Anonym bruker Skrevet 13. april 2018 #1 Skrevet 13. april 2018 Som kan fortelle litt om hva som gjøres, hvordan undersøkelsen er, hvordan det var? Anonymkode: 16335...f8e
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 13. april 2018 #2 Skrevet 13. april 2018 Jeg har! Jeg lå på en benk og fikk små nåler inn i huden. Var ikke vondt. Tok ca 40 min. Helt greit og ikke noe å grue seg til 😀
Anonym bruker Skrevet 13. april 2018 #3 Skrevet 13. april 2018 12 minutter siden, Mamma`n til Will& Ailo skrev: Jeg har! Jeg lå på en benk og fikk små nåler inn i huden. Var ikke vondt. Tok ca 40 min. Helt greit og ikke noe å grue seg til 😀 Takk for svar Kom de frem til noe? Anonymkode: 16335...f8e
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 13. april 2018 #4 Skrevet 13. april 2018 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Takk for svar Kom de frem til noe? Anonymkode: 16335...f8e Ja. Jeg har ødelagte nerverøtter og en prolaps i ryggen.
Anonym bruker Skrevet 13. april 2018 #5 Skrevet 13. april 2018 2 timer siden, Mamma`n til Will& Ailo skrev: Ja. Jeg har ødelagte nerverøtter og en prolaps i ryggen. Uff, ødelagte nerverøtter er vel ikke noe de kan gjøre noe med? Måtte du kle av deg ned til undertøyet? Det er min største skrekk Anonymkode: 16335...f8e
Anonym bruker Skrevet 13. april 2018 #6 Skrevet 13. april 2018 Jeg har også vært på nevrografi. Han måtte ha tilgang på underarmene og lårene, så jeg lå i t-skjorte og undertøy, tror jeg. Mulig jeg hadde en genser som jeg bare dro opp ermene på, husker ikke helt. Som Mamman til W&A skrev så fikk jeg nåler i muskulaturen i underarmen og på låret. Husker ikke om de også satte på leggen lenger, mulig de gjorde det. Det var ikke vondt. Kjente et lite stikk, men var ikke alle stikkene jeg kjente heller. Jeg måtte også ta en annen undersøkelse, hvor legen satte en elektrode på huden rett over en nerve på innsiden av ankelleddet. Var veldig viktig at jeg holdt meg helt i ro i 10 sekunder slik at han fikk ordentlige målinger. Det greide jeg ikke, så måtte ta den flere ganger. Til slutt greide jeg 7-8 sekunder og da godtok han det, selv om det ikke var optimalt. Det var en veldig merkelig følelse. Jeg tåler veldig mye smerte, og den smerten var heller ikke uutholdelig, men den var så helt anderledes enn alt annet jeg har kjent, så intens at jeg ikke greide å undertrykke refleksene som gjorde at jeg trakk unna beinet. Jeg har veldig god kroppskontroll ellers, og takler selv veldig sterke smerter greit, men den opplevelsen var bare helt anderledes, så da greide jeg ikke å kontrollere kroppen nok til å hindre at jeg beveget beinet. Men selv om det ikke var behagelig så hadde jeg ikke gruet meg særlig om jeg måtte ta den på nytt (noe jeg risikerer å måtte), for det er så få sekunder det er snakk om. Mulig det kan variere litt mtp. påkledning hva de må sjekke hos deg, men mest trolig kan du ha i hvert fall en t-skjorte over undertøyet, og da kan du jo ha en som er litt lang eller løs om det får deg til å føle deg litt bedre. Jeg hadde ikke gruet meg til det om jeg var deg. Hos meg fant de ingenting for tre år siden, men nå har jeg begynt å få ganske store muskelsvekkelser i ene siden av kroppen, så blir ikke overrasket om de vil ta en ny slik test på meg. De vet enda ikke hva som feiler meg. Anonymkode: 84ebe...7e0
Anonym bruker Skrevet 13. april 2018 #7 Skrevet 13. april 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Jeg har også vært på nevrografi. Han måtte ha tilgang på underarmene og lårene, så jeg lå i t-skjorte og undertøy, tror jeg. Mulig jeg hadde en genser som jeg bare dro opp ermene på, husker ikke helt. Som Mamman til W&A skrev så fikk jeg nåler i muskulaturen i underarmen og på låret. Husker ikke om de også satte på leggen lenger, mulig de gjorde det. Det var ikke vondt. Kjente et lite stikk, men var ikke alle stikkene jeg kjente heller. Jeg måtte også ta en annen undersøkelse, hvor legen satte en elektrode på huden rett over en nerve på innsiden av ankelleddet. Var veldig viktig at jeg holdt meg helt i ro i 10 sekunder slik at han fikk ordentlige målinger. Det greide jeg ikke, så måtte ta den flere ganger. Til slutt greide jeg 7-8 sekunder og da godtok han det, selv om det ikke var optimalt. Det var en veldig merkelig følelse. Jeg tåler veldig mye smerte, og den smerten var heller ikke uutholdelig, men den var så helt anderledes enn alt annet jeg har kjent, så intens at jeg ikke greide å undertrykke refleksene som gjorde at jeg trakk unna beinet. Jeg har veldig god kroppskontroll ellers, og takler selv veldig sterke smerter greit, men den opplevelsen var bare helt anderledes, så da greide jeg ikke å kontrollere kroppen nok til å hindre at jeg beveget beinet. Men selv om det ikke var behagelig så hadde jeg ikke gruet meg særlig om jeg måtte ta den på nytt (noe jeg risikerer å måtte), for det er så få sekunder det er snakk om. Mulig det kan variere litt mtp. påkledning hva de må sjekke hos deg, men mest trolig kan du ha i hvert fall en t-skjorte over undertøyet, og da kan du jo ha en som er litt lang eller løs om det får deg til å føle deg litt bedre. Jeg hadde ikke gruet meg til det om jeg var deg. Hos meg fant de ingenting for tre år siden, men nå har jeg begynt å få ganske store muskelsvekkelser i ene siden av kroppen, så blir ikke overrasket om de vil ta en ny slik test på meg. De vet enda ikke hva som feiler meg. Anonymkode: 84ebe...7e0 Takk for fint svar Jeg gruer meg ikke til selve undersøkelsen, bare til avkledning. Men kan jeg ha på t-skjorte så er det jo ikke farlig Jeg har blitt henvist fordi armer og bein sovner så fort, eller de begynner å prikke og miste følelsen. Jeg er egentlig ikke bekymret, men så fikk jeg time mye fortere enn forespeilet og det står at jeg har rett på prioritert helsehjelp Anonymkode: 16335...f8e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå