392 Hvordan har det fungert med medisinering da? Merker dere mye forskjell? Anonymkode: de7ef...58f
Anonym bruker Skrevet 13. april 2018 #7 Skrevet 13. april 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ett år 😡 Anonymkode: dfb8c...c9f Hvorfor tok det så lang tid? Anonymkode: de7ef...58f
Anonym bruker Skrevet 13. april 2018 #8 Skrevet 13. april 2018 Barnet vårt fikk diagnosen i januar. Vi skal starte med medisin i slutten av denne måneden/april. Anonymkode: 72c89...bad
Anonym bruker Skrevet 13. april 2018 #9 Skrevet 13. april 2018 Vi gikk til en privatpraktiserende psykiater. Kort utredning og medisnering innen en mnd etter at vi først tok kontakt. Dette var etter å ha fått avslag fra bupa. Søkte parallelt bupa og kom inn etter tredje henvisning. Da brukte de ca 4 mnd på utredning. Veldig glad vi ikke ventet, da hadde vi tapt flere års skolegang for barnet vårt. Vi har fått et nytt barn etter medisinering og barnet har fått et nytt liv. Anonymkode: a3660...e86
Anonym bruker Skrevet 13. april 2018 #10 Skrevet 13. april 2018 Fikk tilbud på tilbakemeldingsmøte, men ønsket ikke det så takket nei for nå. Anonymkode: 3d119...845
Anonym bruker Skrevet 13. april 2018 #11 Skrevet 13. april 2018 Fikk diagnosen i juni for 2 år siden, oppstart av medisin august samme år. Kunne nok startet med medisin med en gang, men valgte å vente med det til vi visste mer hvordan han fungerte på skolen uten. Han fungerte ikke, så tartet ganske raskt etter oppstart i 1.klasse. Anonymkode: c2213...5e1
Anonym bruker Skrevet 13. april 2018 #12 Skrevet 13. april 2018 Vi ville og vente å se til etter skolestart, nå er det snart slutten på 1 trinn, og vi har ikke behov for å medisinere enda. Men viss det blir vanskeligere å følge med på skolen senere , kunne vi bare komme og få begynt på medisiner. Synes det er sykt tidlig å medisinere en 6 åring, viss vi heller kan velge å jobbe godt med barnet på skolen fra dag 1 og faktisk får det til. Før barnet begynte trodde ikke bup, ppt eller lærer at dette skulle gå, men barnet leser, skriver bra, kan matte osv. Anonymkode: 66329...e74
Anonym bruker Skrevet 13. april 2018 #13 Skrevet 13. april 2018 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor tok det så lang tid? Anonymkode: de7ef...58f Venteliste hos legen på bup. Anonymkode: dfb8c...c9f
Anonym bruker Skrevet 14. april 2018 #14 Skrevet 14. april 2018 Dette er en skikkelig trist tråd... Anonymkode: 9e022...11a
Anonym bruker Skrevet 14. april 2018 #15 Skrevet 14. april 2018 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Dette er en skikkelig trist tråd... Anonymkode: 9e022...11a Det er trist å ha ett barn som sliter så mye at kun medisin kan forbedre hverdagen til barnet ja. Anonymkode: dfb8c...c9f
Anonym bruker Skrevet 14. april 2018 #16 Skrevet 14. april 2018 Fikk diagnose i slutten av september 2016 var medisinert med økningen innen oktober samme år var over Anonymkode: 4b801...b59
Anonym bruker Skrevet 14. april 2018 #17 Skrevet 14. april 2018 Fikk diagnosen for ca 15 år siden. Begynte medisinering for 3 år siden. Sluttet igjen etter et halvt år. Livet er mye bedre umedisinert. Anonymkode: bc25a...411
Anonym bruker Skrevet 14. april 2018 #18 Skrevet 14. april 2018 Jeg synes det er trist at Norge har blitt som USA. Legene omtrent kaster medisiner etter en med en gang diagnose er satt. Før tilrettelegging eller spesialklasser er utprøvd. Min sønn fikk ADHD diagnose som 8 åring, jeg har blitt sett på som en raring av behandlingsystemet fordi jeg har nektet å gi han Ritalin, concerta etc. For meg skulle det være absolutt siste utvei. Ikke et automatisk alternativ. Det har vært krevende år, men med skolebytte og trening hver dag (driver idrett aktivt) går det fint! Han er snart 14 år. Vet at mange får hjelp av medisin. Men alt annet burde prøves først. Anonymkode: 606f8...327
Anonym bruker Skrevet 14. april 2018 #19 Skrevet 14. april 2018 Jeg er så enig med deg, blir og sett som en raring som ikke setter barnet mitt på medisiner med en gang. Mener og at en bør prøve alt annet først , er faktisk bivirkninger med medisiner og jeg vil ikke « miste» mitt glade barn. Vær resurssterk, følg opp barnet ditt og gjør det som trengs først !!! Anonymkode: 66329...e74
Anonym bruker Skrevet 14. april 2018 #20 Skrevet 14. april 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg er så enig med deg, blir og sett som en raring som ikke setter barnet mitt på medisiner med en gang. Mener og at en bør prøve alt annet først , er faktisk bivirkninger med medisiner og jeg vil ikke « miste» mitt glade barn. Vær resurssterk, følg opp barnet ditt og gjør det som trengs først !!! Anonymkode: 66329...e74 Dere forstår vel at alle barn med adhd er forskjellige? Mitt er hardt rammet av adhd og tryglet selv om å få prøve medisin, det sier en del om hvor plaget barnet følte seg av adhd. Anonymkode: dfb8c...c9f
Anonym bruker Skrevet 14. april 2018 #21 Skrevet 14. april 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Dere forstår vel at alle barn med adhd er forskjellige? Mitt er hardt rammet av adhd og tryglet selv om å få prøve medisin, det sier en del om hvor plaget barnet følte seg av adhd. Anonymkode: dfb8c...c9f Noen trenger det helt sikkert, men det er skummelt om det blir en selvfølge at alle med diagnosen skal medisinere, og det helst umiddlbart før noe annet er forsøkt. Anonymkode: bc25a...411
Anonym bruker Skrevet 14. april 2018 #22 Skrevet 14. april 2018 23 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvordan har det fungert med medisinering da? Merker dere mye forskjell? Anonymkode: de7ef...58f Dette er tre år siden. Det har hatt en effekt i forhold til konsentrasjon og at han lettere tar beskjeder. Han gjør det litt bedre, men presterer fremdeles dårlig. Hadde det vært karakterer, hadde han dessverre vært en toer eller treer kandidat, og det er kjedelig når man vet han er smart. Hjemme fungerer han bedre på medisiner enn av, men han skal nå utredes for å prøve ut andre medisiner, da han ikke har arbeidsminne fremdeles, og om han evt også kan ha Asperger. Det med behov for klare rutiner, umodenhet og sosiale problemer bl.a., kan skyldes både ADHD ( han er ADD-variant) og Asperger. En ting er medisinering, men man må ha skolen på sin side, og det har vært utfordrende. Jeg måtte krangle meg til utredning i utgangspunktet, for skolen mente han bare var umoden, og «ikke alle kan være den smarteste ungen i klassa, kanskje du må akseptere at han ikke klarer å prestere bedre». Først nå i år, etter krangling med skoleledelse og lærere, har han fått en lærer som ser det jeg ser. Derav ny utredning. Anonymkode: c0078...392
Anonym bruker Skrevet 14. april 2018 #23 Skrevet 14. april 2018 Min gutt er snart 15 år og skal snart starte på medisiner. Har hatt diagnosen siden han gikk i 4.klasse. Mistanken fattet vi da han var på babystadiet. Han har klart skolegangen tålelig greit, men det har krevd/krever veldig mye av oss foreldre og skole mtp oppfølging av skolearbeid. Og det krever veldig mye av han. Han har bl.a dårlig konsentrasjon og arbeidsminne. Nå vil han gjøre seg litt mer uavhengig av oss foreldre og har bestemt seg for å prøve ut medisiner. Klok gutt Anonymkode: 1d276...9b1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå