Anonym bruker Skrevet 13. april 2018 #1 Skrevet 13. april 2018 Jeg har vært på en del treff nå med en del damer som jeg undres over. Vi bor på en liten plass, så alle vet hvem alle er. Naturlig nok er det en del diskusjoner blant disse mødrene hvem har gjort hva osv. De legger seg oppi alt. Hva andre velger å gjøre, hvordan andre ser ut på butikken osv osv. De er veldig flinke på å prate om folk som ikke er tilstedet og spekulerer i del ting som de ikke har en dritt med å gjøre. Jeg blir så irritert på dette! Så jeg meldte meg ut. Orker ikke dette, så får de bare prate videre, muligens også om meg og spekulere i vei. De legger seg opp i andre folk sitt privatliv! Og diskuterer det ene og det andre. Hvor frekt er ikke dette? Anonymkode: c5a2c...11b
Anonym bruker Skrevet 13. april 2018 #3 Skrevet 13. april 2018 Jeg bor også på et liten plass og sånt er ikke vanlig her. Her sitter det laaang inne for de fleste å snakke om eller spekulere rundt andre. Er ikke sånt prat litt avleggs nå? Anonymkode: 891f8...a07
Anonym bruker Skrevet 13. april 2018 #4 Skrevet 13. april 2018 Er ikke vanlig blant mødre, men blant kvinner generelt. Jeg melder meg også ut av disse «sladrespaltene» og jeg blir sladret om. Anonymkode: 6b32c...402
Anonym bruker Skrevet 13. april 2018 #5 Skrevet 13. april 2018 Ja, det er ihvertfall normalt blant de mindre begavede. Anonymkode: 09cc5...75a
Anonym bruker Skrevet 13. april 2018 #6 Skrevet 13. april 2018 Tror ikke det er noe som skjer når man blir mor. Er man slik fra før vil man jo bare fortsette å være slik. Tror heldigvis ikke det er vanlig. Anonymkode: 20abc...5c0
Anonym bruker Skrevet 13. april 2018 #7 Skrevet 13. april 2018 Var nå godt jeg meldte meg ut av dette. Problemet er bare det at barna våres kommer mest sannsynlig til å gå i samme barnehage og samme skole. Med mindre noen flytter. Håper jeg kan overalt samboeren min til å flytte fra denne plassen snart. Uff. Folkene her altså Anonymkode: c5a2c...11b
Anonym bruker Skrevet 13. april 2018 #8 Skrevet 13. april 2018 Litt sladring er vel normalt, men ondsinnet sladring er ikke normalt i min omgangskrets ihvertfall Vi er en mammagruppe som har hold sammen i veldig mange år nå, ungene går på skolen og vi møtes fremdeles en gang i måneden (uten barn da). Det kan jo bli noen kommentarer som "Jeg så Lise hadde fått seg ny bil, så stilig den var" eller "Jeg høre Trine og Olav hadde gått fra hverandre, så leit det var", "Så dere den nye fargen familie Johnsen hadde fått på huset, så deilig med noe annet enn grått for en gang skyld, skikkelig flott farge" osv. Vi er jo en del av et samfunn og noen observasjoner og kommenatert om ting som skjer i nærmiljøet blir det jo. Men stygg baksnakking er ikke vanlig, og egentlig er vi mer opptatt av å snakke om oss selv enn alle andre Jeg lever mest mulig etter regla, har du ikke noe positivt å si kan du holde kjeft, og det gjør heldigvis de andre damene i "mammaklubben" min også. Anonymkode: 8cd35...422
Anonym bruker Skrevet 13. april 2018 #9 Skrevet 13. april 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Litt sladring er vel normalt, men ondsinnet sladring er ikke normalt i min omgangskrets ihvertfall Vi er en mammagruppe som har hold sammen i veldig mange år nå, ungene går på skolen og vi møtes fremdeles en gang i måneden (uten barn da). Det kan jo bli noen kommentarer som "Jeg så Lise hadde fått seg ny bil, så stilig den var" eller "Jeg høre Trine og Olav hadde gått fra hverandre, så leit det var", "Så dere den nye fargen familie Johnsen hadde fått på huset, så deilig med noe annet enn grått for en gang skyld, skikkelig flott farge" osv. Vi er jo en del av et samfunn og noen observasjoner og kommenatert om ting som skjer i nærmiljøet blir det jo. Men stygg baksnakking er ikke vanlig, og egentlig er vi mer opptatt av å snakke om oss selv enn alle andre Jeg lever mest mulig etter regla, har du ikke noe positivt å si kan du holde kjeft, og det gjør heldigvis de andre damene i "mammaklubben" min også. Anonymkode: 8cd35...422 Heldig du er! Anonymkode: c5a2c...11b
Anonym bruker Skrevet 13. april 2018 #10 Skrevet 13. april 2018 Kvinner er kvinner verst! Jeg orker ikke slik baksnakking, og om noen prøver seg på det med meg tilstede sier jeg at de får fortelle vedkommende det de har sagt, eller holde det for seg selv. Det er jo også ganske opplagt at de som snakker slikt om andre snakker slik om meg også. Har vært i samme rom som «Kari» mens hun snakket unødvendig om «Line» med «Turid», så går Turid og Line kommer inn, gjett hvem de to da begynner å snakke om? Velger nå å omgås mennesker med samme verdisyn som meg, og det er så veldig mye hyggeligere Anonymkode: dd71b...68f
Anonym bruker Skrevet 13. april 2018 #11 Skrevet 13. april 2018 Ikke uvanlig ihvertfall... mitt inntrykk er at disse damene gjerne bruker mye tid på fasade selv, men om man ser litt dypere har jeg lagt merke til at det er nettopp disse damene som kanskje sliter mest enten i familielivet/samlivet eller personlig. Enkel psykologi - man må trykke andre ned for å føle seg bra selv eller for å flytte fokus vekk fra egne feil og mangler til andre. Uansett, lite trivelig. Jeg engasjerer meg ikke i slike "samtaler", og endrer tema raskt. Synes også det er befriende å se mødre i joggebukse hjemme eller uten sminke. Flere kvinner må lære seg å gi litt mer faen, og slappe av. Ikke være så opptatt av hva andre tenker og synes at man sliter seg ut på fasade. Har ei på jobben som her om dagen kommenterte at en kom i joggebukse en søndagsvakt (jobber i bolig med barn med spesielle behov). So what liksom?? Vi leker, blir grisa på, er på gulvet og i skogen med bål.... man MÅ ikke gå med slimfit bukse og hvit blondetopp... take a break... Anonymkode: 6c9df...9b9
Anonym bruker Skrevet 13. april 2018 #12 Skrevet 13. april 2018 Jeg er dessverre veldig opptatt av hva andre tenker om meg. Vil ikke at folk skal se på meg som en idiot osv. Derfor er det ekstra kjipt at andre damer prater sånn om andre her. Anonymkode: c5a2c...11b
Anonym bruker Skrevet 13. april 2018 #13 Skrevet 13. april 2018 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg har vært på en del treff nå med en del damer som jeg undres over. Vi bor på en liten plass, så alle vet hvem alle er. Naturlig nok er det en del diskusjoner blant disse mødrene hvem har gjort hva osv. De legger seg oppi alt. Hva andre velger å gjøre, hvordan andre ser ut på butikken osv osv. De er veldig flinke på å prate om folk som ikke er tilstedet og spekulerer i del ting som de ikke har en dritt med å gjøre. Jeg blir så irritert på dette! Så jeg meldte meg ut. Orker ikke dette, så får de bare prate videre, muligens også om meg og spekulere i vei. De legger seg opp i andre folk sitt privatliv! Og diskuterer det ene og det andre. Hvor frekt er ikke dette? Anonymkode: c5a2c...11b Normalt blant "mødre"? Er "mødre" en ensartet gruppe? Tror heller du må spørre om dette er normalt blant mennesker. Og ja, det er ganske vanlig. Men spesielt snilt eller dannet er det ikke. Anonymkode: f9333...83a
Anonym bruker Skrevet 13. april 2018 #14 Skrevet 13. april 2018 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg har vært på en del treff nå med en del damer som jeg undres over. Vi bor på en liten plass, så alle vet hvem alle er. Naturlig nok er det en del diskusjoner blant disse mødrene hvem har gjort hva osv. De legger seg oppi alt. Hva andre velger å gjøre, hvordan andre ser ut på butikken osv osv. De er veldig flinke på å prate om folk som ikke er tilstedet og spekulerer i del ting som de ikke har en dritt med å gjøre. Jeg blir så irritert på dette! Så jeg meldte meg ut. Orker ikke dette, så får de bare prate videre, muligens også om meg og spekulere i vei. De legger seg opp i andre folk sitt privatliv! Og diskuterer det ene og det andre. Hvor frekt er ikke dette? Anonymkode: c5a2c...11b Tror det varierer veldig fra sted til sted, men at et par sladredamer dessverre noen ganger kan klare å få med seg mange. Kjenner noen som flyttet fra Alna til en av nabokommunene utenfor Oslo, og de var sjokkert. Der var det særlig en mor som sto i spissen for bakvaskelser og hadde bedt mange av mødrene hjem til seg for å diskutere og baksnakke en av de andre mødrene i klassen. Min venninne hadde ikke noe imot moren det gjaldt og hadde sagt fra at hun ikke kom til å delta. Anonymkode: 04881...20d
Anonym bruker Skrevet 13. april 2018 #15 Skrevet 13. april 2018 Prøver i hvert fall selv å være nyansert hvis det er noe som bør snakkes om. Anonymkode: 04881...20d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå