Gå til innhold

Rast ned 2 kg på under 1 uke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke under noen omstendigheter gått inn for å slanke meg, men følger med vekten likevel (digital). På få dager har jeg altså gått ned fra 67,9 kg til 65,7. Jeg kan ikke huske å ha kuttet noen måltider. 

Eneste jeg kanskje har gjort når jeg tenker meg om, er at jeg "trente" 5 timer her om dagen (Gikk på en tung fjelltur på formiddagen og dro på spinning om kvelden). Siden har jeg sittet mye i ro utenom når jeg har vært på jobb. 

Fikk mensen i går, men er vant til å vanligvis gå opp i vekt i denne perioden. Bør jeg være bekymret eller vente og se om det stabiliserer seg igjen? Har ligget fast på rundt 67-68 kg i flere år! Kan ikke huske å ha sett ett så lavt tall på vekta tidligere. 

Anonymkode: 84aba...ce1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På så kort tid er det trolig vann. 

Anonymkode: 5879d...964

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

På så kort tid er det trolig vann. 

Anonymkode: 5879d...964

Åh, takk! Da satser jeg på det, ble oppriktig bekymret!

HI

Anonymkode: 84aba...ce1

Skrevet

Om du går ned to kilo til neste uke kan du begynne bli bekymret, men at vekten variere med 2 kg på en uke er ikke så unormalt. Det kan skyldet hva du har spist (f.eks om du har spist mat som virker litt vanndrivende eller om du har spist f.eks mye salt som binder vann i kroppen), om du har vært litt oftere på do enn du pleier osv.

Om du har vært på en tung 5 timer lang fjelltur har du forbrent en del kalorier der, det sammen med at du kanskje har tømt tarmen skikkelig og mistet litt vann så har du forklaringen din.

Anonymkode: e8a3b...f03

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...