Anonym bruker Skrevet 13. april 2018 #1 Skrevet 13. april 2018 Jeg et blitt spurt om jeg kan delta i arrangementgruopen for sommeravslutningen til et av barna. Jeg har nesten alltid deltatt på alt med barna av frykt for å få et stempel på meg fordi jeg er alene med barna. Det blir jo ofte sånn. Jeg ser det ofte. Alenemødre dukker sjelden opp på foreldremøter, de er sjelden med på aktiviteter for hele klassen, dugnader på altiviteter osv. Jeg stillet opp på alt for å unngå dette stempelet. Jeg har sittet i 17. mai-komiteen i ledergrupper, arrangert klassefesten, deltar på loddsalg og andre dugnader, men nå har jeg veldig lyst til å si nei. Men så åpnet de samtalen med å si «kunne du tenke deg å bli med å arrangere xxx? Det er ikke så mye å gjøre altså...» og da føles det ekstra dumt å si nei. Jeg skal fremover ha et par oppgaver 17. mai, klassefest nå i april, avslutning på fotball i juni og en barnebursdag i mai, en i juni, fotballkamper hver uke og treninger er 3 dager per uke hver uke og så er det en lørdag med dugnad. Er det lov å si «nå er det så mye for meg fremover at jeg tror jeg må si nei»? Jeg sa jeg måtte sjekke kalenderen før jeg bestemte meg, men jeg har rett og slett ikke lyst denne gangen. Jeg sier alltid ja om det ikke krasjer med noe, jeg føler jeg må kompensere for å være bare en forelder. De som er to får det nesten alltid til og det et ikke skolen eller barna eller de andre foreldrene sin feil at jeg er en, så jeg har stilt opp og begynner å bli litt sliten av alt som skal gjøres og jeg må delta på i tiden fremover nå. Anonymkode: a243e...fe7
Nyttårs barn Skrevet 13. april 2018 #2 Skrevet 13. april 2018 Kjære deg, ingen forventer at du skal være supermamma fordi du er alenemor. Høres ut som om du gjør mer enn nok som det er
Anonym bruker Skrevet 13. april 2018 #3 Skrevet 13. april 2018 Nei herregud, si nei med god samvittighet. Det er plenty av folk som vet veeeeldig godt hvem de kan forvente "ja" fra, og utnytter disse Anonymkode: c5835...48b
Anonym bruker Skrevet 13. april 2018 #4 Skrevet 13. april 2018 Akkurat nå, Nyttårs barn skrev: Kjære deg, ingen forventer at du skal være supermamma fordi du er alenemor. Høres ut som om du gjør mer enn nok som det er Antakelig er det mine egne fordommer jeg bruker mot meg selv. Men er ganske redd for «hun er alene og sier alltid nei». Jeg er vel den eneste alenemoren i klassene som har klart å komme seg ordentlig inn i foreldregruppene, og er redd for å miste den kontakten også da den er viktig for å kunne få et barn som er inkludert. Anonymkode: a243e...fe7
Anonym bruker Skrevet 13. april 2018 #5 Skrevet 13. april 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei herregud, si nei med god samvittighet. Det er plenty av folk som vet veeeeldig godt hvem de kan forvente "ja" fra, og utnytter disse Anonymkode: c5835...48b Jeg tror ikke de utnyttet meg, men det er så greit å spørre en som nesten alltid sier ja. Anonymkode: a243e...fe7
Anonym bruker Skrevet 13. april 2018 #6 Skrevet 13. april 2018 Tror den eneste du trenger tillatelse fra er deg selv. Anonymkode: a7406...b4e
Nyttårs barn Skrevet 13. april 2018 #7 Skrevet 13. april 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Antakelig er det mine egne fordommer jeg bruker mot meg selv. Men er ganske redd for «hun er alene og sier alltid nei». Jeg er vel den eneste alenemoren i klassene som har klart å komme seg ordentlig inn i foreldregruppene, og er redd for å miste den kontakten også da den er viktig for å kunne få et barn som er inkludert. Anonymkode: a243e...fe7 Du har jo en flott innstilling til det å stille opp, tipper de spør fordi de vet at du er velvillig i utgangspunktet.
Anonym bruker Skrevet 13. april 2018 #8 Skrevet 13. april 2018 "Jeg beklager, men denne våren har jeg allerede tatt på meg alt for mye, jeg har ikke kapasitet til mer. Men jeg kan godt bake en kake eller noe om dere trenger det" Anonymkode: 18f49...790
Gjest Darwinia:-) Skrevet 13. april 2018 #9 Skrevet 13. april 2018 30 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg et blitt spurt om jeg kan delta i arrangementgruopen for sommeravslutningen til et av barna. Jeg har nesten alltid deltatt på alt med barna av frykt for å få et stempel på meg fordi jeg er alene med barna. Det blir jo ofte sånn. Jeg ser det ofte. Alenemødre dukker sjelden opp på foreldremøter, de er sjelden med på aktiviteter for hele klassen, dugnader på altiviteter osv. Jeg stillet opp på alt for å unngå dette stempelet. Jeg har sittet i 17. mai-komiteen i ledergrupper, arrangert klassefesten, deltar på loddsalg og andre dugnader, men nå har jeg veldig lyst til å si nei. Men så åpnet de samtalen med å si «kunne du tenke deg å bli med å arrangere xxx? Det er ikke så mye å gjøre altså...» og da føles det ekstra dumt å si nei. Jeg skal fremover ha et par oppgaver 17. mai, klassefest nå i april, avslutning på fotball i juni og en barnebursdag i mai, en i juni, fotballkamper hver uke og treninger er 3 dager per uke hver uke og så er Anonymkode: a243e...fe7 "Du, jeg er fullstendig fullbooket i månedene fremover, med 17. mai, fotballavslutning, bursdager osv. ,så jeg må desverre si nei akkurat denne gangen.
Anonym bruker Skrevet 13. april 2018 #10 Skrevet 13. april 2018 Av og til passer det, av og til ikke. Jeg får nesten litt vondt av det. Du vet selv at du er bra nok og stiller mer enn nok opp, synes du kan forsøke å senke skuldrene litt! Folk merker seg hvem som stiller og hvem som ikke gjør det. Glem det med alenemor.. Anonymkode: 9b6ae...263
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå