Gå til innhold

Synes du mensen er flaut?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 24 år og sliter enda med å godta at mensen kommer og går hver mnd. Jeg sliter oppriktig med å fortelle det til samboeren min og HATER å dele det med andre. Jeg synes det er flaut å handle bind og tamponger. 

Føler det er så barnslig, men for meg er dette ett problem. Jeg har en jobb hvor dette er svært normalt snakk i hverdagen og burde uten tvil vært herdet. Mannen er lege og for han er det null stress, men jeg gremmes likevel. 

HVORFOR? Er det bare meg eller fins det fler som har et anstrengt forhold til det?

Anonymkode: a856c...a23

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei har ikke anstrengt forhold til det og alle vet at alle har det så ingenting å være flau over 

Anonymkode: 8d809...17e

Skrevet

Off ja jeg er 29 å trodde det bare var meg som var barnslig . 🙂. Hater å kjøpe tamponger og bind må sjekke hvem som sitter i kassen før jeg kjøper. Snakket aldri om sånne ting hjemme, sier ikke alltid til mannen min at jeg har det engang 😉 

Anonymkode: 03f9c...935

Skrevet

Nei, det synes jeg ikke er flaut i det hele tatt.

Anonymkode: 5de4a...7c1

Skrevet

Ikke flaut, men ikke noe jeg roper høyt om. Innkjøp går fint og jeg sier ifra til samboer så han vet at det er noen dager han ikke trenger å prøve seg 😂 Hvis jeg sier noe til andre, må det være i naturlige situasjoner som feks om vi skal være med i svømmehallen. Jeg liker ikke å bade og styre, så da sier jeg at det passer litt dårlig den uka, men neste er vi med feks. Eller hvis jeg må hyppigere på toalettet de første dagene, så kan jeg gi beskjed til én om å se litt etter der jeg skal være på jobb.

Anonymkode: 1e5b7...ee3

Skrevet

Jeg bruker menskopp, så det er ti år siden jeg kjøpte bind eller tamponger på butikken. Men den gang var det en ubehagelig situasjon å måtte handle mens-produkter, og jeg ville nok synes det var like flaut i dag. 

Å si til mannen at jeg har mensen går helt greit, men å fortelle andre at jeg har mensen unngår jeg.

Å snakke om mensen på generelt grunnlag med venninner er også flaut, men det går greit. Jeg starter ikke samtalen, men kan godt si at jeg mistet mensen med hormonspiral hvis det er tema. Hva slags blødninger jeg har har jeg ikke behov for å dele...

Anonymkode: 82708...4af

Skrevet

Ja, det synes jeg, enda jeg er 41 år

Anonymkode: f2b71...8ef

Skrevet

Nei overhode ikke😂 

Når han prøver seg når jeg har mensen sier jeg at jeg har mensen og så har vi sex eller bruker hender og fingrer på hverandre både med og uten tampong. Null stress☺️👍

Bare kom over dørstokkmila, så går det der over på null komma niks. Tro meg

Anonymkode: a9488...0de

Skrevet

Nei, det har jeg ikke syntes siden jeg var 16 år eller noe sånn. 

Skrevet

Nei. Det er hva det er bare... En helt naturlig del av meg og kroppen min. 

Syntes jo så klart ikke at vondtene og «griset» som følger med er spesielt stas (jeg har endometeriose) , men det er en vanlig kroppsvæske på lik linje med tårer og spytt. 

Skrevet

Nei ikke flaut men jeg roper heller ikke høyt om mens.

Skrevet

Jeg syns ikke det er flaut nei. Er 25 år og kan huske jeg syns det var flaut på ungdomsskolen, men ikke på videregående. Kan fint gå å kjøpe tamponger og en 200grams sjokoladeplate selv om det sitter en kjekkas i kassa. 

Anonymkode: 54c74...c01

Skrevet

Det er i bakhodet når jeg handler, men mest "hvem havner bak meg i køen?" 

Når jeg var yngre hatet jeg å kjøpe toalettpapir, det var flaut det 😂

Anonymkode: 47f20...b16

Skrevet

Jeg sier det glatt til samboer, men syns ikke selv det er noe særlig gøy å kjøpe på butikken. Jeg gjemmer det litt neddi kurven kan vi si :laugh: Jeg er 26, fikk mensen som 10 åring.

Anonymkode: ce0bf...f63

Skrevet

Nei kjære vene. Jeg har født 3 unger så alle vet jeg har mensen. Koster meg ingenting å handle produkter som hører med, eller spørre sjefen om hu har et bind liggende. Det er da det naturligste i verden for alle over 16

Anonymkode: 36254...d6a

Skrevet

Nei, overhodet ikke.

Men jeg har et anstrengt forhold til det å bæsje, det er noe jeg aldri nevner høyt og helst vil jeg være alene hjemme når jeg bæsjer ;)

Anonymkode: d0a25...31a

Skrevet

Neeeei og hvorfor skulle jeg det, skal jeg være flau over å ha eggstokker og livmor også? 

Ber tom mannen om å kjøpe bind/tamponger hvis jeg er tom.

Get over it!

Anonymkode: 722ee...e98

Skrevet

Niks. Men jeg syns det er litt leit at mannen min syns det er ekkelt. 

Elskeren min knuller meg selv om jeg blør og bryr seg ikke om det i det hele tatt. Ikke jeg heller. 

Anonymkode: 35990...53a

Skrevet

Nei, mensen er ikke flaut lenger. Da jeg ble voksen i hodet så stoppet det å være flaut. Men jeg må innrømme at det tok litt tid for meg! Skjedde vel ca når jeg var like gammel som du er nå! :)

Anonymkode: b81b9...acd

Skrevet

Ikke egentlig , men roper det ikke ut heller.  Og av en eller annen grunn synes jeg det er lettere å kjøpe bind/tamponger når jeg IKKE har mensen ... :fnise:  (Jeg er over 40 ) 

Anonymkode: 52a86...ed6

Skrevet

Æh... Nei, jeg sluttet å tenke på mens som  flaut da jeg ble voksen, eller sikkert tidligere også. Å ha mens er en temmelig normal greie når man er kvinne. Nå er jeg godt voksen og bare inderlig lei av å måtte ha mens. 

Anonymkode: 16f36...550

Skrevet

Nei hvorfor skulle jeg det? Jeg får mensen fordi eggstokkene mine slipper egg, det er en helt naturlig prosess.

Hadde menn hatt mens så hadde de offa seg høylydt hver gang etterfulgt av skryt over hvor mye blod kroppen deres klarte å produsere...

Anonymkode: 27c17...f14

Skrevet

Ikke flaut. Men jeg synes det er privat. 

Anonymkode: a3ea3...abc

Skrevet
15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg syns ikke det er flaut nei. Er 25 år og kan huske jeg syns det var flaut på ungdomsskolen, men ikke på videregående. Kan fint gå å kjøpe tamponger og en 200grams sjokoladeplate selv om det sitter en kjekkas i kassa. 

Anonymkode: 54c74...c01

Haha, Det hadde ikke jeg tort å gjøre og jeg er 31 år 😂

Anonymkode: e6b0d...e48

Skrevet

Jeg synes det er kleint å kjøpe tamponger, kjøper aldri dersom det er menn i kassa, særlig ikke på Kiwi, ekstra kleint om de spør om jeg har sånn avtalekort 😂 I butikker hvor det er selvbetjening av varer kan jeg fint handle tamponger. Jeg er rar... min jevngamle søster har overhodet ikke problemer med det. Hun skjønner ikke at jeg synes det er noe sak. Jeg er 31 år og hun er 30 år

Anonymkode: e6b0d...e48

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...