Gå til innhold

Oppkalle barnet etter min avdøde pappa?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pappa døde for et år siden. Er det "rart" å oppkalle gutten min etter pappa? Mamma som kom med forslaget forresten :) Han hadde to navn, så det blir det siste navnet som er lite brukt :)

Anonymkode: 4871f...795

Videoannonse
Annonse
Gjest KenCreek
Skrevet

Nei hvorfor skulle det være rart? Kjenner mange som er oppkalt etter besteforeldre ol.

Skrevet

Nei,helt fint det. Min bror har fått navn etter sin bestefar som døde i ww2 og min fetter har fått navn etter sin bestefar som døde samme året fetteren ble født,altså tilbake i 1982.

Anonymkode: fb74b...41f

Skrevet

Det er vel ikke rart. Min mann heter det samme som sin (levende) pappa og sin føre bestefar. Vi har ingen sønn, men om vi hadde hatt det hadde han også hett det samme.

oppkalling er koselig, 

Anonymkode: 3f2e8...852

Skrevet

Begge mine barn har navn etter besteforeldre.

Oppkalling er flott og blir bare hyggeligere som tiden går.

Samtidig styrer du unna vokalonanien som preger mange navn i dag.

Anonymkode: 0858b...cd9

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Pappa døde for et år siden. Er det "rart" å oppkalle gutten min etter pappa? Mamma som kom med forslaget forresten :) Han hadde to navn, så det blir det siste navnet som er lite brukt :)

Det er da vakkert å gjøre.

Anonymkode: b5f2a...cf1

Skrevet

Hvem er vel nærmere å kalle opp enn en datter eller sønn? 

Litt rart spørsmål da det å kalle opp etter bestefar/mor er den mest vanlige varianten av oppkalling

Anonymkode: 72042...2b0

Skrevet

En flott ting å gjøre ❤️Mistet selv pappa for under et år siden og skulle gjerne hatt en sønn jeg kunne oppkalle. 

Savner pappa hver dag 😔

Anonymkode: c1077...541

Skrevet

ikkje rart i det heile, var svært vanleg før i tida.

Skrevet

Synes det er flott om dere kaller opp sønnen etter din far, Hi :)

Anonymkode: e05c3...9e5

Skrevet

Høres koselig og fint ut. Men synes ikke at du skal kalle opp bare for å kalle opp, må være forutsatt at du liker navnet.

Anonymkode: 9c25f...8e5

Skrevet

Ikke rart om du gjør det. Fint.

Min far døde bare noen dager før min sønn ble født, og da valgte jeg å bruke første bokstaven i min fars navn - min far hadde et litt for spesielt navn, så dermed gjorde jeg det slik. 

Anonymkode: 71705...eee

Skrevet
16 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvem er vel nærmere å kalle opp enn en datter eller sønn? 

Litt rart spørsmål da det å kalle opp etter bestefar/mor er den mest vanlige varianten av oppkalling

Anonymkode: 72042...2b0

Kanskje naturlig og vanlig for deg.. Men sårt og rart for meg som mistet pappa brått.

Skrevet

Tusen takk for alle svar <3 Setter stor pris på det <3

Skrevet

Min datter har fått fornavn nr 2 etter min døde mamma :) Bare fått positive tilbakemeldinger på det. Kjør på!

Anonymkode: dc697...139

Skrevet

Det er jo veldig hyggelig. Så fremt du og pappaen er enige om det! Det blir ofte leit og vanskelig når en forelder vil gi barnet et navn den andre ikke vil ha med bakgrunn i et emosjonelt argument den andre ikke har verktøy til å trumfe. 

Men er begge enige, er det en kjempefin gest til pappaen din, og hyggelig for barnet å være en del av historien 😊

Anonymkode: 11f36...ce4

Skrevet

Det er koselig at navn går igjen i slekta. Om du ønsker å ære pappaen din så kall opp etter ham!

Skrevet
På 12.4.2018 den 14.22, Anonym bruker skrev:

Samtidig styrer du unna vokalonanien som preger mange navn i dag.

Kan du gi noen eksempler på hva du mener?

Anonymkode: 740db...86b

Skrevet
13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kanskje naturlig og vanlig for deg.. Men sårt og rart for meg som mistet pappa brått.

Skjønner hva du mener. For meg ble det for sårt den gang da sønnen min ble født. Min far døde rett før jeg fødte. Jeg klarte ikke å benytte meg av å bruke hans navn da, men nå, fem år etter, så skulle jeg ønske jeg hadde kalt opp etter min pappa, det hadde vært så fint. 

Så mitt tips, gå for det ❤️ 

Anonymkode: f1b70...bbf

Skrevet
39 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kan du gi noen eksempler på hva du mener?

Anonymkode: 740db...86b

Matheo, Emilian, Juian, Nathaniel, Theo, Leo, Mio osv

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...