Gå til innhold

OUL: nr 2 har samme kjønn. Bekymret...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har vært på ordinær ultralyd og fått vite at gutt 2 er frisk, og ja gutt.

Jeg hadde håpet på jente..fordi jeg har en helt irrasjonell frykt om at jeg vil sammenlikne disse to, og at eldstemann kan komme til kort der..

Eldstemann ble født litt for tidlig og har vært treg med motorikk blant annet. Jeg ønsker virkelig ikke prematur fødsel igjen, men kjenner det stikker litt i hjertet Hvis eldstemann skal oppleve at lillebror mestrer alt som han har strevd med. Samtidig som jeg selvsagt vil at lillebror også skal få et enkelt liv!

Er det noen som kan kjenne igjen noe av denne frykten?

Jeg trenger ikke å høre at dette er irrasjonelt, det vet jeg allerede.

Anonymkode: 45f22...073

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det hadde nok for gutten din vært enda verre om det var en jente....

Har en venninne som fikk gutt først, 8 uker prematurt, senskadene er lærevansker og adhd.

Lillesøster ble født ganske nøyaktig 2 år senere, en kvikk og smart jente født til termin.

Tror det at lillesøster er jente slett ikke gjorde det lettere at hun tok han igjen altså. Når han måtte ha spesialundervisning og skolebøker tre trinn under det han gikk i, et år under lillesøster.... Når han slet sosialt, og lillesøster er hypersosial med masse venner.

Det er tungt uansett om det er gutt eller jente, men jeg tror du tar feil om du tror det er lettere å bli tatt igjen av en lillesøster enn av en lillebror. Du må huske at i tillegg er jenter ofte litt tidligere ute enn guttene når det kommer til modnlng

Anonymkode: cb670...7e3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...