Gå til innhold

Er man "prøver" selvom man utelater ELtester?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har prøvd i noen måneder nå, og vurderer og la være eltestingen. Det tar opp både tanker, penger og stress. Men er man "prøver" da? Vil jo alikevel følge med i en kalender, med både sex og mens.

Anonymkode: 6ad95...867

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. Min definisjon iallefall; prøver å bli gravid. 

Anonymkode: d4cec...b71

Skrevet

Min definisjon også. Er også prøver, har vært det siden sa i september. Har vurdert å kjøpe el test, men har ikke gjort det.

Lykke til😀

Anonymkode: e6b11...850

Skrevet

Ja.

Og hvis dere har sex anenhver dag treffer dere el uansett. Hvis dere ikke har sex annenhver dag da aner du ikke om dere treffer el. Og du vet ikke når i syklus du har el. Noen har ikke el en gang.

Anonymkode: 95173...0f5

Skrevet

Jeg ble gravid med en gang jeg sluttet med eltester. Hadde sex ca 1 uke før antatt eggløsning. Tror vi rett og slett bommet når vi hadde sex på eggløsning +-2 dager.

Kjørte samme opplegg med nestemann. Sex ca 5 dager før. Ble gravid på første forsøk. Kan selvsagt være tilfeldig. Men el-testene gjorde meg stresset og vi "måtte" jo ha sex når man egentlig ikke hadde ork eller lyst.

Anonymkode: 26283...a18

Skrevet

Unnskyld meg, spør du faktisk et spørsmål om hvorvidt du er prøver når du prøver å bli gravid?🤨 🤦🏻‍♀️ 

Anonymkode: 11c0b...289

Skrevet

Er det viktig å hvorvidt du kan kalles prøver eller ikke? 

Alle som ikke bruker prevensjon kan i vid forstand kalles prøvere... 

Anonymkode: 0d23b...1c9

Skrevet

Hvis dere bevisst har dere uten å bruke prevensjon, er dere prøvere. 

Anonymkode: 0e798...a81

Skrevet

Jeg har aldri testet el, og har blitt gravid i løpet av et par, tre mnd hver gang. Jeg har da virkelig prøvd å bli gravid, vi har hatt masse sex😝

Aldri falt meg inn at vi ikke er «prøvere»😂

Anonymkode: f3317...3ed

Skrevet

Det er da ikke bruken av eggløsningstest som er avgjørende. 

For et teit spørsmål. Man prøver når man slutter på prevensjon fordi man vil ha barn. 

Jeg har aldri regnet meg frem til eggløsning en gang jeg. 

Anonymkode: e2537...a84

Skrevet

Man kan uansett ikke stole helt på el tester.... 

Anonymkode: 95173...0f5

Skrevet

Den var jo litt spesiell. 

Fire unger og aldri kjøpt en el-test eller fulgt med på noen kalender. 

Vi hadde bare sex, vi, og så ble jeg gravid sånn etterhvert. 

Anonymkode: ad410...86a

Skrevet

Det tok over 1 år som prøver, før jeg tok i bruk eltester. Jeg ble jo aldri gravid! Så viste det seg at jeg har el sent i perioden. Så vi hadde jo ikke sex så nærme menstruasjon. Så jeg ble jo aldri gravid 😣 ble gravid på 1. forsøk etter at jeg begynte med eltester 😉 samme med nr 2. 

Anonymkode: 222a5...b7c

Skrevet

Beklager hvis jeg plaget dere, tenkte mer i de baner hvis vi skulle trenge legehjelp. 

Takk for svar, spesielt dere som ikke synes jeg var teit 🙂

Anonymkode: 6ad95...867

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...