Anonym bruker Skrevet 12. april 2018 #1 Skrevet 12. april 2018 Hun er bare interessert i å spise pasta, nudler eller ris. Det vil si at hun lar være å spise grønnsakene, saus, kjøtt som følger med på tallerkenen. Føler meg som en dårlig mor som ikke får i 2- åringen min grønnsaker. Har prøvd å lage mos av grønnsaker, puré eller kamuflere de på andre måter, men hun er ikke interessert. Har latt være å servere pasta, ris, nudler for å se om hun kan bli interessert da, uten hell. Del dine beste middagstips/ triks med meg så blir jeg veldig glad! 😊 Anonymkode: ce208...866
Anonym bruker Skrevet 12. april 2018 #2 Skrevet 12. april 2018 Først så vil jeg bare si, du klarer deg fint 😅 Mat preferanser går gjerne i rykk og napp. Husker selv at jeg tenkte som deg når min første var i den alderen. og fortsatt kan han ha perioder over uker hvor han feks bare skal ha fiskepudding som pålegg, neste runde er det bare gulost og kaviar som gjelder osv. -Men han har vokst opp til å bli en klok, nyskjerrig, oppegående og høy 6åring fordet 😊👍 Jeg pleide i de periodene han nektet kjøtt og grønnsaker å kamuflere det i en tomatsaus som jeg laget fra bunnen av (med hermetiske tomater, tomatpuré, litt løk eller purre, buljong, og div grønnsaker og kjøtt man måtte ønske. Alt males med blender tilslutt) og brukte til spagetti, lasagne osv. Hvis ungen liker ketsjup, så bruk det for det det er verdt. Her hadde alt jeg lagde det i en periode, men da spiste han både brokkoli og gullerøtter -Så da er det lov 😂 Anonymkode: 5c630...434
Anonym bruker Skrevet 12. april 2018 #3 Skrevet 12. april 2018 27 minutter siden, Anonym bruker skrev: Først så vil jeg bare si, du klarer deg fint 😅 Mat preferanser går gjerne i rykk og napp. Husker selv at jeg tenkte som deg når min første var i den alderen. og fortsatt kan han ha perioder over uker hvor han feks bare skal ha fiskepudding som pålegg, neste runde er det bare gulost og kaviar som gjelder osv. -Men han har vokst opp til å bli en klok, nyskjerrig, oppegående og høy 6åring fordet 😊👍 Jeg pleide i de periodene han nektet kjøtt og grønnsaker å kamuflere det i en tomatsaus som jeg laget fra bunnen av (med hermetiske tomater, tomatpuré, litt løk eller purre, buljong, og div grønnsaker og kjøtt man måtte ønske. Alt males med blender tilslutt) og brukte til spagetti, lasagne osv. Hvis ungen liker ketsjup, så bruk det for det det er verdt. Her hadde alt jeg lagde det i en periode, men da spiste han både brokkoli og gullerøtter -Så da er det lov 😂 Anonymkode: 5c630...434 Tusen takk for oppløftende ord og ikke minst gode tips! Klem HI Anonymkode: ce208...866
Anonym bruker Skrevet 12. april 2018 #4 Skrevet 12. april 2018 Har kamuflert grønnsaker både i sauser og supper. Stavmikser er gull. Lasagne har mine barn vært glad i fra de var små. Gryteretter kan du kamuflere mye godt. Lapskaus er noe ungene alltid har spist, selv om de vanligvis plukket bort både potet og kålrabi til vanlig, så spises det i lapskaus. Lag potetmos hvis du ikke får i han poteter. Anonymkode: c6d70...185
Anonym bruker Skrevet 12. april 2018 #5 Skrevet 12. april 2018 Har en kresen toåring her også! Jeg lager mange ulike varianter av supper og det spiser toåringen også, og i dem kan man ha mye ulike grønnsaker. Ellers putter jeg selleri, gulrot eller kålrot i potetstappa. Gir grønnsaker som snacks til kveldsmaten (oppkutta paprika, tomater, gulrot, agurk). Anonymkode: 75d91...5eb
Anonym bruker Skrevet 12. april 2018 #6 Skrevet 12. april 2018 Som skrevet over, en hjemmelaget tomatsaus kan skjule mye. Har ofte også i hakket frossen spinat. Har vi taco finriver jeg ofte gulrot og løk og steker med kjøttdeigen. Damp blomkål og finmos. Den kan fryses ned og lures inn i det meste. Anonymkode: bad9b...973
Anonym bruker Skrevet 12. april 2018 #7 Skrevet 12. april 2018 Jeg tenker at du ikke trenger å stresse. Tilby grønnsaker, kjøtt, fisk osv og ha alltid noe som barnet liker på tallerkenen. Etterhvert vil barnet mest sannsynlig begynne å smake på maten:) Hos barnet mitt ble plutselig både fisk og grønnsaker kjempegodt når jeg hadde bacon på:) Anonymkode: 099c4...9da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå